Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #1 Skrevet 14. mars 2017 Jeg er litt stressa. Er syk og trenger hjelp. Hjernen fungerer ikke hehe. Vi blir 40 i dåp, med store og små. Hvor mange kaker trenger vi? Ang. Dåpskaken.. jeg kan kjøpe en flott prangende dåpskake som smaker litt under ok.Holder til ca26 Kanskje jeg kan bare kjøpe 2 hjerte marsipankaker? Som kan stå ved siden av hverandre, eller på hver side av bordet. Disse er kjempegode og holder til ca 30. Man mååå vel ikke ha en stor dåpskake? Slenger på et sp til.. mannen og jeg er uenige.vi skal ha snitter.har bestilt 4 til hver. Jeg tror det blir snaut? 😣 Noen som har hatt kylling med karri på? Liker barn dette? Håper noen gidder å svare. Anonymous poster hash: 534e3...e08
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #2 Skrevet 14. mars 2017 Hvorfor vil du kjøpe en kake som ikke smaker godt? Smaken er viktigst! 4 til hver er litt snaut. Anonymous poster hash: 16ff4...e8b
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #3 Skrevet 14. mars 2017 dere må ha mer mat. vi bruker og ha koldtbord og minst en halv kake til hver. vi bruker og være 30-40 pers. hadde blitt meget skuffet og komt i dåp og fått snitter!! hva med en gryterett eller noe lignende?? Anonymous poster hash: 305c5...838
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #4 Skrevet 14. mars 2017 Har du sett snittene dere har bestilt? Noen steder er en snitt en halv loffskive med litt pålegg, andre steder er det er stor skive med enorme mengder pålegg... Jeg er vokst opp med tradisjonen "bugnende kakebord". De skal være godt utvalg, alle skal kunne forsyne seg flere ganger og snake på forskjellig. Det skal være rester. Så til 30 personer ville jeg hatt kanskje 10 kaker pluss litt frukt, sjokolade og potetgull Anonymous poster hash: 10936...c85
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #5 Skrevet 14. mars 2017 Jeg er litt stressa. Er syk og trenger hjelp. Hjernen fungerer ikke hehe. Vi blir 40 i dåp, med store og små. Hvor mange kaker trenger vi? Ang. Dåpskaken.. jeg kan kjøpe en flott prangende dåpskake som smaker litt under ok.Holder til ca26 Kanskje jeg kan bare kjøpe 2 hjerte marsipankaker? Som kan stå ved siden av hverandre, eller på hver side av bordet. Disse er kjempegode og holder til ca 30. Man mååå vel ikke ha en stor dåpskake? Slenger på et sp til.. mannen og jeg er uenige.vi skal ha snitter.har bestilt 4 til hver. Jeg tror det blir snaut? 😣 Noen som har hatt kylling med karri på? Liker barn dette? Håper noen gidder å svare. Anonymous poster hash: 534e3...e08 Snitter er helt greit, men jeg ville ha beregnet 5 til hver 😀 Du kan jo ha noen wienerpølser med tilbehør tilgjengelig også, mtp barn. Trenger ikke være så stivt i dåp, mener jeg da. Angående dåpskaken, så tar du selvsagt det du synes er best. Men, ville hatt ca 8 kaker totalt til 40 personer. Du har vel noen venner/familie som kan hjelpe deg med å bake? Lykke til ☺️ Anonymous poster hash: 269b7...bea
TPK Skrevet 14. mars 2017 #6 Skrevet 14. mars 2017 Ville regnet 5 snitter til hver, og gjerne noe alternativt hvis det kommer barn, f.eks pølser som en annen skrev. De færreste (små) barn liker pålegget på snitter. Jeg hadde ikke brukt penger på en kake som ikke var god. Og hvorfor ha to like, små kaker? Kan du ikke kjøpe en stor, god kake som er stor nok til at alle får smake? Altså minst 30 kakestykker (kan skjære litt små, så blir det 40). Jeg er også vant til bugnende kakebord. Det skal være mye forskjellig. Ta heller flere små kaker enn langpanne. F.eks 1 stor marsipankake, 5 forskjellige runde kaker, boller, muffins, oppskjært frukt, kjeks, påsmurte lefser, tebrød. Mye av dette kan jo fryses hvis det blir rester. (Her er det også vanlig at gjestene får med seg kake hjem hvis det er mye igjen).
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Vi hadde 4 snitter til hver og noen gode salater med loff til. Nok mat og god mat Anonymous poster hash: 93be2...185
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 Takk for alle svar 😊 jeg har så dundrende migrene at jeg trenger litt tenkehjelp. Mannen min ringte og bestilte snitter, og jeg kunne høre at mannen i tlf sa 5 snitter!også klarer mannen å bestille 4.! Gjerrigknark. Så jeg skal bestille kake. Mye kake hehe.nok ihvertfall. Vi skal ha pølser ved siden av.kommer endel barn i tillegg til de 40. Da får jeg kanskje kjøpe ekstra pølser, i tilfelle det ikke blir nok mat. Jeg vil heller sitte igjen med 15 snitter for mye enn for lite 😭blir så stressa av det her. Da kjøper jeg 2 marsipankaker. 15 biter +15 biter. Mannen sier det holder med 1. Jeg blir gal! Da er vi oppe i 11 kaker. Anonymous poster hash: 534e3...e08
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 dere må ha mer mat. vi bruker og ha koldtbord og minst en halv kake til hver. vi bruker og være 30-40 pers. hadde blitt meget skuffet og komt i dåp og fått snitter!! hva med en gryterett eller noe lignende?? Anonymous poster hash: 305c5...838 Folka som kommer liker snitter. Også er det enkelt. Jeg har så dårlig helse, så de forstår det. Lapskaus er enkelt det også.. men vi landet på snitter.enkelere når vi må har glutenfri og vegetar Anonymous poster hash: 534e3...e08
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 Har du sett snittene dere har bestilt? Noen steder er en snitt en halv loffskive med litt pålegg, andre steder er det er stor skive med enorme mengder pålegg... Jeg er vokst opp med tradisjonen "bugnende kakebord". De skal være godt utvalg, alle skal kunne forsyne seg flere ganger og snake på forskjellig. Det skal være rester. Så til 30 personer ville jeg hatt kanskje 10 kaker pluss litt frukt, sjokolade og potetgull Anonymous poster hash: 10936...c85 Takk 😃sjokolade og potetgull har jeg hihi.men frukt var veldig lurt ja Anonymous poster hash: 534e3...e08
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #11 Skrevet 14. mars 2017 Ville regnet 5 snitter til hver, og gjerne noe alternativt hvis det kommer barn, f.eks pølser som en annen skrev. De færreste (små) barn liker pålegget på snitter. Jeg hadde ikke brukt penger på en kake som ikke var god. Og hvorfor ha to like, små kaker? Kan du ikke kjøpe en stor, god kake som er stor nok til at alle får smake? Altså minst 30 kakestykker (kan skjære litt små, så blir det 40). Jeg er også vant til bugnende kakebord. Det skal være mye forskjellig. Ta heller flere små kaker enn langpanne. F.eks 1 stor marsipankake, 5 forskjellige runde kaker, boller, muffins, oppskjært frukt, kjeks, påsmurte lefser, tebrød. Mye av dette kan jo fryses hvis det blir rester. (Her er det også vanlig at gjestene får med seg kake hjem hvis det er mye igjen). De som har gode kaker, leverer bare 15 biters . Så derfor jeg tenkte to 😊ja, det skal og bør være rester 😃 Anonymous poster hash: 534e3...e08
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #12 Skrevet 14. mars 2017 Takk for alle svar jeg har så dundrende migrene at jeg trenger litt tenkehjelp. Mannen min ringte og bestilte snitter, og jeg kunne høre at mannen i tlf sa 5 snitter!også klarer mannen å bestille 4.! Gjerrigknark. Så jeg skal bestille kake. Mye kake hehe.nok ihvertfall. Vi skal ha pølser ved siden av.kommer endel barn i tillegg til de 40. Da får jeg kanskje kjøpe ekstra pølser, i tilfelle det ikke blir nok mat. Jeg vil heller sitte igjen med 15 snitter for mye enn for lite blir så stressa av det her. Da kjøper jeg 2 marsipankaker. 15 biter +15 biter. Mannen sier det holder med 1. Jeg blir gal! Da er vi oppe i 11 kaker. Anonymous poster hash: 534e3...e08 Lag noen pizzasnurrer i tillegg. Det er veldig lett å lage, de kan lages lenge i forveien og puttes i fryseren, og nesten alle barn liker det. Har gjort det flere ganger selv, tar de bare opp av fryseren på morgenen og slenger de inn i ovnen i et par munutter rett før servering så de får litt lunk (men de er gode uten oppvarming også). Vil du lage de veldig enkelt og greit kjøper du ferdig puzzadeig på rull, ruller ut og har på pizzasaus, f.eks litt skinke og ost, ruller sammen som en rullekake, skjærer snurrer og steker i 10 min. Anonymous poster hash: 10936...c85
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 Vi hadde litt i underkant av 40 gjester i dåp. Hadde koldtbord og 7 kaker. I tillegg hadde vi is. Var gode kaker, likevel var det over 1/3 igjen av kakene. Folk orker ikke å spise 1 stykke av hver kake. Anonymous poster hash: a5271...dea
Gjest Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 Hadde ringt cateringen og sagt at vi skal ha 5 snitter pr hode. Bestill kake som smaker godt, enn å sløse bort penger på noe prangende og som blir kastet i etterkant siden det ikke smaker noe særlig Pølser med tilbehør er alltid innafor for barna og mange voksne. Til så mange mennesker så tenker jeg dere trenger 7 forskjellige slag, snacks, fruktfat og litt godteri. Kanskje en is?
sug lut Skrevet 14. mars 2017 #15 Skrevet 14. mars 2017 Ti kaker. Og mer enn fire snitter pr mann. Familierekorden på inntak av snitter er 22 - det skal ikke være lite mat selv om man ikke har spisegærninger tilstede.
Mostly Harmless Skrevet 14. mars 2017 #16 Skrevet 14. mars 2017 Er barna i tillegg til 40 voksne? Da ville jeg i alle fall beregnet flere snitter. Mine småbarn elsker mat, og ville blitt skuffet om snittene bare var til voksne. Så med mindre du vet at alle barna som kommer bare vil spise pølser og kake, ville jeg beregnet såpass med snitter at det også er nok til at barna kan smake.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #17 Skrevet 14. mars 2017 Minst 10 kaker, og mere snitter! Frukt, sjokolade, saltstenger etc og potetgull ved siden av. Husk nok drikkevarer også! Dåpskake trengs ikke, ikke sett det i noen dåp jeg. Vanlige, hjemmebakte gode kaker er best. Litt av hvert slik at man har rikelig å velge i. Pølser til barna er OK. Men ha nok der også. Anonymous poster hash: f1ebf...d8e
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #18 Skrevet 14. mars 2017 Ville også bestilt 5 snitter og hode, det som er vanlig. Så pleier jeg bestille til 2 hoder ekstra for sikker. Ikke noe er værre enn å ha lite mat, da spiser du ikke selv. Og velg kaker du liker og som blir spist. Og syntes snitter er helt topp, valgte jeg i dåp også. Enkelt og godt. Du har nok å gjøre om du ikke skal styre unødvendig med mat. Ang mannen din ville jeg satt foten ned på å være gnien, dåp en gang. Har dere ikke penger til alle så kort ned på gjestelisten så alle får mat nok. Anonymous poster hash: bd94c...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå