Gå til innhold

17 mai

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det foreldre på 2 og 5 trinn som stiller.

Alle må delta og jeg gjør det gjerne, men blir nå mest sannsynlig 100% alene.

Vil jo gjerne se toget også.

Har 2 barn på 2 trinn og 1 på 5 trinn.

Hvordan løse dette best mulig?

Anonymkode: 46319...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen forslag?

Skrevet

Da må du enten gå glipp av toget dette ene året, eller få noen til å stille på «dugnad» for deg, eller samkjøre dagen med far. 

Anonymkode: 54db8...984

Skrevet

Takk. Far kan glemmes, skal høre med ei venninne. Barna synes jo også det er koselig at jeg ser på.

Hi

Skrevet

Besteforeldre, venninner uten barn, faddere, søsken... Skriv opp ALLE du kjenner godt :) Jeg hadde iallefall gjort hva jeg kunne for å ev hjelpe deg på en eller annen måte. Og jeg kjenner flere som meg, så du kjenner nok noen du også. Hør med noen foreldre i klassen f.eks. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Far kan glemmes, skal høre med ei venninne. Barna synes jo også det er koselig at jeg ser på.

Hi

Det skjønner jeg, men det er jo ikke alltid man får til å oppfylle barnas ønsker heller. De vil vel sikkert også noen voksne skal stelle i stand kaker, leker osv for barna også? Og da må man bare trå til det ene året det gjelder. Er samme opplegg på vår skole, så når man har ansvaret for å organisere og gjennomføre feiringen for alle, så må bare barna innfinne seg med at foreldrene ikke er like tilstede akkurat det året. 

Skrevet
1 time siden, Mamma til 2 søte skrev:

Besteforeldre, venninner uten barn, faddere, søsken... Skriv opp ALLE du kjenner godt :) Jeg hadde iallefall gjort hva jeg kunne for å ev hjelpe deg på en eller annen måte. Og jeg kjenner flere som meg, så du kjenner nok noen du også. Hør med noen foreldre i klassen f.eks. 

Takk. De fleste barn har begge foreldre med. Har venninner uten barn. Jeg er enebarn så ingen søsken. Dette er første året for dem at far ikke kommer.

Skrevet

Må dere stille på dugnad hele dagen da? Er det eventuelt mulig å kunne delta på (ekstra) forberedelser før dagn og få fri 17? Hos oss er det endel innkjøp og klargjøring, og de som er med på det slipper å stå i boder og selge ol på selve dagen. Dessuten er det ingen som selger noe når toget går, da boder og salg åpnet når toget er ferdig, og klargjøringen skjer før. Man står også to timer hver, ingen står i en bod hele dagen (fordeles pr elev, ikke ift foreldre). Hvis så er tilfelle, at dette binder opp hele 17. mai for alle foreldrenen på de trinnene, ville jeg forhørt meg med familie/venner om de kunne stille for deg akkurat mens toget går, det er jo ikke så lenge det er snakk om.

Anonymkode: 80dbc...453

Skrevet

Jeg har vært kafevakt under et landsdelsmesterskap der jeg ba om å få slippe å stå i kafeen akkurat når mitt barn skulle gå løp, for å heie på ham. Her er det ingen venner, søsken eller andre som kunne. Jeg slapp å stå 2 X 10 minutter. Det skjedde uansett ikke så mye i kafeen den tiden konkurransen var. Vil tro det er det samme mens toget går? Hvem sitter og gomler inne i lokale når man skal være ute og gå i/se på tog?

Anonymkode: c60f8...50a

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Må dere stille på dugnad hele dagen da? Er det eventuelt mulig å kunne delta på (ekstra) forberedelser før dagn og få fri 17? Hos oss er det endel innkjøp og klargjøring, og de som er med på det slipper å stå i boder og selge ol på selve dagen. Dessuten er det ingen som selger noe når toget går, da boder og salg åpnet når toget er ferdig, og klargjøringen skjer før. Man står også to timer hver, ingen står i en bod hele dagen (fordeles pr elev, ikke ift foreldre). Hvis så er tilfelle, at dette binder opp hele 17. mai for alle foreldrenen på de trinnene, ville jeg forhørt meg med familie/venner om de kunne stille for deg akkurat mens toget går, det er jo ikke så lenge det er snakk om.

Anonymkode: 80dbc...453

Er vel snakk om en halvtime pr barn. Har 3 barn på de trinnene.

Takk for innspill. 

Skrevet

Dette året dropper du å se på toget. Ungene tåler fint det. 

Anonymkode: ba54a...83a

Skrevet

Hadde du bare visst hva de barna allerede har vært gjennom.

Hører med venninne jeg.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hadde du bare visst hva de barna allerede har vært gjennom.

Hører med venninne jeg.

Men...det vet vi jo innlysende nok ikke, du spurte om tips, vi kom med forslag. Er du ikke fornøyd så finn en løsning selv da! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...