Gå til innhold

hvor skadelig er det med sukkerfri brus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er avhengig av Cola zero sugar å drikker en boks med den brusen hver dag.Hvor skadelig er det å drikke sukkerfri brus så ofte?

Anonymkode: 4c17a...637

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er verst for tennene. De etses bort. 

Anonymkode: 720e5...162

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er verst for tennene. De etses bort. 

Anonymkode: 720e5...162

Med vanlig cola også?

Anonymkode: 4c17a...637

Skrevet

Det ser ut til at slik brus er ganske uproblematisk. Meg bekjent klarer ikke noen å bevise noen sammenheng mellom kunstig dømming som brukes i brus og helseskade. 

Det forbruket du har ville jeg ikke bekymret meg for i hvertfal.

Anonymkode: 91c88...f6e

Skrevet

Jeg har diabetes og det eneste jeg kan drikke uten å påvirke blodsukkeret er vann og cola zero. Kjøper en til to store flasker zero i uka. 

Anonymkode: 29ab6...f2d

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har diabetes og det eneste jeg kan drikke uten å påvirke blodsukkeret er vann og cola zero. Kjøper en til to store flasker zero i uka. 

Anonymkode: 29ab6...f2d

Bare et lite tips: 

Du kan også lage iste selv. Jeg bruker litt Zeroh saft med sitronsmak som søtning. Bruker nypete og forest fruits.

Skrevet

Aspertam er MYE forsket på og ingen har klart å bevise at den er skadelig i de mengdene vi får i oss. Aspertam er ekstremt søtt så det er så lite i en flaske Cola at man må drikke flere hundre liter per dag for å få i seg så mye aspertam at det blir farlig. Hvem drikker flere hundre liter per dag? 

Noen får migrene av aspertam men det er ikke farlig, bare veldig plagsomt.

Jeg leste en artikkel for ikke så lenge siden om at kullsyre er bedre for tennene enn det mange tror. Finner den ikke igjen men det var på enten vg eller dagbaldet sin nettside. 

Anonymkode: ff266...020

Skrevet

Jeg får hinsides vond migrene av lettbrus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...