Gå til innhold

Deg med 1./2. Klassing med mobil..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke apper har barnet ditt?

jeg synes jeg det så mange 1./2. Klassinger med mobil, som spiller på den hele tiden. Min 2. Klassing er klar for å være en liten stund alene hjemme før vi voksne kommer hjem, og det tør jeg ikke uten at jeg kan ringe henne, så må vel kjøpe telefon til henne...

hvilke apper har ditt barn? Hva bruker barnet telefonen til?

Anonymkode: 54709...932

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 2.klassing har mobil. Bruker mobilen til å ringe vennene og oss foreldre. Han har masse apper, men han har ikke passordet så han kan ikke laste ned noe før vi skriver inn passordet. Bruker telefonen en del til å spille pokemon go. Det er vel den appen han bruker mest

Anonymkode: bb6c7...a68

Skrevet

Min 2.klassing har mobil.

Hun har ingen apper på den, spiller gjør hun på nettbrettet sitt og da stort sett minecraft. Telefonen ligger som regel på pulten hennes og blir veldig lite brukt foreløbig.

Anonymkode: 7b68f...456

Skrevet

Min 3. klassing har ikke egen tlf. Men vi har en mobil liggende hjemme som han når oss med. Ingen apper. 

Anonymkode: bca5c...d32

Skrevet

Nå er set ikke aktuelt å gi 6-åringen telefon enda, men når han begynner å være litt mer alene (kan være 10 min nå) så har vi en gammel "ikke smart-telefon" som han skal bruke.

På ipad har de (4 og 6 år) masse apper, b.la YouTube og nrkSuper, og flere spill (mest Lego).  Men ipaden får de bare bruke i helgene.

Anonymkode: 12a39...b4e

Skrevet

Førsteklassingen bruker telefonen primært til å spille og se på film. Han bruker mye youtube og Netflix. Av spill så er det Pokemon Go, Legospill av forskjellige slag (Nexo Knight er det beste nå), Mixels-spill, Mario, osv. Men mest populært er definitivt Pokemon. 

Han skal snart begynne å gå til/fra skolen selv. Da skal han ha med telefonen slik at vi får tak i ham på skoleveien (han er et typisk barn som soooooomler seg vekk så vi må kunne ringe ham). 

Telefonen er forresten låst med foreldrekontroll slik at ingenting kan lastes ned eller kjøpes før en av foreldrene godkjenner det. 

Anonymkode: 2049a...59f

Skrevet

Jeg hadde kjøpt en klokketelefon isteden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...