Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg er arbeidssøker, men markedet er veldig hardt for tiden. Jeg har en bachelorutdanning, men den er ikke relevant til helse. På vgs gikk jeg helsefagarbeider, men jeg har ikke fagbrev da jeg valgte videre utdanning. Jeg har erfaring fra praksis på sykehjem, men det er nesten 10 år siden da. Jeg tenkte jeg kunne sende en åpen søknad til sykehjemmene i byen. Er det noen som vet hvor man burde sende en slik søknad? På en generell mail til sykehjemmet, ringe for å spørre først eller sende pr. post? Hva burde jeg skrive i en åpen søknad? Jeg har anledning til å jobbe når det skulle være, altså både dag, kveld og natt(dersom det er aktuelt), kan stille på ganske kort varsel og jobbe hver dag om det skulle trengs. Dersom jeg skulle være aktuell kunne jeg tenkt meg å være vikar en stund og ikke bare noen måneder. Kunne tenkt meg en fast helgejobb også f.eks. Burde jeg ta det med i søknaden? Hva mer burde man ta med? Anonymous poster hash: 60fde...2f8
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Jeg jobbet som sykepleier på sykehjem en stund. Det var ofte mangel på gode vikarer og vi satt stor pris på vikarer som virket engasjerte og møtte opp med søknaden på kontoret. Du kan evt ringe sykehjemmet og høre om behovet. Si du er interessert og at du ønsket å levere en søknad. Da kan administrasjonen gi videre til oversykepleier eller styrer som kan snakke med avdelingslederne på de forskjellige avd og se hvor det er behov. Så mitt råd er å ringe, så komme personlig å levere hvis de gir deg en spesifikk avd du kan søke på 😊 Lykke til. Givende og viktig jobb... Anonymous poster hash: 80d9a...336
SuperFries Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Du ringer sykehjemmet og avtaler en tid. Så kommer du innom med en CV. Det er mange av oss nå som ikke lenger ansetter ufaglærte. Det er såpass mange faglærte, og vi vil heller ha de. Men møt uansett opp personlig, og ring på forhånd. Det viser at du respekterer deres tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå