Gå til innhold

Å måle feber på seg selv - hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hus har vi pannetermometer og sånn vanlig.

Men panne viser noe helt rart og under armen 37.2 eller noe.

Føler meg elendig 🙈

Anonymous poster hash: 63cec...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De få gangene jeg har hatt behov for å måle temp på meg selv har jeg brukt rektalt termometer. Alt annet viser bare tull på meg også, f.eks viste pannetermometeret 38.0, rektalt viste det 39,9, det er ganske stor forskjell!

Anonymous poster hash: 12249...ca1

Skrevet

Bruker rektalt

Har prøvd øre og munn, men kan få alt fra 35 til 37 og rektalt viser 39

Ikke veldig ofte jeg har behov for det da ;)

Anonymous poster hash: 5fdf2...d28

Skrevet

Måler aldri temp på meg selv. De få gangene jeg har målt har jeg målt under tunga, men det er ikke nøyaktig

Anonymous poster hash: e22e0...12f

Skrevet

Håndbaken i panna😊 funker hest!!

Anonymous poster hash: 224fe...e28

Skrevet

Pannetermometeret vårt er ikkje påliteleg, så eg brukar rektaltermometer dei sjeldne gongene eg har måler.

Skrevet

Øretermometer

Skrevet

I munnen eller under armen

Anonymous poster hash: cb591...352
Skrevet

Jeg gjør som ei annen her, jeg putter termometeret i øret. Kunne aldri finne på å stikke det i rumpen! Det er bare, nei, vill aldri klart det.

Anonymous poster hash: be5f5...f83
Skrevet

Rumpa her altså!

Anonymous poster hash: 13a05...43f
Skrevet

Trenger ikke måle. Kjenner det på kroppen de gangene jeg har feber. Men hvis jeg må så har jeg øretermometer

Anonymous poster hash: 0fb1d...861

Skrevet

Måler under armen om jeg er usikker. Da det viser rundt 39.5 de gangene jeg føler jeg har feber, så tenker jeg at det ikke er så farlig om det har en feilnar

Anonymous poster hash: 8e8d2...bdd

Skrevet

Måler under armen om jeg er usikker. Da det som oftest viser rundt 39.5 de gangene jeg føler jeg har feber, så tenker jeg at det ikke er så farlig om det har en feilmargin på 0.5-1 grad. Det er uansett feber.

Skrevet

Øretermometer. Har sjekket det opp mot rektalt når jeg har vært frisk slik at jeg vet hvor mye feil det viser. 0.3 i forskjell så øretermometer holder såfremt ikke tempen er veldig høy eller jeg føler den viser feil.

Har vanligvis 36 i kroppstempratur, så jeg er rimelig ute og kjøre om tempen er 37grader. Engang fikk ikke mannen kontakt med meg og feberen var nesten på 38 grader, så han fikk helt hetta. Jeg hadde glemt å siifra at jeg har lav tempratur fra før av, ups...

Anonymous poster hash: 6dabb...677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...