Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Skrevet 17. mars 2017 Hei. Er sykemeldt 100% i en 60% stilling. Før jeg ble sykemeldt meldte jeg meg på en utdannelse på nettet. Kontaktet NAV PR tlf, og de sa jeg ikke kunne fortsette utdanningen under sykemeldingen. Da måtte jeg eventuelt få trekk på lønn for de timene jeg bruker på studier. Jeg skjønnet jo at jeg er forpliktet til arbeidsgiver og ikke skal jobbe da man er sykemeldt. Men jeg har 60% stilling, og studeringen går ikke ut over å bli frisk. Og var ment på de dagene jeg ikke jobbet. Noen som vet mere inngående om dette? Anonymkode: caab1...0db
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Så vidt jeg vet har du fått riktig beskjed. Det kan gjøres unntak og legen kan sykmeldt deg fra jobb men ikke fra studier i noen tilfeller. Det kan være som hvis du jobber på fiskebåt og brekker beinet. Da kan du ikke jobbe, men det går fint å studere. Du kan jo søke om å få fortsette studiene hvis du er i en situasjon der sykdommen er av en slik art at studier er greit, men ikke jobb. Anonymkode: 2d02f...bdb
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Er jo mange som knekker foten og blir sykemeldt fra taxisjåførjobben, men ikke fra kontorjobben, så noe bør nok kunne ordnes ang studier også tenker jeg. Ta kontakt med legen og hør. Går jo også an å høre med nav om hvordan du kan fikse det. Er jo svært mange sykdommer som er uforenlig med jobb, men forenelig med selvstudier.. Anonymkode: 61d00...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå