Gå til innhold

Slanking...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vennene mine tror jeg spiser sunt, jeg går ned i vekt og har greit med energi.

Det de ikke vet er at jeg spiser kanskje et måltid pr. dag og drikker ca 1l energidrikke (for å holde energinivået oppe) i løpet av dagen (kanskje en liten bit søtt for å få opp energinivået). De skryter av at jeg kommer meg ned i vekt, og jeg føler ikke at det er fortjent skryt.

Hvordan i all verden kan jeg komme meg ut av denne vonde sirkelen? Jeg liker ikke å leve slik, men får ikke meg til å spise regelmessig, Eller da igjen sunt. 

Anonymkode: 490b0...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en spiseforstyrrelse. Du kan prøve å sette opp en plan for dagen? Du er tydeligvis opphengt i kalorier og at du kun skal spise så og så mye. Problemet er at du spiser alt på en gang. Når du gjør dette så vil ikke forbrenningen din fungere i det hele tatt. Den vil rettere sagt gå over til sparemodus fordi den får mat for sjeldent. Du bør heller dele opp måltidet til flere små over dagen. Du har kanskje blitt vant til å spise deg METT på det ene måltidet? Samtidig føler du at du fortjener det siden du ikke har spist annet hele dagen. Men du vil IKKE legge på deg av å spise oftere, så lenge du er bevisst på hva du putter i deg.... Kanskje du vil gå opp litt i starten fordi kroppen din er vant til "sult", og dermed vil ta til seg alle kaloerier den klarer i starten, men det vil gå ned igjen hvis du lever sunt. 

Frokost er noe mange som vil ned i vekt kutter ut, noe som er veldig negativt. Man trenger ikke spise 3 brødskiver, det holder faktisk med en neve nøtter, en energibar, en alevoshake eller et knekkebrød. Så lenge man spiser NOE (som kan fordøyes) så settes forbrenningen i gang. Spiser man ingenting, forbrenner man heller ingenting. Samme med lunsj. Selv om du ikke spiser en full lunsj, spis noe. Kroppen forbrenner ikke uten mat, så jo oftere du spiser, jo mer jobber kroppen din. Og det er ikke bare pga forbrenningen du trenger mat, du trenger mat for å få i deg proteiner og karbohydrater som bidrar til kroppens funksjoner. Proteiner er nøkkelen til alle funkjsoner du har i kroppen din. 

Prøv å spis hver andre time. Noe lite og lett. Da holder du kroppens funsjoner vedlike og du slipper å spise deg stappmett når du først spiser. Alltid ha frukt, grønnsaker, nøtter, eller annet sunn snacs tilgjengelig.

Anonymkode: 53b47...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...