Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Har to fellesbarn med mannen og særkullsbarn. Mannens familie (stoor familie) liker meg ikke og ønsker ikke å omgås på fritiden. De ønsker heller ikke å omgås mitt eldste barn, selv om flere av hans søsken har barn av samme kjønn og alder som mitt barn, og de har lekt veldig fint tidligere. De viser heller ikke interesse av våre felles små barn. Nå har barna bursdag om en uke (tvillinger jeg har med mannen) og jeg tenker å droppe familiebursdag først som sist. Hvorfor invitere folk som aldri spør om hvordan det går med barna, aldri viser noe interesse, i barnas bursdag? Barna blir 3 år og vil være kjempefornøyd hvis besteforeldre og noen fra barnehagen kommer. Eller bør jeg bite det i meg og gjennomføre "pliktløp" med visitt fra folk jeg ikke har noe forhold til, og som ikke liker meg og kritiserer meg til andre? Vi er der på familiebursdager til deres barn, men jeg drar på grunn av mannen og det eldste barnet, for meg er det ingen som snakker til i løpet av selskapet. Neste gang tenker jeg at jeg sender mannen og de to små, og blir hjemme med eldste. P.S. I min bursdag er det aldri noen som kommer, så jeg har sluttet å feire. Hvis vi inviterer på middag, sankthansfeiring og så videre bruker de å si fra i siste liten at de ikke kan (gjerne 2 timer før når maten allerede er beregnet og laget) eller sier ikke ifra i det hele tatt, bare dukker ikke opp. Anonymkode: 270a2...5f3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Her tenker jeg det er litt viktig å høre hva mannen din også mener. Personlig ville jeg nok vært fristet til å droppe å invitere.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Om familien hans faktisk pleier å komme når det er bursdag ville jeg invitert. Greit nok at dere ikke har noe nært forhold, men det høres ikke ut som barna er noe særlig sammen med denne siden av familien og da må man nesten holde på de få samlingene som er så de kjenner dem litt ihvertfall. Om tvillingene ser denne siden av familien bare når det er bursdager så får dere holde på dem så familien ikke blir helt fremmed for dem. Men hadde ikke gjort noe stort nummer og stress ut av det da, hadde invitert på kaffe og kake, helt enkelt. Anonymkode: fcd5d...737
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #4 Skrevet 16. mars 2017 Akkurat nå, Kari Mari skrev: Her tenker jeg det er litt viktig å høre hva mannen din også mener. Personlig ville jeg nok vært fristet til å droppe å invitere. Han heller også mot å ikke invitere. Familien hans har nesten sluttet å ta kontakt med ham etter at vi giftet oss, i protest Vi opplever også at de andre søsknene hans får masse hjelp fra hverandre, men ingen tilbyr seg å hjelpe oss med barnevakt, flytting og så videre. Når vi tilbyr oss, så får vi beskjed om at de allerede har avtalt med andre. Det siste året har de også takket plent nei til alle invitasjoner til deres barn for å leke med mitt eldste, noe som jeg oppfatter som boikott av mitt barn. Dette selv om barna selv har lyst til å leke sammen, og det har ikke vært konflikter mellom dem tidligere. HI Anonymkode: 270a2...5f3
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 Da hadde jeg bare droppet å invitere. Og hvis de blir fornærmet så er det bare å forklare det med at de ikke har pleid å vært interessert i å komme uansett.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #6 Skrevet 16. mars 2017 Vet du hvorfor de ikke liker deg?Det må jo være en grunn?! Anonymkode: a10ae...0d7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 Dette tenkte jeg også på, det er jo veldig rar og faktisk direkte fiendtlig og kjip innstilling. Spesielt når det går utover barn. Får derfor en følelse av at det må ligge noe under. Har det vært en stor konflikt mellom dere? Har du tatt oppgjør med dem og sagt din mening i klare ordelag om noe du ikke liker ved familiedynamikken? Eller gikk din mann kanskje fra en eks de likte veldig godt pga deg? Eller at han var utro med deg mot sin eks? Får det ikke til å stemme at noen skulle oppføre seg slik uten at det ligger noe under... Anonymkode: 36d0c...6e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå