Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det kanskje deg og ett barn ? 

De fleste som svarer her er to voksne og to barn så da er det ikke rart at de bruker dobbelt så mye som dere = ca 8000 kr.

Vi er to voksne og to barn og brukker mellom 8000 kr og 9000 kr i mnd

Anonymkode: d9c73...eab

Er meg og samboer, vi har ikke barn enda.

Anonymkode: 1b9a2...f72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 6000 kr pr. mnd. Vi er en baby, en førsteklassing og to voksne. Dette inkluderer mat og alt av husholdning. 

Vi har en matkonto hvor vi fører over 6000 kr til den første hver mnd. Handler en gang i uken hvor vi kjøper alt vi trenger inkludert middager til hele uken, snop til helgen, matpakke til jobb og skole, osv. 

Summen inkluderer ikke f.eks å spise ute eller om vi vil kjøpe lunsj på jobb. Heller ikke en cola på bytur eller en is til barna en sommerdag. Da må vi bruke egne lommepenger eller mannen og jeg spleiser.

Klarte oss på 4000 kr i måneden før vi fikk babyen, men da var det knapt. Men det gikk. For å ha litt mer å gå på økte vi med et par tusen.

Anonymkode: 4d986...d4b

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn på 8mnd og 4år. Vi har i tillegg 3 hunder. Vi setter over 8000kr hver mnd på en felles brukekonto. Dette brukes til både drivstoff (2biler), mat, husholdning, hundemat, klær til barna og annet vi trenger. Som regel sitter vi igjen med litt på slutten av mnd, men noen ganger må vi føre over litt mer. Det som blir igjen brukes som en buffer til kommende måneder. Hvor mange av disse 8000kr som er til mat vet jeg ikke. Synes mange har veldig høyt budsjett på mat....!

Anonymkode: 86888...69c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei han spiser på jobb hver dag til ca 70kr. Jeg har med matpakke da jeg jobber mye kvelder. Dette er kunn mat ja, ikke beregna husholdning. 

Da bruker han minst 1540 kr i mat til lunch på jobben og det må du inkludere i matbudsjettet.

Om dere kutter ut alt mulig fra matbudsjettet er det ikke rart dere får ett lavt beløp. Og ikke rett budsjett.

Bare der er dere oppe i minst 5500 kr i mnd og du har sikkert trukket ut det dere spiser ute også?

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker 6000 kr pr. mnd. Vi er en baby, en førsteklassing og to voksne. Dette inkluderer mat og alt av husholdning. 

Vi har en matkonto hvor vi fører over 6000 kr til den første hver mnd. Handler en gang i uken hvor vi kjøper alt vi trenger inkludert middager til hele uken, snop til helgen, matpakke til jobb og skole, osv. 

Summen inkluderer ikke f.eks å spise ute eller om vi vil kjøpe lunsj på jobb. Heller ikke en cola på bytur eller en is til barna en sommerdag. Da må vi bruke egne lommepenger eller mannen og jeg spleiser.

Klarte oss på 4000 kr i måneden før vi fikk babyen, men da var det knapt. Men det gikk. For å ha litt mer å gå på økte vi med et par tusen.

Anonymkode: 4d986...d4b

Og da er ikke matbudsjettet deres 6000 kr i mnd.

Ikke rart mange ikke forstår hvordan dere klarer dere på så lite når dere ikke tar med alle utgiftene.

Skrevet

Vi bruker 7000 pr mnd. En voksen, to barn. Det er ikke medberegnet det vi spiser ute. 

Anonymkode: 8bb40...09e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker 7000 pr mnd. En voksen, to barn. Det er ikke medberegnet det vi spiser ute. 

Da bruker dere altså mer enn 7000 kroner i mnd i mat

Anonymkode: 24908...f05

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei han spiser på jobb hver dag til ca 70kr. Jeg har med matpakke da jeg jobber mye kvelder. Dette er kunn mat ja, ikke beregna husholdning. 

Da blir det mer forståelig. 

1400 ca i tillegg for hans lunch og husholdning utenom. Dere bruker fortsatt lite, men ikke merkelig lite.

Anonymkode: e4f51...390

Skrevet

Hehe, beklager. Fra 1 april, får vi prøve å få en nøyaktig oversikt på hvor mye vi evt bruker. Mye lettere å ordne med en matkonto da :)

hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da bruker dere altså mer enn 7000 kroner i mnd i mat

Jada, akkurat som jeg skriver i mitt innlegg. Vi bruker 7000 i matbutikken. 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jada, akkurat som jeg skriver i mitt innlegg. Vi bruker 7000 i matbutikken. 

Men det sier jo ikke noe om hvor mye penger dere bruker på mat som var spørsmålet. For det er jo stor forskjell om dere spiser 2 måltider ute, enn om dere spiser 12 måltider ute

Skrevet

bruker ca 1500-2000 i mnd

Skrevet
På 18.3.2017 den 13.24, Anonym bruker skrev:

Men det sier jo ikke noe om hvor mye penger dere bruker på mat som var spørsmålet. For det er jo stor forskjell om dere spiser 2 måltider ute, enn om dere spiser 12 måltider ute

Det stemmer. Men hvor mye vi bruker på mat ute varierer fra måned til måned, alt fra 0 til 5000.  De 7000 er faste og brukes opp hver måned. Og derfor svarte jeg som jeg gjorde. OK?

Skrevet

Rene og etiske kjøtt og fiskeprodukter, samt grønnsaker/frukt koster mye. Vi er fornuftige, planlegger for en hel uke, røyker ikke og kjøper lite brus og sukkervarer. Det er sjelden vi er under 2000 kr i uka på mathandel, vi er to voksne, et barnehagebarn og et småskolebarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...