Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Jeg skal skrive Samboerkontrakt nå, som vi egentlig burde gjort for lenge siden. Noen tips? Vi eier 50% av alle verdier, jeg har et barn fra Før av. Hva skriver man? Jeg gikk inn med 580.000 når vi kjøpte, han 170.000. Hvordan fordeler man det I en Samboerkontrakt? I tillegg vil jeg legge med en viljeerklæring som omhandler mitt barn om jeg dør. Grunnen til det (og samboer er selvfølgelig enig. Han ønsker vel helst I hele verden at "mitt" barn var vårt ♡) er at jeg ønsker at barnet skal få bo her, sammen med samboer om det skjer meg noe. Tror kanskje ikke bf sier noe på det heller, han gir mer eller mindre faen så lenge han får hver 2. Helg (maks). Vil også ha med I Samboerkontrakten at barnet ikke blir kjøpt ut at huset, evt før det er voksent (pengegrisk bf)... Noen med peiling? Anonymous poster hash: 403e4...580
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Jeg skal skrive Samboerkontrakt nå, som vi egentlig burde gjort for lenge siden. Noen tips? Vi eier 50% av alle verdier, jeg har et barn fra Før av. Hva skriver man? Jeg gikk inn med 580.000 når vi kjøpte, han 170.000. Hvordan fordeler man det I en Samboerkontrakt? I tillegg vil jeg legge med en viljeerklæring som omhandler mitt barn om jeg dør. Grunnen til det (og samboer er selvfølgelig enig. Han ønsker vel helst I hele verden at "mitt" barn var vårt ♡) er at jeg ønsker at barnet skal få bo her, sammen med samboer om det skjer meg noe. Tror kanskje ikke bf sier noe på det heller, han gir mer eller mindre faen så lenge han får hver 2. Helg (maks). Vil også ha med I Samboerkontrakten at barnet ikke blir kjøpt ut at huset, evt før det er voksent (pengegrisk bf)... Noen med peiling? Tror nok dessverre at både ift arven etter deg og hvor barnet eventuelt skal bo hvis du går bort ikke er særlig gyldig i en samboerkontrakt. Det hører forøvrig ikke hjemme der heller. Dette er noe som må inn i et testament. Selv der er det strenge regler i forhold til å bo i uskiftet hvis det er særkullsbarn. Så disse spørsmålene anbefaler jeg deg å ta med en advokat slik du er sikker på at det blir juridisk helt riktig. Anonymous poster hash: 403e4...580 Anonymous poster hash: 902f1...1d0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Anonymous poster hash: 902f1...1d0 Beklager, det blei en feil i siteringer min. Men, svaret mitt ligger i de to siste avsnittene. Anonymous poster hash: 902f1...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå