Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg fikk angst etter første fødsel. Det har egentlig bare blitt verre (ptsd), og her jeg bor nå har vi bodd i 7 år. Det er en slags trygghet i det at man vet hva man har. Men jeg føler ikke det er sunt å bo her, miljøet her vi bor er ikke greit, barnehagen er jeg misfornøyd med, men allikevel er jeg redd for å flytte på meg. Redd for nye omgivelser, at alt er nytt og ferskt. Jeg har grodd fast her, kan man vel si Har ingen venner eller bekjente her (vel, foreldrene i barnehagen kan vel kalles bekjente), så trenger jo ikke å bo her i det hele tatt. Jeg liker meg egentlig ikke her, er bare veldig redd for det ukjente. Tenk om vi flytter til et sted som er verre? Like ille? Tenk om vi ikke trives?Hvordan kan jeg få andre tanker og tørre å flytte? For kanskje å få det bra et annet sted. For jeg har det ikke bra her, heller... Men jeg vet hva jeg har, ikke hva jeg får Anonymous poster hash: 51b86...3af
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Har du fått ptsd av fødselen? Går det an? Får du behandling? Snakk om flytting med behandler og få hjelp til å sortere tanker. Anonymous poster hash: ed2af...c41
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Har du fått ptsd av fødselen? Går det an? Får du behandling? Snakk om flytting med behandler og få hjelp til å sortere tanker. Anonymous poster hash: ed2af...c41 Nei, har ikke fått det. Anonymous poster hash: 51b86...3af
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Ja.... vil gjerne høre erfaringer fra dette. Sitter i samme situasjon selv. Anonymous poster hash: 4651e...022
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 Har du fått ptsd av fødselen? Går det an? Får du behandling? Snakk om flytting med behandler og få hjelp til å sortere tanker. Anonymous poster hash: ed2af...c41 Klart det går an Anonymous poster hash: baa01...19e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Jeg fikk PTSD utløst av fødsel. For meg var det hele settingen rundt og selve fødselen som utløste det i tillegg til en liten episode etter fødselen. Jeg holdt på å dø og var syk i lang tid etterpå for å gjøre en lang historie kort Jeg sliter den dag i dag. Er ett eller annet m stress som minner meg om den situasjonen. Tilstanden går litt opp og ned, men presser meg hele tiden. Det går sakte framover.. jeg kan finne på å få full panikk dersom noen ber meg presentere meg selv på et foreldremøte. Slik var jeg ikke før... sukk! Mitt eneste råd til deg er å hele tiden presse deg, eller i det minste stå i situasjonene som gjør at du sliter. Slik har jeg sakte blitt litt og litt bedre. Det er 9 år siden jeg fikk diagnosen, men er kommet langt tror jeg. Har bare vært noen få behandlinger hos psykolog. Anonymous poster hash: ffd3b...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå