mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. mars 2017 #1 Skrevet 16. mars 2017 Eldstemann hater 17 mai, det blir alltid altfor mye inntrykk , lyder og mas. Dagen gruer han seg til hvert år og i fjor tok vi valget om å la han slippe å gå i toget og kun måtte bli med til sentrum å se på når lillebror gikk. Etter toget fikk han være hjemme mens vi andre dro på skolens aktiviteter. Dette var han strålende fornøyd med og nå har vi ikke hørt noe negativt om årets 17 mai. Flere som dropper toget av forskjellige grunner?
sug lut Skrevet 16. mars 2017 #2 Skrevet 16. mars 2017 Dropper barn tog av annet enn helsemessige årsaker bør familien straks levere inn passene sine.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #3 Skrevet 16. mars 2017 Hvis han blir sliten av 17. mai tog...hva har han i sentrum å gjøre???? Anonymkode: 2ea10...e61
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2017 Han har det Ok når han er med oss, og synes det er stas å se lillebror i toget. Det blir bare for mye å gå i toget selv. Hi
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #5 Skrevet 16. mars 2017 10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Han har det Ok når han er med oss, og synes det er stas å se lillebror i toget. Det blir bare for mye å gå i toget selv. Hi Mao han vil ikke gå i tog... Anonymkode: e9caf...418
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2017 Han vil jo gå i tog, han bare klarer det ikke. De årene han har gjort det har det ikke vært glede eller smil å se i gutten. Han har vært dønn mentalt sliten etterpå og ikke hatt noen god opplevelse, slik som 17 mai skal være for barn. Hi
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #7 Skrevet 16. mars 2017 Min 12-åring med ADHD og Tourettes har aldri gått i 17 mai toget. Det er et kaos av sanseinntrykk som setter han helt ut. Vi venter på toget like ved skolen og ser på det på trygg avstand. Deretter er vi en times tid på skolen, dersom han orker. På ettermiddagen har vi grillfest i hagen for familie og venner. Den delen elsker han 😊 Anonymkode: 4c184...845
*Lissi* Skrevet 16. mars 2017 #8 Skrevet 16. mars 2017 Dere gjør selvsagt hva som passer best for dere.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #9 Skrevet 16. mars 2017 Vi går ikke i tog, men vi ser på tog. Etter å ha blitt utnyttet på det groveste på dugnader i en rekke år der de fleste driter i å stille slik at 4-5 foreldre jobber seg fordervet, har vi sagt at i år gidder vi ikke. Da skal vi stå og se på toget og kose oss. Til og med da jeg hadde nyfødt måtte jeg lage mat med ungen i bæreselen, rigge til og stå i iskiosken, fordi andre foreldre ikke gadd å gjøre noe, men satt og gomla i seg festmat. Nå er det nok. Jeg er for øvrig ikke norsk, så har intet pass å levere. Anonymkode: 59d82...743
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #10 Skrevet 16. mars 2017 Det er da helt greit at han ikke går i tog! Ingen plikt det! Anonymkode: e53ae...f93
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #11 Skrevet 16. mars 2017 Selvsagt greit at han dropper det, det må dere jo gjøre som dere ser er best. Har dere prøvd å gå sammen med han? Siden du sier han syns det er ok å se på så lenge han er med dere. Anonymkode: 38b37...3bf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #12 Skrevet 16. mars 2017 2 timer siden, sug lut skrev: Dropper barn tog av annet enn helsemessige årsaker bør familien straks levere inn passene sine. Og flytter hvor? Her er begge voksne født og oppvokst i Norge, men i vårt hus er det ingen borgerplikt å gå i 17. mai-tog. Skal jeg ringe kommunen og reservere galgene på torget, så kan alle spytte på oss når de går forbi? Anonymkode: d168b...da4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #13 Skrevet 16. mars 2017 Du gjør som det passer for deg. Ingen tar opptelling av hvilke barn som går i toget uansett. Anonymkode: 99b29...be3
sug lut Skrevet 16. mars 2017 #14 Skrevet 16. mars 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og flytter hvor? Her er begge voksne født og oppvokst i Norge, men i vårt hus er det ingen borgerplikt å gå i 17. mai-tog. Skal jeg ringe kommunen og reservere galgene på torget, så kan alle spytte på oss når de går forbi? Anonymkode: d168b...da4 Gjerne. Men vent gjerne til dagen derpå når søppelbilene er ute uansett.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #15 Skrevet 16. mars 2017 Prøvde å gå sammen ett år, han likte det like dårlig. Ikke kult å ha med mamma i toget .. Han synes som sagt lite om hele 17 mai, men vil gjerne se lillebror i toget
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #16 Skrevet 16. mars 2017 2 minutter siden, sug lut skrev: Gjerne. Men vent gjerne til dagen derpå når søppelbilene er ute uansett. Vakkert med tolerante mennesker Anonymkode: d168b...da4
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #17 Skrevet 16. mars 2017 Man dropper faktisk ikke 17 mai tog, selv om man ikke har lyst. Kjempelærdom. Hva blir det neste han slipper, stakkars... Anonymkode: 7b3d0...bb6
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #18 Skrevet 16. mars 2017 Ene barnet gikk ikke i tog flere år pga migrene som alltid blusset opp. Skjønner at tre timer med gååing, ørten unger og mye rundt ikke var den beste kombinasjonen for hodet hennes. Så hun var heller på sidenlinjen og viftet med flagg og ropte hurra. Stor forskjell på å gå i tog og være i byen der hun har muligheten til å trekke seg vekk når det blir for mye av det ene eller andre. Ifjor bestemte hun seg for å prøve igjen. Laget en avtale med lærer slik at hun kunne gå ut fra toget når hun følte for det. Da sa hun ifra til lærer, ringte oss slik at vi plukket henne opp der hun var. Hun klarte å gå nesten ferdig, og hun kastet inn honkle før det var for seint. De tidligere årene har hun vært hjemme fra skolen endag eller to etter 17mai pga migrenen, nå ble det bare soving på sofaen resten av dagen og klar for skolen dagen etter. Jeg tenker foreldre må se ann hva som er best for sitt barn. Her er det ikke tvang, men nesten tvang å gå itog. Det forventes at alle som er hjemme går i tog. Jeg husker ikke hva som står på lappen, men det kommer tydelig frem at alle skal gå. Anonymkode: 24e3b...2dc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter #19 Skrevet 16. mars 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man dropper faktisk ikke 17 mai tog, selv om man ikke har lyst. Kjempelærdom. Hva blir det neste han slipper, stakkars... Anonymkode: 7b3d0...bb6 Du kan lese ikke sant? Det handler om mer enn å ikke " Ha lyst" hi
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #20 Skrevet 16. mars 2017 Lillebroren min med autisme hadde det på samme måte. Men det var ikke akseptert å bare ikke delta, så foreldrene mine begynte å ta oss med og reise bort hver 17. mai. Vi andre var også bare lettet over å slippe styret, selv om vi ikke hadde noen annen grunn enn at det var kjedelig. Anonymkode: cefc2...da7
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #21 Skrevet 16. mars 2017 Sønnen min har autisme. Her har vi alternativ 17.mai-feiring. Det vil si hjemme og koser oss litt ekstra. Han takler ikke store folkemengder og de fleste sosiale sammenkomster. Jeg synes det er litt trist, men helt nødvendig.. Anonymkode: 473b7...adf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #22 Skrevet 16. mars 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ene barnet gikk ikke i tog flere år pga migrene som alltid blusset opp. Skjønner at tre timer med gååing, ørten unger og mye rundt ikke var den beste kombinasjonen for hodet hennes. Så hun var heller på sidenlinjen og viftet med flagg og ropte hurra. Stor forskjell på å gå i tog og være i byen der hun har muligheten til å trekke seg vekk når det blir for mye av det ene eller andre. Ifjor bestemte hun seg for å prøve igjen. Laget en avtale med lærer slik at hun kunne gå ut fra toget når hun følte for det. Da sa hun ifra til lærer, ringte oss slik at vi plukket henne opp der hun var. Hun klarte å gå nesten ferdig, og hun kastet inn honkle før det var for seint. De tidligere årene har hun vært hjemme fra skolen endag eller to etter 17mai pga migrenen, nå ble det bare soving på sofaen resten av dagen og klar for skolen dagen etter. Jeg tenker foreldre må se ann hva som er best for sitt barn. Her er det ikke tvang, men nesten tvang å gå itog. Det forventes at alle som er hjemme går i tog. Jeg husker ikke hva som står på lappen, men det kommer tydelig frem at alle skal gå. Anonymkode: 24e3b...2dc Haha, artig at HONKLE har flyttet seg fra det gamle til det nye forumet Synes for øvrig det er hysteri med at alle MÅ gå i tog. Patriotisme skal være lystbetont, den kan ikke gjennomtvinges. Her rømmer vi fra maset fordi jeg ikke ønsker å være en av de under 10 stk som betjener hele bygda hvert jævla år. For hvis man dukker opp, blir man nedlesset med oppgaver, mens andre (de samme hvert år) sitter på ræva gjennom hele feiringa. Anonymkode: 59d82...743
Gjest Skrevet 16. mars 2017 #23 Skrevet 16. mars 2017 Innlegget har blitt moderert grunnet dobbelpost. Mod K. Taylor
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #24 Skrevet 16. mars 2017 Vi driter i det i år. Fjerdeklassingen har ikke lyst, det har ikke vi voksne heller. Jeg hater 17. mai. Vinn vinn, alle slipper. Tror det blir båttur istedenfor. Eller sverige. Eller syden. Anonymkode: 67bd6...91d
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2017 #25 Skrevet 16. mars 2017 Vi har dropper 17. mai av den enkle grunn at hverken vi eller ungene fordrar alt styret som følger med. De tre siste årene har vi vært i Göteborg. Vært på Liseberg, spa og spist godt ute. Anonymkode: 6ddb0...a37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå