Gå til innhold

Glassene blir ikke rene i oppvaskmaskina! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter vasken er ferdig er alt rent, men ikke glassene som ligger øverst i maskinen.

Har prøvd: maskinrens, filter renses gjevnlig, renset «bladene». Vasker alt på høyeste grad (alltid gjort, men de siste ukene har det ikke blitt rent).

Det legger seg små korn utenpå glassene (tablett rester?) I tilegg til det fortsatt er oboy (osv) rester på glasset.

Lurer på om noen har opplevd det samme og har tips? :) Hatt maskinen i 2 år 😅

Tabletten er borte når jeg åpner, så den gjør jo jobben. Har slengt i 2 stk flere ganger og, hjelper ikke.

Ja, jeg kan jo vaske opp for hånd, men vil helst slippe med 2 barn og mann i hus 😂

Anonymous poster hash: 629a1...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De "stengene" som sprer vannet rundt er tette. Sjekk om det sitter småkorn eller matrester der. De kan som regel enkelt monteres av åg skylles. Nesten sikker på at deter grunnen.

Skrevet

De "stengene" som sprer vannet rundt er tette. Sjekk om det sitter småkorn eller matrester der. De kan som regel enkelt monteres av åg skylles. Nesten sikker på at deter grunnen.

Jeg også.

Vi fikk de rene med en kombinasjon av å legge den i vann med såpe, så spyling og til slutt bruk av støvsuger (tettet igjen alle hullene minus ett, og satte støvsugeren på og sugde ut partiklene).

Ble en helt ny maskin etterpå. 😊

Anonymous poster hash: f2495...1d2

Skrevet

Jeg har samme problemet hvis jeg ikke skyller kasserolle jeg har kokt poteter/potetmos i veldig godt. Det samme hvis der er mye potetrester på tallerken. Da vil små partikler med stivelse legge seg inni og utenpå glassene mine også.

Anonymous poster hash: d6e3c...8bd

Skrevet

De «stengene», hva mener dere? Den som går rundt?😂 Den har jeg isåfall renset :/

Skrevet

takk for tips, fullt mulig jeg ikke har renset de godt nok. Skal rense de på nytt (litt nøyere, var ikke sånn kjempenøye sist).

Skrevet

takk for tips, fullt mulig jeg ikke har renset de godt nok. Skal rense de på nytt (litt nøyere, var ikke sånn kjempenøye sist).

De som går rundt. Er vel en under og en mellom kurvene. De har små hull og noen ganger fester det seg matrester i hullene.

Skrevet

De som går rundt. Er vel en under og en mellom kurvene. De har små hull og noen ganger fester det seg matrester i hullene.

Da skal jeg teste det i morgen, gleder meg til å prøve, hadde blitt så glad om det hjalp 😬😬

Skrevet

Vi hadde samme problemet før, men har ikke skjedd en eneste gang etter at vi byttet til Yes vaskemiddel :)  SÅ mye bedre enn Sun og de andre.

Anonymous poster hash: f211f...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...