Gå til innhold

Flere som har det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har eggløsning, så er jeg kåt hele tiden, tenker på kuk døgnet rundt, "fantaserer" om menn jeg treffer, kjente og ukjente.
Må ha sex med mannen minst 1 gang pr kveld/natt/morgen.
Onanerer hver gang jeg dusjer.

Må legge til at jeg ikke bruker hormonprevensjon nå, og har ikke vært sånn når jeg har brukt det.

Er dette normalt?

Jeg er i midten av 30 årene, og har stort sett brukt hormonprevensjon hele mitt voksne liv.

Anonymkode: c88f4...4b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst ingen andre?

HI

Anonymkode: c88f4...4b2

Skrevet

Badboy vs. familiemann
Kvinners skiftende preferanser gjør seg ikke bare gjeldende under påvirkning av hormonelle prevensjonsmidler. Det kan i stor grad sammenlignes med hvordan kvinner foretrekker ulike typer etter hvor man er i menstruasjonssyklusen.

Under eggløsning er kvinner mer løsaktige, kan en si. Da blir hun i større grad tiltrukket av menn med for eksempel maskuline, dominante eller symmetriske trekk. Tegn som "roper" gode gener. Fra naturens side er man jo ute etter et friskt avkom, sier adferdsbiolog, Jens Andreas Huseby.

I perioden utenfor eggløsning velger kvinner annerledes. Fordi hormonnivået er roligere, legges lista et annet sted; en velger den trygge, rolige omsorgsmannen, men som kanskje er mindre tiltrekkende og mer kjedelig. En er mer "skrudd av" når det gjelder å finne sterke gener.

– Ingenting av dette trenger nødvendigvis være feil, en velger bare forskjellige typer beroende på hvor man er i syklusen. Vi kaller gjerne den maskuline for badboyen, han som er tøff og sterk med gode gener men som kanskje stikker av etterpå. Mens utafor eggløsning er det familiemannen, han som kan ta vare på barna og skaper trygghet, som gjelder, sier Huseby.

– Sistnevnte gruppe kan også kompensere mangel på "sexy gener" med trygge ressurser, som penger, status og makt.
https://www.nrk.no/viten/xl/p-pillen-kan-lure-deg-til-a-velge-feil-mann-1.13096724

Anonymkode: 5cd5f...93d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...