Gå til innhold

Trassanfall. Si at dette er helt normalt vær så snill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gangen den lille på 3 år hadde et skikkelig trassanfall i går. Slo seg helt vrang og la seg ned på gulvet foran en hel folkemengde og skrek. Endte med at jeg tok klærne under ene armen og ungen på andre og gikk ut i bilen. Allikevel opplevde jeg at alle tittet som om det var noe helt forferdelig som skjedde. Og jeg ble så flau!! Var en like stor maktkamp å få ungen inn i bilen, men roet seg omsider. 

Anonymkode: 6c097...d97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt😊 Og det kan nok hende at det er du som følte at folk tittet. Hadde det vært meg så var vitne til en slik episode,så hadde jeg nok fulgt med for å vurdere om jeg skal spørre om jeg skal hjelpe med noe. Og jeg hadde prøvd å sende deg medfølende blikk😊 

Men du gjorde riktig i situasjonen,mener jeg😊

Anonymkode: b0a4e...84b

Skrevet

Helt normalt. 

Og blikkene du følte, de er der kun av medfølelse (så lenge du ikke var helt urimelig). Vi har alle vært der en eller annen gang. Eller ofte.. 🙈

Anonymkode: 9547d...8b1

Skrevet

Takk for svar 😐 Jeg følte deg som verdens verste forelder da jeg sto der i brytekamp nærmest med ungen. 

Anonymkode: 6c097...d97

Skrevet

Alltid når slikt skjer, så får man følelsen av at det er kun ens egen unge som oppfører seg sånn, alle andre har full kontroll på barna sine. Men det er bare følelsen der og da, aller fleste foreldre har bært skrikende, trassende unger vekk. Er du heldig har du en unge som lærer at dette fungerte ikke med en gang, hvis ikke blir det noen runder til. Min største hadde et trassanfall i offentligheten, men innså da at dette biter ikke på mammaen min, mens min yngste trenger noen runder til😵

Anonymkode: fcbc1...db0

Skrevet

Alle foreldre går gjennom det der. Og hvis folk glaner, er det fordi det plutselig skjer noe anderledes rundt dem. Det ligger i vår natur å være obs. 

Jeg liker ikke å kalle det for trass. Barnet prøver å finne seg selv og finne ut av grenser.

Jeg pleier alltid å spørre hvorfor barnet er så sint, prøve å ha en dialog.forstå barnet. Men! Hvis ungen din hyler fordi det ikke får godteri, er det bare å ta det med seg under armen da 😆

Anonymkode: 244ae...283

Skrevet

Tror ikke det er vanlig? Kjenner meg ikke igjen hvertfall.

Anonymkode: 9bdaf...ab6

Skrevet

Så heldig at du ikke har opplevd det før;) Heeeelt normalt. Jeg har det sånn i mange situasjoner så og si hver dag. Pågått 1 år nå (han er 2 år). Du føler alle ser på deg. Men ikke bry deg om det. Hilsen førskolelærer;)

Anonymkode: b0c77...fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...