Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 En rolig og bedagelig anlagt liten baby:) har fått beskjed om at jeg kan leie trille på hoteller vi skal på. Bør jeg ta med bilsete? Mat? Bleier? Hva får man kjøpt /ikke kjøpt? Og noen gode råd fra dere som hat vært til syden med baby? Alt fra forenkling av reisa til mat?:) Anonymkode: 63697...e1b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #2 Skrevet 17. mars 2017 Jeg ville tatt med vogn hjemmefra. Vet du hvilken trille det er snakk om? Mange har litt dårlig kalesje og egner seg ikke helt for å sove i. Sjekk om de har barnestoler dere kan låne, det er veldig greit å ha. Vi tok også med bilsete da vi leide bil, samt litt bleier. Hvis dere skal til et typisk turiststed så har de nok bleier og sånt, men prisen er gjerne litt høyere enn hjemme. Leker kan være greit å ha med, særlig til flyturen. Ellers kommer jeg ikke på noe spesielt, blir sikkert en fin tur 😄 Anonymkode: c8a0a...c57
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Skrevet 17. mars 2017 Bleier er ofte dyrere så det ville jeg tatt med, det har vi alltid gjort, tatt med for hele oppholdet. Har også tatt med badebleier hjemmefra. Vogn har vi fått leie der, men de vi har vært borti har ikke egnet seg til soving da ryggen ikke lunne legges helt ned. Ville altså tatt med vogn selv. Vi har også brukt å ta med grøt fra Norge. UV—drakt er veldig kjekt å bruke der nede. Anonymkode: 118c0...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #4 Skrevet 17. mars 2017 Ville definitivt tatt med bilstol med mindre dere bor i gangavstand fra alt (inkl flyplassen). Ang vogn ville jeg dobbeltsjekket akkurat hvilken vogn dere får leie. Får du ikke skikkelig svar hadde jeg tatt med hjemmefra. Parasoll til vognen kan uansett være lurt. Anonymkode: 17fc9...cc4
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #5 Skrevet 17. mars 2017 Bleier er UTROLIG DYRT, så det bør du ha med. Og barnemat+smoothier. Ha med bæresjal, og kjempegod skygge til å sette på vognen. Babyen skal jo overhodet ikke være i sola. Kjøp en UV-drakt + uv-hatt Jeg hadde fra zunblock tror jeg, fornøyd med den. Husk å kun bruke flaskevann til skylling av det babyen skal ha i munnen.. Anonymkode: 61cd8...755
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #6 Skrevet 17. mars 2017 Vi tar alltid med bleier. Da har vi god plass i kofferten til hjemturen, og slipper å betale i dyre dommer for bleier med parfyme. De har jo alt av mat der nede, men kan være greit å ta med noe pålegg/grøt om det er noe spesielt barnet liker godt. Vi har pleid å ta med en tube kaviar og noen bokser med leverpostei som nødrasjon. Men det kun den ene ungen vår som er kresen i matveien. Den andre spiser alt, og da er det ikke nødvendig å ta med mat. Greit å ha med badebleier og alt av tøy hjemmefra for å slippe å bruke på å lete der nede. Bilstol er av en annen kvalitet enn hjemme. Selv om dere får det beste, likner det på bilstoler som selges til 50kr i restekorga på europris... så der må dere ta et valg. Greit med bøker og litt leker og mat til flyturen. Og husk at det er ikke alle babyer som liker varmen like godt(slik som oss voksne). Vi har hatt en av hver. Med den ene var vi låst innendørs mellom 10 og 17 hver dag, utenom noen turer i badebassenget. Mens den andre storkoste seg ute i skyggen. Så hver forberedt på å ta turen som den kommer. 😊 God tur! Anonymkode: 1271d...757
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #7 Skrevet 17. mars 2017 Morsomt.. Her skjærer man alle land over en kam og kaller det "der nede". I tillegg er bleier så "utrolig dyrt" og man må ta til og med ta med mat. Det er rart det i det hele tatt vokser opp barn i "Syden". Jeg har mest erfaring fra Spania. Bleiene er ikke parfymerte og koster ikke all verden. Masse god barnemat, smoothies og MME har de også. Ta gjerne med en trille og en bilstol hvis dere skal kjøre bil. Husk å beskytte mot sola, drikke nok og ellers bare kose dere😊 Anonymkode: bce60...bcb
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Skrevet 17. mars 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Morsomt.. Her skjærer man alle land over en kam og kaller det "der nede". I tillegg er bleier så "utrolig dyrt" og man må ta til og med ta med mat. Det er rart det i det hele tatt vokser opp barn i "Syden". Jeg har mest erfaring fra Spania. Bleiene er ikke parfymerte og koster ikke all verden. Masse god barnemat, smoothies og MME har de også. Ta gjerne med en trille og en bilstol hvis dere skal kjøre bil. Husk å beskytte mot sola, drikke nok og ellers bare kose dere😊 Anonymkode: bce60...bcb HAHA. Du kan jo ingenting. Anonymkode: 61cd8...755
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #9 Skrevet 17. mars 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: HAHA. Du kan jo ingenting. Anonymkode: 61cd8...755 Ikke? Jeg bor i Spania med tvillinger på 7 måneder. Føler jeg har ganske god greie på ting her i hvert fall😉 Anonymkode: bce60...bcb
trulte88 Skrevet 17. mars 2017 #10 Skrevet 17. mars 2017 Spørs jo litt når og hvor du reiser. Jeg har vært med alle mine som små, to av gangene var det ikke sånn super varmt, da var det supert for baby med strømpebukse og body. Så pass på at du har med litt varme klær også om du ikke reiser til type tyrkia i juli. bleire kan du godt kjøpe de fleste plasser om du trenger. Ja, prisen er ofte litt høyere enn hjemme, men er en først på sydenferie så merkes ikke den ekstra 100 lappen. Anbefaler også og ha med litt mat hjemmefra i tilfelle det ikke faller i smak der nede. Jeg har igså hatt med mme jeg vet de drikker selv om jeg har ammet, bare sånn i tilfelle. Et par gode flasker/kopper til vann!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #11 Skrevet 17. mars 2017 Ha med et stort tynt bomullsskjerf som du kan henge over for å skape skygge, som du kan dekke til solutsatte bein med (dyne er for varmt), osv. Anonymkode: f2667...76c
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2017 #12 Skrevet 17. mars 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ikke? Jeg bor i Spania med tvillinger på 7 måneder. Føler jeg har ganske god greie på ting her i hvert fall😉 Anonymkode: bce60...bcb Du kan jo ikke ha så god greie på hvordan det er å ha barn på 8 måneder nede i Spania i steikvarmen midt på sommeren når dine barn kun er 7 mnd. De var tross alt knapt født før det begynte å bli kaldere. Anonymkode: c6e29...d16
Nebbdyret Skrevet 17. mars 2017 #13 Skrevet 17. mars 2017 Vi har vore i Spania med baby. Det er kanskje forskjell på plassane, vi var på austkysten og mitt inntrykk var at solkrem (ofte 20/30 euro for flaska dei billigste plassane), bleier og våtservietter var dyrt, elles hadde dei smoothie, koppar/utstyr, babymat og andre ting som var godt og rimelig. Det vi var mest glad for vi tok med var solkrem, bleier/badebleier, uv-drakt og myggnetting. Og bæresele/sjal til flyplassen, då hadde ein hendene fri 😀
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #14 Skrevet 19. mars 2017 hvorfor ikke tenke på babyens behov for deres egent? Anonymkode: c6560...9ac
Mamma til 2 søte Skrevet 19. mars 2017 #15 Skrevet 19. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: hvorfor ikke tenke på babyens behov for deres egent? Anonymkode: c6560...9ac Hvorfor så sjalu? For alle babyer bor jo i Norge 😂 Ta med bleier, smoothies, sinksalve og våtservietter (om dere bruker det ). Vannkoker kan også være greit å ha om dere bruker mme. Saueskinn i trille kjøler ned når det er varmt. Insektsnett og ett par små-pledd Solhatt er absolutt å anbefale! Begge mine har vært i Syden da de var 7-9 mnd, helt ubroblematisk 😊
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #16 Skrevet 21. mars 2017 På 19. mars 2017 den 14.32, Mamma til 2 søte skrev: Hvorfor så sjalu? For alle babyer bor jo i Norge 😂 Ta med bleier, smoothies, sinksalve og våtservietter (om dere bruker det ). Vannkoker kan også være greit å ha om dere bruker mme. Saueskinn i trille kjøler ned når det er varmt. Insektsnett og ett par små-pledd Solhatt er absolutt å anbefale! Begge mine har vært i Syden da de var 7-9 mnd, helt ubroblematisk 😊 sjalu faktisk ler meg i hjel. tar heller hensyn til ungen jeg først,enn og tenke kun på meg selv Anonymkode: c6560...9ac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #17 Skrevet 21. mars 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: sjalu faktisk ler meg i hjel. tar heller hensyn til ungen jeg først,enn og tenke kun på meg selv Anonymkode: c6560...9ac Er kjipt hvis du ler deg ihjel da Anonymkode: 5ccdf...289
Modesty Blaise. Skrevet 21. mars 2017 #18 Skrevet 21. mars 2017 Hvis barnet sitter selv, så hadde jeg kjøpt en slik: https://totseat.com/ Det er ingenting vi har brukt så mye på tur som denne.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #19 Skrevet 21. mars 2017 1 minutt siden, Modesty Blaise. skrev: Hvis barnet sitter selv, så hadde jeg kjøpt en slik: https://totseat.com/ Det er ingenting vi har brukt så mye på tur som denne. Så smart Anonymkode: 5ccdf...289
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2017 #20 Skrevet 21. mars 2017 På 17.3.2017 den 20.18, Anonym bruker skrev: Du kan jo ikke ha så god greie på hvordan det er å ha barn på 8 måneder nede i Spania i steikvarmen midt på sommeren når dine barn kun er 7 mnd. De var tross alt knapt født før det begynte å bli kaldere. Anonymkode: c6e29...d16 Det var godt over 30 gr til langt uti oktober og de er født i begynnelsen av august. Dessuten har vi en treåring også, så føler at jeg har LITT rett til å uttale meg i hvert fall. Anonymkode: bce60...bcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå