Gå til innhold

Fortvilet pga vektoppgang! :( Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg såå lei, lei av å  hate kroppen min. Ser på bilder hver dag da jeg var tynn for kun 2 år siden, iløpet av de to årene har jeg gått igjennom trauma, samlivsbrudd, mye helvete, samværssabotasje og livet har rett og slett vært et helvete. Jeg fikk også skade på ryggen som førte til at jeg ble sengeliggende/ uaktiv i flere måneder. Nå er jeg endelig bedre og pga av at jeg har fått diagnosen PTSD går jeg på Seroquel nå som har hjulpet meg, rett og slett reddet mitt liv. Men ulempen er at jeg har gått sånn opp i vekt, og jeg føler meg feit, stygg og blir kvalm av å se meg selv i speilet. Har gått opp ca 10 kg på et år. Nå har jeg ikke lyst å spise, jeg tenker hele tiden på å bli tynn og våger ikke å kle meg fint, men gjemmer meg i store t-skjorter topper osv. Synes jeg er veldig stygg  og selvtilleten min er på null. Jeg spiser nesten ingenting på dagtid, men på kvlden etter jeg har tatt medisinene våkner jeg opp hver natt med ekstremt nød for å spise, spiser det jeg finner i kjøleskapet.. Våkner om morgen og prøver å la være å spise, drikke kun kaffe osv. Jeg er så lei meg, jeg vil ikke slutte på medisinene men jeg må gå ned i vekt. Jeg skal begynne å trene og håper inderlig at jeg går ned fort i vekt da.... Jeg vet ikke om det er medisinene som gjør meg så feit..:( Vil ikke slutte men lurer på om det er bedre å være tynn da..

Anonymkode: 89d0e...ff6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ikke prøve å la være å spise, da ender du bare opp med å overspise når du først spiser. Kan du snakke med legen din om hvorvidt medisinen du går på gjør at du legger på deg? Finnes det alternativer? Du må jo forsøke å være aktiv og spise sunt. Mer kalorier ut enn inn er det eneste som funker.

Anonymkode: e451c...1c5

Skrevet

Ikke unngå å spise, da blir du skrubbsulten også overspiser du om kvelden. Og husk at trening er gram, men mat er kg, det viktigste er kostholdet ditt. 

Ikke begynn på en eller annen kur, det går som oftest ikke i lengden. Spis heller sunt og regelmessig. 

Anonymkode: be8a5...025

Skrevet

Hvis jeg trener hjemme feks 30-1 time sånn youtube opplegg, vil det da telles som trening? :)

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg trener hjemme feks 30-1 time sånn youtube opplegg, vil det da telles som trening? :)

Hvis du gjør skikkelig innsats, så er det klart det gjør det

Anonymkode: f55cb...510

Skrevet

Beklager å si det, men seroquel er nok grunnen til vektoppgangen din :/

Den kødder med sukkermetabolismen i kroppen og gir deg ulvehunger..

Så om du skal fortsette på den må du være knallhard med deg selv ang matinntaket ditt.

Hilsen ei med erfaring med den medisinen

Anonymkode: ce611...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...