Anonym bruker Skrevet 18. mars 2017 #51 Skrevet 18. mars 2017 En ting til, grunnen at jeg gjorde som jeg gjorde, var jo også for at vi ikke hadde mulighet til å miste dagpengene. Strømmen vår ble tilogmed tatt den ene sommeren der husker jeg. Så det var virkelig penger vi trengte. Det er ikke som om vi brukte de "ekstra" pengene på luksus eller ferier. Jeg har fått litt over 50 tusen for mye hvert år. (2014 og 2015) Som tilsammen har blitt 112 tusen. Men fikk en "strafferente" på 11 tusen oppå der igjen. Så må betale tilbake 120 tusen +. Jeg merket ikke noe særlig til de pengene heller. Så jeg trodde virkelig ikke at jeg fikk mere enn jeg skulle. Jeg vet jeg var sløv, ukonsentrert og naiv. Jeg skal til legen på torsdagen å få papirer på at jeg har ADD, slik at NAV kanskje kan forstå at jeg er et surrehode, og at det har gått i ball for meg. For det er jeg virkelig. Trodde jeg hadde full kontroll. Jeg har gjort noe ulovlig, men ikke med VILJE på den måten som de mener. Jeg trodde som sagt at ukene tilslutt skulle gå opp i opp, siden jeg også skrev at jeg jobbet dager jeg ikke jobbet.. (for å gjevne ut) Hi Anonymkode: d31a3...6d9
Merdee Skrevet 19. mars 2017 #52 Skrevet 19. mars 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: En ting til, grunnen at jeg gjorde som jeg gjorde, var jo også for at vi ikke hadde mulighet til å miste dagpengene. Strømmen vår ble tilogmed tatt den ene sommeren der husker jeg. Så det var virkelig penger vi trengte. Det er ikke som om vi brukte de "ekstra" pengene på luksus eller ferier. Jeg har fått litt over 50 tusen for mye hvert år. (2014 og 2015) Som tilsammen har blitt 112 tusen. Men fikk en "strafferente" på 11 tusen oppå der igjen. Så må betale tilbake 120 tusen +. Jeg merket ikke noe særlig til de pengene heller. Så jeg trodde virkelig ikke at jeg fikk mere enn jeg skulle. Jeg vet jeg var sløv, ukonsentrert og naiv. Jeg skal til legen på torsdagen å få papirer på at jeg har ADD, slik at NAV kanskje kan forstå at jeg er et surrehode, og at det har gått i ball for meg. For det er jeg virkelig. Trodde jeg hadde full kontroll. Jeg har gjort noe ulovlig, men ikke med VILJE på den måten som de mener. Jeg trodde som sagt at ukene tilslutt skulle gå opp i opp, siden jeg også skrev at jeg jobbet dager jeg ikke jobbet.. (for å gjevne ut) Hi Anonymkode: d31a3...6d9 Jeg hadde virkelig ikke valgt å påstå at du har surret. Det er ikke noe rot i det du har sendt inn. Det du har sendt inn viser at du bevisst har hatt en plan, og at du har vært nøyaktig og konsekvent i "svindelen", slik at du ikke en eneste gang har tapt dagpenger. At du har hatt dårlig økonomi er nok heller ikke et argument de kommer til å bry seg om, særlig når du hadde hatt krav på sosialstønad i tillegg til det du mottok i lønn dersom du hadde så lav inntekt som du hevder. Men du kan eventuelt argumentere med at du ikke alltid like lett har forstått regelverk og forskrifter og ikke forsto at dette var svindel, at du ikke visste at du hadde krav på annen stønad i tillegg, og at det du har mottatt for mye i dagpenger er penger du egentlig hadde hatt krav på som supplerende stønad dersom noen hadde opplyst deg om at du kunne søke dette.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #53 Skrevet 19. mars 2017 Jeg vet om flere som har havnet i fengsel pga beløp i 100 000 kr klassen. Jeg synes det er utrolig bra at det er strenge straffer når det kommer til svindel. Anonymkode: b9765...76f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2017 #54 Skrevet 19. mars 2017 På 16. mars 2017 den 13.44, Anonym bruker skrev: Jeg betaler selvsagt pengene tilbake. Uten problem! Det er fengsel jeg er livredd for Bare gråter og gråter. Stakkars lille jenta mi på 1 år <3 Hva har jeg gjort! hi Anonymkode: d31a3...6d9 Jeg jobber i friomsorgen, og hvis saken kommer i retten, tror jeg du vil få mulighet til å gjennomføre samfunnsstraff eller straff med elektronisk kontroll (lenkesoning). Jeg ser ofte de som er domfelt for NAV bedrageri gjennomfører disse straffereaksjonene. Anonymkode: 21cbd...3b5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #55 Skrevet 20. mars 2017 På Sunday, March 19, 2017 den 8.28, Anonym bruker skrev: Jeg jobber i friomsorgen, og hvis saken kommer i retten, tror jeg du vil få mulighet til å gjennomføre samfunnsstraff eller straff med elektronisk kontroll (lenkesoning). Jeg ser ofte de som er domfelt for NAV bedrageri gjennomfører disse straffereaksjonene. Anonymkode: 21cbd...3b5 Hva betyr lenkesoning? Hi Anonymkode: d31a3...6d9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #56 Skrevet 20. mars 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva betyr lenkesoning? Hi Anonymkode: d31a3...6d9 http://www.kriminalomsorgen.no/fotlenke-elektronisk-kontroll.237878.no.html Anonymkode: a7a2f...5ed
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2017 #57 Skrevet 20. mars 2017 Okej, så da virker det som liten sannsynlighet for at jeg får ubetinget fengsel, i et fysisk fengsel da. Siden jeg har barn og forhåpentligvis en jobb innen da(?) Står at elektronisk fotlenke gjelder dersom man skal sitte lengre enn fire mnd i ubetinget fengsel. Generell straff for "trygdesvindel" i hundre tusen kr klassen- er alt fra 20-90 dager Ubetinget/betinget. Etter det jeg har lest iallefall. Tror verste straffen i Norge, var en mann som svindlet virkelig med vilje, mens han hadde eget foretak og greier. Svindlet for over 3,5mill. Han fikk 6mnd fengsel. Ubetinget. Hi Anonymkode: d31a3...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå