Gå til innhold

greit å servere rød saft i bursdag istedenfor brus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:-)? Syns brus er så dyrt å unødvendig. Ikke har de små godt av det heller.

Anonymous poster hash: fe329...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig! Brus er unødvendig.

Skrevet

Det er helt fint :)

Anonymous poster hash: c044b...58a
Skrevet

Hvor gamle er de? Det er selvsagt alltid greit, men er de små så synes de kanskje til og med saft er minst like bra. ;) Det har vært mer vanlig med saft eller juice enn brus i de bursdagene jeg har vært med sønnen min i, men han er bare 5 da.

Anonymous poster hash: d85df...d3b
Skrevet

Vi har latt barna velge mellom brus og saft i alle bursdager. Nå er barna ferdige på barneskolen og det er først i 6. og 7.klasse det ble fler som valgte brus enn saft.

Anonymous poster hash: 2f15a...66e

Skrevet

HI

Takk! 😃😃😃 i alle barnehagebursdager jeg har vært i .ca 12, så har de bare brus. Jeg går bort til springen og henter vann og da kommer flere barn løpende! Mange vil heller ha saft/vann enn brus.

Jeg hadde tatt brus og saft.

Kanskje mange som bare får brus i bursdag, og da er det jo stas å få. Da blir ingen skuffa 😊

Anonymous poster hash: 3f132...c1a

Skrevet

Helt uproblematisk.

Men jeg ville laget en mugge rød saft og en med gul. Sist vi hadde bursdag var det flere som "ikke likte" rød saft og spurte etter gul.

Anonymous poster hash: 3d476...c68
Skrevet

Her går det bestandig i saft. Veldig sjelden det serveres brus i bursdag.

Anonymous poster hash: 5394c...05f

Skrevet

Har jeg gjort mange ganger. Synes det er helt topp :)

Anonymous poster hash: d90af...d99

Skrevet

Her får de velge. Setter frem fruktfat sammen med goderi og kaker, fruktfatet er alltid tomt. Må fylle på. Setter frem brus, saft og vann. Går mengder med vann. Så klart spiser og drikker de av det andre også, men frukt og vann går det mest av når de selv får velge.

Vi hadde et barnearrangement på ungdomshuset her. Hadde saft og vann istede for brus. De eneste som spurte etter brus var de voksne. Ungene var kjempe fornøyde med vann og saft.

Anonymous poster hash: 9632f...f98

Skrevet

Nei, der går grensen! 

Tulla, selvfølgelig helt ok.

Anonymous poster hash: ea607...bbb
Skrevet

Mine barn liker ikke kullsyre, så ingen drikker brus. Helt ok med saft (men er omtrent like usunt som brus)!

Anonymous poster hash: 55d5e...1fc

Skrevet

Har alltid servert saft i barnebursdag....

Anonymous poster hash: e1ca7...538
Skrevet

Mine barn liker ikke kullsyre, så ingen drikker brus. Helt ok med saft (men er omtrent like usunt som brus)!

Anonymous poster hash: 55d5e...1fc

Kildehenvisning?

Skrevet

Kildehenvisning?

Trenger man virkelig kildehenvisning for det?

Skrevet

Det syns jeg er helt greit. Har hatt saft noen gang vi også. Opplever at mange ikke vil ha brus heller.

Skrevet

Saft og juice er like usunt som brus

Anonymous poster hash: ccd1f...16d

Skrevet

Jeg serverte saft helt til de begynte på skolen, ingen som klagte på det. Mine begynte ikke å like saft før de var 6-7 år.

Anonymous poster hash: b340f...ce9

Skrevet

:-)? Syns brus er så dyrt å unødvendig. Ikke har de små godt av det heller.

Anonymous poster hash: fe329...775

Jeg serverte for første gang saft i barnebursdag. Jeg var litt spent men de hevet ikke ett øyenbryn engang 👍

Anonymous poster hash: b2d95...fee

Skrevet

Her blir det Saft og CapriSonne til helgen. 

Anonymous poster hash: d1ada...b85
Skrevet

Er egentlig saft og juice så veldig sunt i forhold til brus da? Men tanke på at det er ditt barns bursdag en dag i året......

Skrevet

Er egentlig saft og juice så veldig sunt i forhold til brus da? Men tanke på at det er ditt barns bursdag en dag i året......

Men nå var det vel prisen som var viktigere for hi

Skrevet (endret)

Men nå var det vel prisen som var viktigere for hi

Dyrt og unødvendig skriver hun. Da tolker jeg det dithen at hun synes ikke de trenger brus fordi det er også er usunt. Dette er snakk om en dag i året for barnet hennes, men for all del, så lenge ungene er så små at de ikke reagerer på det, så er det jo helt greit. Jeg har aldri opplevd en bursdag der det ikke er blitt tilbudt brus. Det er også noen som ikke vil ha det, fordi de ikke liker kullsyre. Da får de saft. Men å ikke kjøpe inn brus fordi det er usunt og dyrt er tull i denne sammenheng, synes jeg. Man trenger jo ikke å kjøpe de dyre merkene heller da.

Og å tilby juice er litt snodig synes jeg. At det er et supplement til brus og saft - så ok. Men å sette fram vann og juice blir rart. Det er frokost og lunsjdrikke for meg :-D Men det er bare min mening.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Går helt fint med saft så lenge det er uten kunstig søtning.

Anonymous poster hash: 01991...1d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...