Gå til innhold

Ja, her var det skjedd ting

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Ann Christin skrev:

Er du på mobil? Skal høre om hurtigmeny, for på pc er det jo veldig enkelt å komme dit.

Haha, tenkte ta bilde av hva som var galt nå. Men jeg starter på nytt fordi hodet mitt ikke er med :fnise:  Er det koden vi snakker om nå, og evt hvilken kode?

Jeg snakker om en bryter som var på det forrige forumet i kommentarfeltet oppe i venstre hjørne.

Før omleggingen i dag, før forumet så ut slik det gjør nå, så var det en bryter som gjorde at en kunne se kildekoden på innlegget før en postet det. Slik at det var lett å redigere. Nå er det ikke lenger mulig. Klusser en til det med siteringen så blir innlegget rart (mange som har slitt med på KG). En får ikke bort siteringen i så fall. Før var det bare til å slå over til "kildekode" i kommentarfeltet med den bryteren oppe i venstre hjørne, du vet, den bryteren som IKKE FINNES MER! Så var det bare til å slette <quote user=En Anonym Bruker time=92372934834></quote> og så var den siteringsfeilen borte. Pluss at det var kjekt å se over hvis det var noe spesielt. 

Anonymkode: 4ee8f...c90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Mamma til 2 søte skrev:

Synes det var fint jeg. Bruker kun mobil og det funker helt utmerket :)

Dette forumskallet er veldig bra på mobil, bedre enn tapatalk til og med synes jeg. 

Praktisk at man kan lage snarvei på skrivebordet rett inn på forumet:)

Skrevet
3 minutter siden, valnøtta skrev:

Nei, jeg er på pc. Jeg synes det er kronglete, er det noen løsninger jeg ikke ser kanskje?

Når du trykker på forsside og så scroller nedover står det jo slik hos meg, gjør det ikke det hos deg?

bilde.png

Skrevet

Mobil. Kanskje ikkje adblock. Plutselig mykje reklame. Ikkje vært så plaga med det før. 

Men mye kvitt mellom kvart svar nedover.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker om en bryter som var på det forrige forumet i kommentarfeltet oppe i venstre hjørne.

Før omleggingen i dag, før forumet så ut slik det gjør nå, så var det en bryter som gjorde at en kunne se kildekoden på innlegget før en postet det. Slik at det var lett å redigere. Nå er det ikke lenger mulig. Klusser en til det med siteringen så blir innlegget rart (mange som har slitt med på KG). En får ikke bort siteringen i så fall. Før var det bare til å slå over til "kildekode" i kommentarfeltet med den bryteren oppe i venstre hjørne, du vet, den bryteren som IKKE FINNES MER! Så var det bare til å slette <quote user=En Anonym Bruker time=92372934834></quote> og så var den siteringsfeilen borte. Pluss at det var kjekt å se over hvis det var noe spesielt. 

Men siteringen får du vekk ved å klikke på siteringsboksen og delete? Det er ikke spesielt vanskelig, men ipboard har slitt litt med at siteringer henger hvis folk ikke har slettet cacher osv på lenge.. verdt å sjekke ut.

Skrevet
27 minutter siden, Ann Christin skrev:

Jeg skal høre opp om dette i morgen, lite jeg får gjort fra min side nå :)

Slankeforumet på DIB ligger under helse, var det det du mente?

Nå fant jeg plutselig alle gamle emner jeg har fulgt, gikk helt tilbake til 2014 når jeg ble medlem. Ikke mindre enn 227 sider med gamle varsler, haha :)

Håper dere kan få tilbake smileyene som var før, det var ganske stusselig utvalg nå

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kildekoden er mulig å se om man trykker på der det står kilde øverst til venstre.

Skrevet

Mobil. Kanskje ikkje adblock. Plutselig mykje reklame. Ikkje vært så plaga med det før. 

Screenshot_2017-03-15-23-30-44.png

Skrevet
3 minutter siden, Kathrine. skrev:

Kan du ta screenshot? Det høres merkelig ut.

1 minutt siden, valnøtta skrev:

Håper dere kan få tilbake smileyene som var før, det var ganske stusselig utvalg nå

Trykker du på smiley ikonet, velger kategori øverst i høyrehjørnet og emoticons kommer alle sammen opp.

Skrevet

La ut et bildet. Der er heile skjermen min fylt opp med unødvendig fjas (for meg iallefall) mellom 2 svar. Langt å scrolle for hvert svar.

Skrevet
2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Trykker du på smiley ikonet, velger kategori øverst i høyrehjørnet og emoticons kommer alle sammen opp.

Haha, takk for at du svarer på alt mulig rart :) Nå skal jeg slutte å mase og klage før jeg har sjekket litt mer ut

Skrevet

Hva er forresten greia med leaderboard?

Skrevet
1 minutt siden, Alevie skrev:

Hvor da "øverst til venstre"? B for bold? Den gjør skriften fet, den viser ikke kildekode. Tenker du på "den andre venstre"? Den forhåndsviser hvordan innlegget ser ut på PC, tablet og mobil (teit og unødvendig sak).

hvorda.jpg.25d00c1df27be455fe51c5f01f2a38e4.jpg

Aha, jeg har en knapp du ikke har. Skal høre i morgen om det er mulig for dere å få den også. Kan ikke love noe.

1 minutt siden, Kathrine. skrev:

La ut et bildet. Der er heile skjermen min fylt opp med unødvendig fjas (for meg iallefall) mellom 2 svar. Langt å scrolle for hvert svar.

Ah, da skjønner jeg. Akkurat der har jeg dessverre ingen løsning da forumutseende er lagd slik. Ser at det virker veldig luftig, men om du leser den veien ville jeg vurdert å satt forumet i desktop versjon om nettleseren din har den funksjonen.

Skrevet

Tenker på at det er for langt mellom svarene. Uinteressant med en tjukk boks med nick i.

Spesielt når eg holder mobilen liggende blir det plass til veldig lite tekst/svar fordi nick-boksen og pil og pluss og siter knappen tar så brei plass.

Skrevet
2 minutter siden, valnøtta skrev:

Hva er forresten greia med leaderboard?

Ingenting! *Poff* borte! Det er en funksjon, men den har svikt i seg så den vil vi ikke ha her inne.

Skrevet
Akkurat nå, Ann Christin skrev:

Ingenting! *Poff* borte! Det er en funksjon, men den har svikt i seg så den vil vi ikke ha her inne.

"Poff"?

Skrevet
Akkurat nå, valnøtta skrev:

"Poff"?

Jeg har vært på jobb i 9 timer, det var mitt halvhjertige forsøk på å være morsom :fnise:

Skrevet
2 minutter siden, Kathrine. skrev:

Tenker på at det er for langt mellom svarene. Uinteressant med en tjukk boks med nick i.

Spesielt når eg holder mobilen liggende blir det plass til veldig lite tekst/svar fordi nick-boksen og pil og pluss og siter knappen tar så brei plass.

Da anbefaler jeg å holde  tlf stående for en best mulig brukeropplevelse.

Skrevet
3 minutter siden, Kathrine. skrev:

Hvilken nettleser har du? Vet du om den har funksjon for skrivebordsversjon eller desktopversjon? Ville tro det var mye lettere når du først leser forumet liggende :)

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Ann Christin skrev:

Jeg har vært på jobb i 9 timer, det var mitt halvhjertige forsøk på å være morsom :fnise:

Haha, skjønte det nå :D Meg som var treig :D

Så dere skal fjerne den igjen?

Endret av valnøtta
Skrevet
Akkurat nå, Alevie skrev:

Ja, den svikten er den funksonen som @sug lut etterlyste: en kan se hvem som har stemt på de mest populære innleggene her inne.

Nei, den svikten er at google kan få informasjon om hvem som stemmer på hva. Brukernavn, mail o.s.v.

Skrevet
Akkurat nå, Alevie skrev:

Nettopp! Og så når en sjekker innlegget i googles cache så får en opp den infoen. Jeg vet.

Du, jeg er ikke Jane Blow Luser altså. Jeg vet en hel del. Dessverre vet jeg fortsatt ikke hvorfor brukermoddene trakk seg... men det er sannsynligvis noe jeg aldri vil få svar på... :-/

Uansett. Knappen til kildekode, selv om du ikke kan love noe, takk for at du tar det opp! <3

Mhm, og den infoen skal ikke google ha da det går på personvern.

Skrevet
3 minutter siden, Alevie skrev:

Uj, nå er det mulig å slette egne innlegg? Så kjekt! Det blir gøy å skrive innlegg som noen svarer på, så sletter en sitt eget innlegg som det ble svart på så ser det ut som svaret kom på innlegget over mitt igjen. Og så blir det kaos. Moro!

Det er elendig forumskikk og vil ikke aksepteres:) 

Skrevet
4 minutter siden, Kathrine. skrev:

Jeg er enig med deg, altfor mye hvitt mellom svarene, dårlig utnytting av sidene, noe som fører til masse mer scrolling - som er mer slitsomt for øynene.

En annen ting som andre også har påpekt, er at det er mer tungvindt å klikke seg mellom de ulike forumene. Tenker jeg tilbake til den hovedversjonen som var før den vi hadde inntil i går, så var det MYE enklere å klikke seg mellom forumene. I tillegg var det en boks på høyre side den gangen hvor man fikk opp nyeste svar og i hvilke forum, dermed var det bare å klikke seg mellom trådene man fulgte med i der. Supert brukervennlig. Også mye enklere tilgang til de ulike svarene.

Dette ble tatt opp da de skulle oppdatere forrige versjon også, uten at det ble gjort. De fikk tilbakemeldinger på at det krevde langt flere klikk å orientere seg mellom forumene. Og nå har de altså valgt å gjøre det enda mer tungvindt.

Det er i hvert fall helt tydelig at de som sitter og utvikler disse elendige layoutene IKKE har særlig kunnskap om de ulike forumenen, de kan ihvertfall ikke ha særlig kunnskap om bruken av dette fourmet! Hadde de hatt det ville de sett de tingene som er blitt påpekt, og de ville ikke valgt å gjøre det verre og verre for hver gang de endrer forumet.

Det er like tydelig at de ikke har særlig kunnskaper om skriftlig layout og hva som gjør noe mest leservennlig. Forrige versjon var bra slik, denne er helt elendig. Amatørmessig!

Anonymkode: 6c56f...e94

Skrevet
6 minutter siden, Ann Christin skrev:

Nei, den svikten er at google kan få informasjon om hvem som stemmer på hva. Brukernavn, mail o.s.v.

Hva mener du?

Anonymkode: 08aa1...93a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...