Gå til innhold

Dra fra baby på 9 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i bryllup ca 4 timers kjøring unna, barn/babyer er ikke ønsket i bryllupet. Vi har mulighet til å ha med besteforeldre som kan passe babyen der (festen er på et hotell) -altså at de er på hotellrom med babyen og kan plinge på oss ved behov. Ser at flere venner mener jeg er hysterisk som vil ha med meg babyen -det må da være superdigg å ha fri et døgn? Ikke for meg... er så redd for å få beskjed om at babyen ikke har det bra og savner meg, også er jeg 4 timer unna. Men blir nok litt frem og tilbake med amming osv hvis babyen er der. Hva synes dere -spesielt å gjøre det sånn?

Anonymous poster hash: a4295...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde dratt, uten baby :-) 

Det går nok veldig bra! 

Anonymous poster hash: 569f4...5c7
Skrevet

Jeg er enig med venninnene dine. Har selv en på 10 mnd og har hatt barnevakt over natten flere ganger.

Skrevet

Her var nr 2 en skikkelig puppe-baby, så jeg skjønner deg veldig godt. Nå er minste over 2 og jeg sliter med å slappe av når ungene ikke er her. Noen mener sikkert jeg er hysterisk, men jeg er bare sånn. Vi er alle forskjellige. Det er fælt å angre på å dra fra ungen og man er langt unna. 9 mnd er heller ikke så kjempegammelt. Gjør det du mener er best for babyen og ikke for deg 😊 Det er viktigst.

Anonymous poster hash: 7cfee...d73

Skrevet

Kommer helt an på babyen og besteforeldrene. Personlig ville jeg ikke reist fra babyen i den situasjonen du beskriver. Men mener generelt det ikke er noe problem å reise fra en baby på 9 mnd.

Skrevet

Har en på 7,5mnd og har ikke noe problem med å være borte fra baby et døgn 😊

Anonymous poster hash: 20d72...f93

Skrevet

om du er mer avhengig av baby enn hva baby er av deg (les:pupp) så hadde det vært bare sunt om du dro for noen skarve timer. 
Blir godt å komme hjem da, og du slipper å tenke på at dem sitter i en etasje over deg. 

Mas heller litt ekstra på sms. 

Babyen sovner nok mens du koser deg den kvelden uansett hvor den er ;-) 

Anonymous poster hash: 569f4...5c7
Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar. Du gjør det du er komfortabel med og det som føles rett for deg. Ikke bry deg om hva alle andre måtte mene. Det hjelper ikke at andre synes du burde dra hvis det ikke føles rett for deg

Anonymous poster hash: 55704...39b

Skrevet

Gjør det som er best for deg. Jeg for min del hadde tatt med babyen eller blitt hjemme, men det var sånn det var for oss. Vi hadde en veldig krevende baby så å ha barnevakt var helt uaktuelt i den alderen. Men om det er en rolig baby som ikke tar mye pupp er det nok litt annerledes :)

Skrevet

Jeg hadde gjort som deg hi. Du skal gjøre det som er best for deg, ikke veninnene dine. Det som er rett for dem er ikke nødvendigvis det for deg og motsatt.

Skrevet

Vi var i akkurat samme situasjon med nr 1. Han sov utrolig dårlig og var skikkelig puppeunge. Vi hadde med besteforeldre på hotellet der bryllupet var. De hadde han på kvelden og jeg tok kvelden i 1tiden og la meg med babyen da. Det fungerte topp for oss. Alternativet hadde vært at jeg hadde blitt hjemme med babyen.

Skrevet

Kommer helt an på babyen. Min yngste kunne jeg ikke overlate til pappen engang før hun var 10 mnd. Når besteforeldre prøvde å legge, hylte hun til hun hyperventilerte.

Men selv om jeg hadde hatt en "rolig" unge, hadde jeg ikke likt å dra 4 timer bort.

Hva med en mellomløsning - du tar med besteforeldrene, men går ikke "frem og tilbake" for å amme etc? Du drar kun til babyen hvis det er krise. Da har du tryggheten ved å vite at du er rett rundt hjørnet om noe skulle skje, men blir likevel med på festen uten avbrytelser.

Anonymous poster hash: bc144...f45

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort,så lenge hun er hos noen hun kjenner godt

Skrevet

Syns løsningen din virket ok, og ville nok gjort noe lignende selv :)

Skrevet

Kjenn på hva du orker selv.

Anonymous poster hash: 19bff...fa7

Skrevet

Du er mammaen, du bestemmer ;) Det er det du føler som er det riktige for deg og din baby. Hva andre mener og hvordan de ville løst det betyr ikke noe. Vi er jo forskjellige :)

Anonymous poster hash: 62ca5...db5

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt fra baby på 9 mnd nei. Da hadde jeg bare stresset og lengtet hjem. Men hver sin smak.

Anonymous poster hash: 028f7...55f

Skrevet

Har samme dilemma selv, skal være forlover i bryllup og barnevaktene ønsker å være hjemme hos seg selv, de bor 1 time unna oss så jeg kan ikke hente på kvelden, har ikke lappen heller.

Er nok jeg som kommer til å kjenne mest på savnet da så egentlig tror jeg det går fint.

Lykke til ☺

Anonymous poster hash: f1666...126

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...