Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/gulrotkake-med-kremostlokk?gclid=Cj0KEQjwhpnGBRDKpY-My9rdutABEiQAWNcslEJH70bYgvwwwfx_ipf7SNXtHzKSWxd6La_VkuCoNz8aAp6D8P8HAQ Skal bake denne gulrotkaken, men fant ut at det kommer en som ikke tåler gluten eller laktose. Hva kan erstatte melet? Og ev. er det andre ting jeg må passe på? Dette er helt nytt for meg og er redd for å si at kaken er trygg når den ikke er det... Anonymous poster hash: b8141...a76
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Du kan erstatte melet med glutenfritt lyst mel. Men du kan jo heller ikke bruke snør eller smøreost om personen ikke tåler melk Anonymous poster hash: 2dc5b...a41
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Det blir sjeldent vellykket å bare bytte ut melet med noe annet når man baker. Da er det bedre å velge en kake som ikke inneholder mel som for eksempel pavlova. Anonymous poster hash: 9d594...a7a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Takk for svar! Er som sagt helt blank på dette og tips tas gjerne i mot. Skal bake noe annet jeg vet er trygt for personen, men greit å vite om jeg kan si at han kan forsyne seg av andre ting også... Dette er til et jubileum og hovedpersonen er ikke spesielt glad i kaker bortsett fra gulrotkaken, derfor må den med ;-) Anonymous poster hash: b8141...a76
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Det blir sjeldent vellykket å bare bytte ut melet med noe annet når man baker. Da er det bedre å velge en kake som ikke inneholder mel som for eksempel pavlova. Anonymous poster hash: 9d594...a7a Uenig der. Synes spesielt gulrotkake er bra å bare bytte ut melet. Helst da Toro lys melblanding eller Semper fin mix, Anonymous poster hash: 985ce...0f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Uenig der. Synes spesielt gulrotkake er bra å bare bytte ut melet. Helst da Toro lys melblanding eller Semper fin mix, Anonymous poster hash: 985ce...0f9 Obs: Husker ikke om det er Semper fin mix eller Semper mix som har laktose i seg, men er en av de. Anonymous poster hash: 985ce...0f9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Obs: Husker ikke om det er Semper fin mix eller Semper mix som har laktose i seg, men er en av de. Anonymous poster hash: 985ce...0f9 Tusen takk! Anonymous poster hash: b8141...a76
n74 Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 I gulrotkake går det fint å bytte ut vanlig mel med glutenfritt. Jeg pleier å bruke Toro lys melblanding Også så har de fleste butikker laktosefritt smør - og Philadelphiaost finnes nå også som laktosefri (de har det på Rema 1000 hos oss).
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 I denne går det fint å bare bytte ut melet, det er gjærdeig som et vanskelig. Semper Fin Mix er uten laktose. Dobbeltsjekk ved å se etter en grønn strek oppe i hjørnet. Og så byttet du smør med olje, det gjør i tillegg kaka saftigere. Anonymous poster hash: ae92d...be5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå