Gå til innhold

Får ikke mensen!! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Før hadde jeg en syklus på ca 35 dager.. Etter jeg fikk siste barne har syklusen min vært ca 28 dager. Mensen bruker alltid å være punktlig, men jeg får den ikke denne gangen! :(

Den har gått 35 dager i (eller i morra)...Og INGEN MENSEN!! Mannen er steril, så jeg kan ikke være gravid i allefall. Det eneste jeg kommer på er at jeg har vært litt dårlig (omgangssyka "bakveien" *sorry) i en dag, men var slapp og sliten i kanskje en uke til sammen. Er nettopp blitt bra igjen. Kan det ha sammenheng med det?

Utover det har det vært lite stress, spiser normalt, normal vekt, har normale blodprøver (akkurat sjekket for bla stoffskifte) osv.

Jeg freaker ut!! :( :( Hvorfor kommer ikke mensen!! Jeg er jo bare 31 år, den skal vel ikke begynne å tulle sånn nå?? :( 

Anonymous poster hash: 7dd7e...36b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han 100% steril, da? Sterilisering er ikke alltid 100% sikkert. Men uansett, omgangssyken kan stresse kroppen nok slik at mensen kan flytte på seg i noen tilfeller, det skal ikke alltid så veldig mye til. For noen. 

Ellers kommer jo folk i overgangsalderen når som helst egentlig. Sier ikke at det gjelder deg, men det er en uhyre liten sjans for det.

Anonymous poster hash: 1148f...413
Skrevet

Du kan også få omgangssyken-lignende symptomer ved hormonell ubalanse...

Anonymous poster hash: 56dc4...e4d
Skrevet

Usj! :(

Kan man komme i overgangsalderen sånn bare på dagen, uten noen som helst fortegn på det? :o 

Kanskje det er denne omgangssyka.. Men synes det er så rart, har vært syk tidligere og verre uten at mensen har blitt utsatt... 

Mannen tok en sånn "etter-test" etter han steriliserte seg som viste at han ikke hadde noen sædceller igjen så da skulle jeg tro sjansen var veldig liten for det også, sant? I familien vår generelt har kvinnene kommet i overgangsalderen veldig seint.. Så om jeg skulle komme dit nå ville jeg vært den jeg vet som fått det tidligst :( Har ikke hatt noen uregelmessig mens, ingen mindre blødninger osv osv.

Og hvis jeg plutselig skulle være gravid, så aner jeg ikke hva som skjer, mannen kommer til å klikke og ikke tro at jeg har vært trofast da :( :( Det har han alltid sagt..

Skrevet

Jeg tror det er omgangssyka da.. Først hadde ene barnet mitt diare, så fikk jeg det, så fikk det andre barnet mitt det og stemora mi (som var på besøk), men helt sikker kan jeg jo selvsagt ikke være :) 

Skrevet

Ingen som har opplevd dette?

Selv om mannen er steril og jeg selvfølgelig har vært trofast, burde jeg vel teste meg med tanke på graviditet? Bah! :( Bor i en liten bygd jo... 

Burde jeg vente lengre før jeg tester eller kan jeg teste nå, er på 34.dagen. Er det noen sjanse for at mensen plutselig dukker opp i morgen tro?? 

Huff, liker ikke mensen, men når den plutselig blir borte savner jeg den!  :D  :klo:

Skrevet

er vel bare å vente på den, du er jo ikke så sent ute. er veld en del ting som har gjort at den blir forsinket.

Anonymous poster hash: a0e32...687

Skrevet

Ok, trodde den ble definert som uteblitt hvis det hadde gått 35 dager jeg, altså i morgen.. Har ikke kjent på at jeg har blitt stressa før nå siden jeg hadde lengre sykluser før jeg fikk siste barnet :) 

Får bare krysse fingrene for at den dukker opp de nærmeste dagene da :) Alle de andre gangene jeg ikke har fått mensen innen dag 35 har jeg vært gravid.. er derfor jeg er redd. En graviditet passer IKKE nå, på ALLE måter! :( 

Skrevet

Min erfaring er å ikke stresse med at mensen kommer eller ikke.

Husker det var en periode når jeg og mannen var nettopp blitt sammen. Jeg 17 og han 19. Jeg gikk ikke på prevensjon, og hver eneste måned stresset jeg med å få mensen. Jo mer jeg stresset over det, jo lenger tid tok det før den kom.

Anonymous poster hash: 8a994...17e

Skrevet

Min erfaring er å ikke stresse med at mensen kommer eller ikke.

Husker det var en periode når jeg og mannen var nettopp blitt sammen. Jeg 17 og han 19. Jeg gikk ikke på prevensjon, og hver eneste måned stresset jeg med å få mensen. Jo mer jeg stresset over det, jo lenger tid tok det før den kom.

Anonymous poster hash: 8a994...17e

Skrevet

Hvordan føler du deg da? Kan du kjenne noe i magen? Øm? Mensmurringer? Ømme pupper? Min erfaring er at når disse er veldig sterke, er jeg gravid. Har fire barn, så jeg kjenner symptomene.

Anonymous poster hash: ddcd4...ee2

Skrevet

De gangene jeg har vært gravid så har jeg tidlig fått veldig aversjon for visse lukter.. F.eks at jeg veldig sterkt ikke får lyst på nøtter f.eks. Dette har vært et tegn på at jeg har vært gravid med alle mine. I tillegg har jeg hatt litt stikkinger i underlivet.

Nå så kjenner jeg nesten "ingenting" utenom at jeg synes jeg er litt oppblåst/hoven i magen noe jeg bruker å være før jeg får mensen, men jeg får klassisk migrene 1-2 dager før mensen. Hver eneste måned, har ikke vært unntak før, før denne måneden. I tillegg har jeg sånne lette stikkinger i underlivet. Ellers kjenner jeg ingenting. Er også ganske sikker på at jeg har hatt el...

Så har bestemt meg for at om det ikke er noe tegn til at den kommer til i morgen så kjøper jeg meg en graviditetstest for å utelukke graviditet så jeg slipper å stresse. Det hadde vært katestrofalt om jeg var gravid akkurat nå, og passer virkelig ikke inn i timeplanen, for ikke å snakke om hvor rasende mannen min hadde blitt til tross for at jeg bare har vært med han bestandig (nesten helt bokstavelig også :) Har bare hatt en sex-partner utenom han i mitt liv).

Skrevet

De fleste kvinner opplever litt hormonforstyrrelser en eller flere ganger i livet, at mensen hopper over en gang, plutselig kommer en uke for tidlig, får en mellomblødning e.l. Det er sånt som bare skjer uten at noe er galt.

Men når det er sagt så kan det skje at sædledere som er kuttet over reparerer seg selv, så sæden får en ny vei ut. Ikke så ofte det skjer, men det kan skje, og det er jeg helt sikker på at mannen din ble informert om da han sterilisere seg. Så om du skulle være gravid kan han jo ikke bli forbannet før han har tatt en ny sædprøve (det er heller ikke vanskelig å bevise at ungen er hans med en DNA prøve eller fødsel. Sinnet får ham holde på, for det er uansett ikke din feil

Anonymous poster hash: d71e7...3e1

Skrevet

Det er det jeg har prøvd å si til han jeg også, hva ville jeg ha tjent på for å lyve til han i 9 mnd. For hvis jeg var gravid ville jo svaret på barnets DNA kommet svart på hvit, og opp i dagen, rett etter barnes fødsel (gjennom en DNA- test). Men han sier at han ikke ville ha trodd på meg og at han ville vært sur på meg i 9 mnd :( 

Akkurat nå hadde det vært kverken for min del, siden vi allerede er inne i en litt tøff periode :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...