Gå til innhold

ekstrem sprøyte fobi, og redd dette hindrer

Anbefalte innlegg

Skrevet

meg i å søke på sykepleien. Noe jeg kan gjøre med dette?

Når jeg sier ekstrem, så mener jeg ekstrem.

Anonymous poster hash: bbd06...a3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på motivasjonen din, tror jeg.

Jeg ble akupunktør tross nåleskrekk ;)

Min skrekk var stor, kanskje ikke ekstrem, men vi hadde en person som kom seg gjennom utdanningen med ekstrem nåleskrekk.

Om jeg var deg tror jeg at jeg ville tatt kontakt med en psykolog som kanskje jobber med traumer, spesielt om du har traumatiske opplevelser ifm. sprøyter.

Det er verdt et forsøk :)

Og hvis du føler det blir for vanskelig, kanskje du kan velge et annet helseyrke? Ergoterapeut, fysioterapeut?

Anonymous poster hash: 4f35d...62b
Skrevet
På 15.3.2017 den 0.15, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på motivasjonen din, tror jeg.

Jeg ble akupunktør tross nåleskrekk ;)

Min skrekk var stor, kanskje ikke ekstrem, men vi hadde en person som kom seg gjennom utdanningen med ekstrem nåleskrekk.

Om jeg var deg tror jeg at jeg ville tatt kontakt med en psykolog som kanskje jobber med traumer, spesielt om du har traumatiske opplevelser ifm. sprøyter.

Det er verdt et forsøk :)

Og hvis du føler det blir for vanskelig, kanskje du kan velge et annet helseyrke? Ergoterapeut, fysioterapeut?

Anonymous poster hash: 4f35d...62b

Takk for svar:) Kan ikke huske annet enn at jeg alltid har vært livredd sprøyter, og kan ikke huske noe som skulle gjøre slik at jeg fikk traumer.  

Hverken ergo eller fysio har jeg lyst til. Er i grunn sykepleier jeg ønsker. Vet bare ikke hvordan jeg skal komme meg dit. Bare tanken på sprøyter gjør meg uvel..

hi

Anonymkode: 3ad60...283

Skrevet

Kanskje litt utenfor , men jeg kunne alltid huske jeg var redd for å fly , var mange år siden jeg hadde vært i ett fly når skulle med kjæresten for nå 12 år siden . Og når jeg kom ombord viste det seg at jeg visstnok ikke var redd lenger . Tenker kanskje sprøyteskrekken kan gli over :) dere starter kanskje med å sette på appelsiner , så hverandre :) 

Anonymkode: a49a1...975

Skrevet

Du bør velge et annet yrke. Jeg har erfaring med at det ikke går over, selv om man tar sprøyter. Og "blir vant til det". Jeg har tatt tusenvis av sprøyter, er like jævlig hver gang.

Anonymkode: fa134...99f

Skrevet

Det kan gå bra! Jeg er av typen som gråt en masse og måtte ligge på en benk, bare for et lite stikk. Det har gradvis gått bedre. Måtte gjennom ivf-behandling,  og keisersnitt, og klarte meg mye bedre. Satt ingen sprøyter selv, har en sykepleiervenninne som hjalp meg. Men det var fordi det føltes trygt. I ettertid har jeg også meldt meg som blodgiver. Føler at jeg gjør en god ting for andre og får presset meg selv litt. Synes fortsatt det er ekkelt og må gråte en skvett, men det går greit. Er helt sikker på at du skal klare det om du vil! Søk evt profesjonell hjelp, om du har behov.

Anonymkode: 6b8c9...fa4

Skrevet

Jeg gikk sammen med ei på sykepleien som hadde superskrekk. Hun gråt og skalv da vi trente på sprøytestikking på hverandre. Ryktetbsa at veileder hadde anbefalt henne om å slutte. Jeg så henne aldri etter 1. året, jeg vet ikke hva sommskjedde med hene. 

Jeg vil anbefale deg å finne ut av dette før du kaster bort et skoleår og tusenvis av kroner på ikke å fikse det.

Anonymkode: 7eae8...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...