Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Hvordan i alle dager skal man som alenemamma få råd til å kjøpe bolig i Oslo eller området rundt. Har 3 barn med 4,5 år mellom hver av dem og annen hver gutt og jente, så dele rom er umulig og trenger derfor 4 soverom.. Jobber i Oslo og er ikke like lett å få jobb andre steder Anonymous poster hash: 14c1f...5fd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Du MÅ jo ikke ha fire soverom. Det handler rett og slett om å være løsningsorientert. Ta til takke med det du kan kjøpe nå. Finn ut av det. Kom deg inn på boligmarkedet så har du kanskje mulighet til å kjøpe noe større etterhvert. Anonymous poster hash: c5bd8...3be
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Jeg har ikke soverom, men sover på stua. Barna er 14 og 6 år og de har hver sitt. Ikke ønskesituasjon, men jeg eier ihvertfall, så får vi se etterhvert. Anonymous poster hash: 16846...499
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Hvordan i alle dager skal man som alenemamma få råd til å kjøpe bolig i Oslo eller området rundt. Har 3 barn med 4,5 år mellom hver av dem og annen hver gutt og jente, så dele rom er umulig og trenger derfor 4 soverom.. Jobber i Oslo og er ikke like lett å få jobb andre steder Anonymous poster hash: 14c1f...5fd Har du prøvd? Og hvis du sjekker finn så er det flere leiligheter i Oslo til drøye 3 mill. Ikke de fineste, men de duger og har nok soverom til ungene. Ellers hadde jeg satset på noe lenger unna, skal ikke lenger enn til Nittedal(f.eks Slattum-Oslo er 20 min) for å få eneboliger til ok pris. Anonymous poster hash: 31465...ff8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Har du prøvd? Og hvis du sjekker finn så er det flere leiligheter i Oslo til drøye 3 mill. Ikke de fineste, men de duger og har nok soverom til ungene. Ellers hadde jeg satset på noe lenger unna, skal ikke lenger enn til Nittedal(f.eks Slattum-Oslo er 20 min) for å få eneboliger til ok pris. Anonymous poster hash: 31465...ff8 Tre mill, går det for å være lite...?Mannen min og jeg har helt gjennomsnittlige lønninger, og det kunne ikke falt oss inn å låne tre mill! Anonymous poster hash: ca91c...ba3
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Du må ha 4 soverom. Og må kjøpe. Og det må være i oslo. Nei, det får du ikke. Sånn er livet. 3 soverom burde holde hvis du må knipe inn på pris Anonymous poster hash: a3b1c...b63
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Hvordan i alle dager skal man som alenemamma få råd til å kjøpe bolig i Oslo eller området rundt. Har 3 barn med 4,5 år mellom hver av dem og annen hver gutt og jente, så dele rom er umulig og trenger derfor 4 soverom.. Jobber i Oslo og er ikke like lett å få jobb andre steder Anonymous poster hash: 14c1f...5fd For noe tull. 2 soverom går, og 3 soverom er luksus. Gutten og minste jenta kan dele rom (eller du og yngste), eldste bør ha eget, og du sove på sovesofa i stua. Anonymous poster hash: 7db58...8ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Har du prøvd? Og hvis du sjekker finn så er det flere leiligheter i Oslo til drøye 3 mill. Ikke de fineste, men de duger og har nok soverom til ungene. Ellers hadde jeg satset på noe lenger unna, skal ikke lenger enn til Nittedal(f.eks Slattum-Oslo er 20 min) for å få eneboliger til ok pris. Anonymous poster hash: 31465...ff8 Nå er Nittedal en av de dyreste kommunene nord for Oslo da. Slattum koster jo rekkehus borti 3 mill nå. Med mindre du kjøper et oppussingsobjekt, noe HI sikkert ikke er interessert i. Anonymous poster hash: 130a2...5d7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Om 3-4 år, når du har nedbetalt noe lån og hatt verdistigning, kan du kjøpe større. Anonymous poster hash: 7db58...8ea
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Hvor mye kan du låne? Anonymous poster hash: cd351...166
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 Du må ha 4 soverom. Og må kjøpe. Og det må være i oslo. Nei, det får du ikke. Sånn er livet. 3 soverom burde holde hvis du må knipe inn på pris Anonymous poster hash: a3b1c...b63 Må ikke være Oslo. Jeg skrev Oslo og området rundt HI Anonymous poster hash: 14c1f...5fd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Hvor mye kan du låne? Anonymous poster hash: cd351...166 Har budsjett på 2,3 mill HI Anonymous poster hash: 14c1f...5fd
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Hvordan i alle dager skal man som alenemamma få råd til å kjøpe bolig i Oslo eller området rundt. Har 3 barn med 4,5 år mellom hver av dem og annen hver gutt og jente, så dele rom er umulig og trenger derfor 4 soverom.. Jobber i Oslo og er ikke like lett å få jobb andre steder Anonymous poster hash: 14c1f...5fd Jeg tenker du er heldig hvis du finner noe med tre soverom. Et alternativ er å la jentene dele rom og du sover på stua. Ikke noe gøy, men hvis du må bo i Oslo så tror jeg ikke du kan stille så høye krav. Og hvertfall ikke 4 soverom på én inntekt. Vi klarer så vidt tre soverom på to vanlig inntekter. Anonymous poster hash: a3790...97b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 Hvorfor MÅ du kjøpe bolig da? Det er helt latterlig hvor opphengte nordmenn er i det. Anonymous poster hash: dd15b...470
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #15 Skrevet 13. mars 2017 Har budsjett på 2,3 mill HI Anonymous poster hash: 14c1f...5fd Du får se på finn ute i Langhus, Ski, Nesodden, Ås, Frogn, Moss, Drammen, o.l. 2,3 er jo greit det. Spørs jo hvor langt du er villig til å pendle, hvis du jobber i Oslo? Anonymous poster hash: a3790...97b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #16 Skrevet 13. mars 2017 Jeg tenker du er heldig hvis du finner noe med tre soverom. Et alternativ er å la jentene dele rom og du sover på stua. Ikke noe gøy, men hvis du må bo i Oslo så tror jeg ikke du kan stille så høye krav. Og hvertfall ikke 4 soverom på én inntekt. Vi klarer så vidt tre soverom på to vanlig inntekter. Anonymous poster hash: a3790...97b Jeg sa Oslo eller området rundt. Har også sett på Skedsmo, Ski og Ås. Tog er en fin ting HI Anonymous poster hash: 14c1f...5fd
Nyttårs barn Skrevet 13. mars 2017 #17 Skrevet 13. mars 2017 Du må ut av Oslo HI. Og til deg som mener nordmenn er opphengt i å eie, det er veldig vanskelig å leie i Norge over tid. Det finnes ikke utleieobjekter som er beregnet på utleie over tid, slik det er i våre naboland. Leier du, må du betale omtrent like mye som om du kjøper og det er bare tull.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #18 Skrevet 13. mars 2017 Med 2,2 millioner i budsjett finnes det ingen leiligheter i Oslo med flere soverom. I Akershus derimot kan du få kjøpt noe med 2-3 soverom. Blir noe pendlevei, men om man må kjøpe så er vel det alternativet. To soverom burde holde i første omgang. To barn kan dele, du og yngste kan dele eller du kan sove i stua mens eldste får eget rom. Etterhvert som du betaler ned på lånet og boligen stiger i verdi kan du kjøpe noe større etterhvert. Anonymous poster hash: 26be7...f8c
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #19 Skrevet 13. mars 2017 https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91690270 Hvis du får denne litt billigere, så kan du jo bruke overskuddet til å pusse opp? Med tog inn fra Eidsvoll er det ikke så galt faktisk, og de snakker jo om å bygge ut med flere tog den veien. Du tror kanskje jeg tuller (det virker jo litt stusselig sånn med en gang) men jeg ville heller kjøpt et lite hus i utkanten enn en leilighet i et belastet område i Oslo/nær Oslo. Snakker av egen erfaring. Da moren og faren min skilte seg flyttet vi til en leilighet i et belastet område. Og for et barn i en opprivende periode så ville jeg heller flyttet litt ut, til et sted ting er på stell blant folk, enn i et tungt belastet område, som noen steder i Oslo kan være. Det er dit det er billig å bo at alle med problemer flytter. Anonymous poster hash: a3790...97b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #20 Skrevet 13. mars 2017 https://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=91690270 Hvis du får denne litt billigere, så kan du jo bruke overskuddet til å pusse opp? Med tog inn fra Eidsvoll er det ikke så galt faktisk, og de snakker jo om å bygge ut med flere tog den veien. Du tror kanskje jeg tuller (det virker jo litt stusselig sånn med en gang) men jeg ville heller kjøpt et lite hus i utkanten enn en leilighet i et belastet område i Oslo/nær Oslo. Snakker av egen erfaring. Da moren og faren min skilte seg flyttet vi til en leilighet i et belastet område. Og for et barn i en opprivende periode så ville jeg heller flyttet litt ut, til et sted ting er på stell blant folk, enn i et tungt belastet område, som noen steder i Oslo kan være. Det er dit det er billig å bo at alle med problemer flytter. Anonymous poster hash: a3790...97b Og ikke minst, da blir du kanskje nabo med Kurt Nilsen. 😊 Anonymous poster hash: 130a2...5d7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #21 Skrevet 13. mars 2017 Du må ut av Oslo HI. Og til deg som mener nordmenn er opphengt i å eie, det er veldig vanskelig å leie i Norge over tid. Det finnes ikke utleieobjekter som er beregnet på utleie over tid, slik det er i våre naboland. Leier du, må du betale omtrent like mye som om du kjøper og det er bare tull. Har man ikke mulighet til å få nok lån til å kjøpe er det da ikke tull å leie. Det er da en rar ting å påstå. Anonymous poster hash: dd15b...470
Nyttårs barn Skrevet 13. mars 2017 #22 Skrevet 13. mars 2017 Har man ikke mulighet til å få nok lån til å kjøpe er det da ikke tull å leie. Det er da en rar ting å påstå. Anonymous poster hash: dd15b...470 Ja på en måte er det kanskje det. Men det er bedre å kjøpe noe, mindre eller litt i utkanten av byen. Klart får du ikke lån, så må du leie. Men har du mulighet til å få kjøpt noe, si på Strømmen eller i Røyken, så gjør heller det og få med deg veksten i boligmarkedet. skal du leie en stor leilighet så koster det fort 15000 kroner og da har de fleste ikke mulighet til å spare noenting. I Sverige og Danmark er det et helt annet boligmarked med masse regulerte utleieleiligheter. dr kan du leie uten å betale skjorta, det kan du nesten ikke her.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #23 Skrevet 13. mars 2017 Og ikke minst, da blir du kanskje nabo med Kurt Nilsen. 😊 Anonymous poster hash: 130a2...5d7 Hahaha, enda et pluss 🙈 Anonymous poster hash: a3790...97b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #24 Skrevet 13. mars 2017 Ikke at det er til hjelp, men: Dette er grunnen til at mange av oss stopper på to barn. Livet er vanskelig å forutse, og man bør ikke få flere barn enn man kan forsørge alene. Du må nok fire litt på kravene dine. Vi er to voksne, og har max råd til bolig med tre soverom. Det er virkeligheten for ganske mange familier. Anonymous poster hash: a523a...1d0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #25 Skrevet 13. mars 2017 Tre mill, går det for å være lite...? Mannen min og jeg har helt gjennomsnittlige lønninger, og det kunne ikke falt oss inn å låne tre mill! Anonymous poster hash: ca91c...ba3 3 mill i Oslo er lite ja. I bykjernen går det leiligheter på 25 kvm til 3 mill hvis dem ligger på rett plass. Dem kan godt være veldig gamle og må pusses opp i tillegg! Jeg tjener rundt 450.000 kr i året og har 2, 3 mill i lån alene. Bor i utkanten av oslo i leilighet på 63 kvm og 2 soverom. Hvis man vil inn på boligmarkedet her, MÅ man låne såpass mye. Hvis ikke må man ta med tingene og flytte, slik er det bare. Anonymous poster hash: 4cb60...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå