Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Huff og huff. Jeg er singel (enke) og har vært det i noen år. For noen måneder siden ble jeg plutselig kontaktet av en bekjent. Han hadde nettopp blitt skilt og lurte på om vi skulle ta en kaffe eller et glass vin, bare fordi han ønsket å prate med en fornuftig kvinne...forsikret meg om at det ikke var snakk om noen date. Han var litt ensoom og ville gjerne ha en hyggelig kveld med noen han synte svar hyggelige (meg) Jeg er overhodet ikke interessert i denne mannen, men han er en utrolig grei og interessant fyr, så jeg takket ja, men understreket at dette ikke var en date. Det viste seg å bli en veldig hyggelig kveld. Han er lett å snakke med og vi har mange felles kjente, så praten gikk og jeg koste meg. Han lurte etterpå om vi skulle gjenta det en gang, noe jeg sa hadde vært hyggelig. Så har han drevet og sendt meg meldinger etterpå. Bare sånne hverdagslige om hvordan helgen har vært, hvordan det går med barna (barna våre kjenner hverandre litt), om jobb-ting osv. Bare to uker etter middagen ville han treffes igjen. Jeg sa vi nok kunne det, men at det var banskelig for meg å finne en tid som passer. Jeg er alene med barna , har full jobb og synes det er vanskelig å finne tid til sånt. Jeg er dessuten bakpå mht det sosiale med mange venninner, som jeg også gjerne vil finne tid til og prioritere før denne mannen. Så jeg har svart på meldingene hans, men vært litt knapp. Har vært bortreist mange helger og har derfor hele tiden utsatt denne middagen. Nå føler jeg på meg at han ER interessert, og jeg blir derfor mer og mer negativ. Det ER hyggelig å være sammen med ham, og jeg kunne godt tenke meg en hyggelig middag eller noe sånt igjen, men når jeg føler at han maser (selv om det er ekstremt forsiktig, og overhodet ikke ufint), så har jeg egentlig ikke lyst lenger. Han har jo ikke pushet åpenlyst, bare hatt normal kommunikasjon osv, så jeg kan liksom ikke si han skal slutte heller. Føler jeg har malt meg inn i et hjørne. What to do? Anonymous poster hash: 7278d...bc9
ostepop123 Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Si det som det er! Send en melding eller ring, og si: "Dette var veldig hyggelig, og det var fint å snakkes sist. Men: bare så du vet det, og for å unngå eventuelle misforståelser, så er jeg ikke interessert i noe mer enn vennskap (om du er det, da, HI!). Vi kan gjerne møtes igjen, men det er mye som skjer her om dagen. Jeg kan ta kontakt med deg når kalenderen min er litt åpnere! Klem."
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 Enig med ostepop. Du må bare si det enda tydeligere. Jeg har vært i lignende situasjoner og da har jeg sagt noe sånt som: "Jeg synes du er en veldig hyggelig person, men jeg er litt redd for at du ønsker noe mer enn bare vennskap av meg. Vennskap er det eneste jeg ev. har å tilbyd deg, for selv så hyggelig jeg synes du er så er jeg interessert i noe mer enn vennskap med deg. Beklager om du har hatt forhåpninger om noe mer, men jeg synes det er mest rederlig å si det som det er. Som sagt, jeg har satt pris på møtene våre, og skal vi møtes igjen så er det kun på samme vennskapelige vis. Hvis du føler noe mer så er det kanskje best å ikke møtes på en stund. Jeg vil bare si fra så tydelig slik at det ikke blir noen misforståelser mellom oss. Som jeg har sagt tidligere så har jeg det også veldig travelt for å få hverdagen til å gå rundt, og jeg har dessverre ikke så mye tid til overs nå om dagen." Som regel har de vært interessert i noe mer, og har da valgt å holde seg helt unna meg. Anonymous poster hash: d2c96...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå