Gå til innhold

Shit, skjelte ut SFO uten grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en absurd krangel med mannen min igår, som endte med at jeg la meg drittsint, tidlig og var helt utmattet. 

Jeg studerer et krevende emne og har en mild form for utmattelsesyndrom, mens mannen min jobber fra 0630-1900. Igår lagde han et satans drama om at jeg var så sliten hele tiden, noe han også var tydeligvis, men vi la oss på hvert vårt rom, og jeg var så rasende. Han gjør ikke en dritt hjemme, og er enten på jobb eller ute med gutta. Jeg er drittlei, men vi går i terapi.

Uansett, drit i det med mannen. Mannen min pleier alltid å ringe meg rundt halv åtte på morgenen, for å passe på at jeg kommer meg delvis opp for å få ungene på SFO osv, siden han drar så tidlig. 

Så i dag 0728 ringer telefonen min, og jeg tror det er mannen min. Jeg var fortsatt RASENDE fra krangelen igår, og har sovet dårlig og var KJEMPESINT, og skjeller ut mannen min etter NOTER... bare...

det var ikke mannen min.. Det var SFO som skulle opplyse om at det ikke ble skidag idag.....

Dette fikk jeg ikke med meg i tåka, og sa bare "ok. kan du bare slutte å ringe meg om morgenen? jeg er så drittlei av at du mener jeg er inkompetent" hvorpå "mannen min" svarte "okey... men det er ikke skidag, beklager at jeg vekket deg" og jeg sier "FINT, HEI!"

Da jeg kikket i loggen rundt åtte, så jeg at mannen min ikke hadde ringt, men at det var sfo. Da ringte jeg og sa unnskyld til SFO, og har sykt dårlig samvittighet. Jeg forklarte de alt om ME, studentliv og det som er, men jeg føler at de faktisk ble ganske satt ut. Den ene ansatte - hun som ringte - var faktisk litt på gråten. Jeg vurderer å flytte. Snakket med mannen, og han syns det er fryktelig morsomt, men forstår godt at vi må flytte etter dette. Hva gjør jeg nå?????

Anonymous poster hash: 85d2b...ed8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo bare tull!

Anonymous poster hash: de73e...a67

Skrevet

En mild form for utmattelsessyndrom????

Anonymous poster hash: c2e68...f0b

Skrevet

En mild form for utmattelsessyndrom????

Anonymous poster hash: c2e68...f0b

Utmattelse kommer i flere grader ja, om det var det du stusset på.

Anonymous poster hash: b567b...948

Skrevet

Kjøp en blomst/vin/konfekt til den ansatte og si unnskyld en gang til.

Tviler forresten på at sfo ringer rundt til alle for å si at det ikke blir skidag...

Anonymous poster hash: 1dafb...bfe

Skrevet

Ja, selvfølgelig må dere flytte etter dette! Helst ut av landet.

Anonymous poster hash: 10ab7...09a

Skrevet

Vi har en skoleportal, direktesfo, hvor de ringte de som ikke hadde åpnet den.

Selvsagt er det litt overdrevent med flytting, men jeg var skikkelig trøtt og i halvsøvne. Jeg er så flau, jeg sa så mye stygt :(

Jeg husker ikke alt, men jeg var fryktelig sint og ble ganske personlig mot 'mannen min'

Skrevet

Herlig! 😂

Du får be om unnskyldning, det er ikke verre enn det! 😀

Anonymous poster hash: 49979...69d

Skrevet

Ikke noe problem, du kjøper en liten ting til den stakkaren som ringte deg, og så tropper du opp med denne i morgen, gir dama en klem og beklager.

Feil kan skje. Jeg reagerte minst like mye på at mannen din ikke hadde ringt for å vekke deg, når det er noe dere har avtale om at han skal gjøre. Ikke for å starte en ny krangel med mannen altså... ;)

Om du ikke bare troller - ta tak i familiesituasjonen. Om mannen din jobber fra halv syv på morgenen til syv på kvelden, og du studerer og tar alt hjemme og med barna tross utmattelsessyndrom, da er det på høy tid at dere endrer på ting i hjemmet, hvis ikke er dere på full fart inn i en fjellvegg med forholdet og både din og din manns helse.

Om han må jobbe så mye for å fø på familien mens du studerer, da bør dere kanskje flytte til et billigere sted slik at han kan jobbe normale dager. Gå ned på materiell standard og lev enkelt fremfor å slite dere begge helt ut. Slik dere holder på nå så ødelegger dere bare dere selv og familien. Har dere god råd, skaff hushjelp, ikke bare vaskehjelp, men en som også kan gjøre litt annet, som bake brød, lage opp en del middager osv.

Anonymous poster hash: ebd55...88d
Skrevet

Du får be om unnskyldning,  og så får du gå litt i deg selv. Det finnes ikke unnskyldning for å oppføre seg sånn!

Skrevet
5 minutter siden, amandine skrev:

Du får be om unnskyldning,  og så får du gå litt i deg selv. Det finnes ikke unnskyldning for å oppføre seg sånn!

Jo, at en er trett og sliten. Slikt skjer. Jeg har aldri skjelt ut noen, men en gang for lenge siden, når jeg gikk på VG, og det er lenge siden det! da brukte vi fortsatt i hovedsak fastlinje, selv om vi hadde mobiltelefoner den gang også. Da traff jeg ei venninne på skolen, hun sa hun hadde ringt meg dagen i forveien og jeg hadde svart noe rart noe og lagt på. Det kunne jeg ikke huske. Men jeg hadd sånn som viste nummeret på de som hadde ringt, hjemme. Når jeg så på den så jo da, hun ringte dagen før, da jeg var stuuuuptrett, og jeg hadde visst tatt telefonen i søvne og svart noe rart noe og bare lagt på og sovnet igjen.

Vi er mennesker, vi gjør feil. Særlig når vi er trette. (Det er derfor jeg er livredd kirurger som jobber over 20 timer i strekk...)

Anonymkode: 58c02...7c4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, at en er trett og sliten. Slikt skjer. Jeg har aldri skjelt ut noen, men en gang for lenge siden, når jeg gikk på VG, og det er lenge siden det! da brukte vi fortsatt i hovedsak fastlinje, selv om vi hadde mobiltelefoner den gang også. Da traff jeg ei venninne på skolen, hun sa hun hadde ringt meg dagen i forveien og jeg hadde svart noe rart noe og lagt på. Det kunne jeg ikke huske. Men jeg hadd sånn som viste nummeret på de som hadde ringt, hjemme. Når jeg så på den så jo da, hun ringte dagen før, da jeg var stuuuuptrett, og jeg hadde visst tatt telefonen i søvne og svart noe rart noe og bare lagt på og sovnet igjen.

Vi er mennesker, vi gjør feil. Særlig når vi er trette. (Det er derfor jeg er livredd kirurger som jobber over 20 timer i strekk...)

Så at man er trøtt er tillatelse til å skjelle ut folk som ringer for å gi en beskjed? Én ting at dette var en fremmed, men HI trodde det var mannen som ringte for å vekke henne så ikke hun eller barna skulle forsove seg. Så det at mannen er omsorgsfull nok til å vite at hun trenger å sove ekstra,  og tar hensyn om morgenen,  ringer og vekker,  det er grunn til å skjelle ham ut? Det henger jo ikke på greip. 

Skrevet
34 minutter siden, amandine skrev:

Så at man er trøtt er tillatelse til å skjelle ut folk som ringer for å gi en beskjed? Én ting at dette var en fremmed, men HI trodde det var mannen som ringte for å vekke henne så ikke hun eller barna skulle forsove seg. Så det at mannen er omsorgsfull nok til å vite at hun trenger å sove ekstra,  og tar hensyn om morgenen,  ringer og vekker,  det er grunn til å skjelle ham ut? Det henger jo ikke på greip. 

Trøtt = hele hjernen er ikke skrudd på. Det er ikke slik at hjernen er som en PC, den er enten på eller av. Du kan fint bli vekket og være "våken", og likevel gjøre ting av ren automatikk, ting du ikke har kontroll over fordi du ikke tenker gjennom det du gjør - fordi, som sagt, hjernen er ikke helt "våken" ennå. Våken nok til å handle uten å tenke, men ikke våken nok til å reflektere over ting som, "hvis du står ved universets ende og strekker ut armen, vil armen din da ta i mot i noe, hvis så, hva? Hvis ikke, hva skjer med armen da? Forsvinner den ut i tomme intet og blir borte?".'

Hjernen er ikke en maskin.

Skrevet
På Tue Mar 14 2017 den 22.03, Anonym bruker skrev:

Vi har en skoleportal, direktesfo, hvor de ringte de som ikke hadde åpnet den.

Selvsagt er det litt overdrevent med flytting, men jeg var skikkelig trøtt og i halvsøvne. Jeg er så flau, jeg sa så mye stygt :(

Jeg husker ikke alt, men jeg var fryktelig sint og ble ganske personlig mot 'mannen min'

Hvorfor i alle dager mener du det er greit å skrike så respektløst til noen som helst? Godt jobba med å få forholdet på  rett kjøl.. 

Anonymkode: 81cbd...91b

Skrevet

Flytt til kosovo 24 grader og sol.

Anonymkode: f5a4e...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...