Gå til innhold

Inspirert: har dere brannsikker safe hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til smykker, pass, fødselsattester, o.l? Jeg har noen dyre smykker jeg har arvet og tenker egentlig at det hadde vært lurt... men safe hjemme liksom....?

Anonymous poster hash: 2068c...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har vi. Der oppbevarer vi viktige papirer.

Anonymous poster hash: 3e98f...d8f

Skrevet

Nei, det har vi ikke. 

Anonymous poster hash: fc30f...811
Skrevet

Ja selvfølgelig. Oppbevarer pass, smykker, penger og attester der.

Anonymous poster hash: 11774...ffd

Skrevet

Våpenskapet er brannsikkert så burde egentlig legge papirer der

Anonymous poster hash: 041cf...534

Skrevet

Har brannsikker safe i innvendig bod i leilighet. Fulgte med leiligheten. Boltet fast i gulvet. Står ennå ulåst. Får lese manualen og lukke den. Veldig kjekt, hvis man låser den :-D

Anonymous poster hash: 9bf79...448
Skrevet

Bruker våpenskapet 😀 Men eineste som ligger der nå er hagle og noen dildoer 😂

Anonymous poster hash: 83283...40c

Skrevet

Gubben har våpenskap som har en liten brannsikker koffert inni. Men det er bare han som vet hvor nøkkelen er da😂

Anonymous poster hash: ff269...80c

Skrevet

Nei. Barnas fødselsatgester har vi kopi av hos svigers. Dyre smykker har jeg ikke. Ellers kan vel alt skaffes på nytt om det brenner opp.

Skrevet

Nei, alt i huset vårt kan erstattes med unntak av oss menneskene, kunst og antikviteter. Behovet er der med andre ord ikke, men vi har et stort våpenskap som er brannsikkert dersom det skulle være noe. Har forresten en ekstern harddisk med alle vitnemål, attester og bilder stående på jobb.

Anonymous poster hash: 99dec...245

Skrevet

Nei. Barnas fødselsatgester har vi kopi av hos svigers. Dyre smykker har jeg ikke. Ellers kan vel alt skaffes på nytt om det brenner opp.

hvorfor ha kopi hos svigers? må bare spørre 😊

Anonymous poster hash: 47eff...184

Skrevet

Nei, ser ikke poenget. Har ingen arvesmykker, og absolutt alle viktige papirer kan man bestille på nytt skulle det være behov for det. Alle bilder er lagret i en sky, og det som eventuelt går tapt i en brann av verdisaker vil jo forsikringselskapet dekke.

Anonymous poster hash: 9f50f...21c

Skrevet

Nei, men mamma har. Har lagt en hardisk med kopi av alle bilder og slike viktige ting på. På tide å oppdatere den med siste års ting kom jeg på nå. At den ligger der er igrunn bare flaks, men der hun har slike ting. Papoa mente ett brannsikkert arkivskap var lurt når de tømte ett bygg når jeg var liten, mamma irriterer seg over det stygge skapet.

Jeg tenkte bare det var lurt å lagre slike ting ett annet sted enn i huset vårt i tilfelle det brenner. Da har vi hvertfall noen minner om alt annet brenner. Max uflaks to hus i to ulike fylker skulle brenne.

Skulle jeg hatt noen veldig dyre smykker eller annet slikt så kan jeg legge det på jobb. Har en kollega som har lagt sitt der alt. Vi har ikke plass til store ting, men plass til endel. Tror igrunn vi har veldig mange brannsikre saferr på jobb når jeg tenker meg om.

Anonymous poster hash: d5136...ba1

Skrevet

Ja, det har vi. En kjempestor en som aldri kommer til å bli flyttet på. Er ikke rare greiene inni der, men en del papirer og smykker. Har heller ikke så dyre smykker, men kan jo ta vare på det som er allikevel.

Skrevet

hvorfor ha kopi hos svigers? må bare spørre 😊

Anonymous poster hash: 47eff...184

Mannen insisterte 😜 Han mener det er vanskelig å få ny, siden de ikke har annen legitimasjon. Vet ikke om han har rett, men det var bare en diskusjon jeg ikke gadd å ta, haha! Det skader da ingen at de ligger der.

Skrevet

Har en gedigen safe som sikkert er mer verdt enn de verdisaker vi har 😂

Anonymous poster hash: c142d...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...