Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Hei.. Legekontroll i dag. Hadde litt høyt bt 120/90 og litt spor av protein i urinen +1. Dere andre som har opplevd dette, noe jeg kan gjøre? Legen satt opp ny kontroll om en uke. Ikke hatt høyt bt før. Får i meg lite væske. Har det noe å si ifh til protein?skal prøve å øke inntaket men sliter mye med kvalme og oppkast. I uke 13+3 nå. Takk for svar Anonymous poster hash: 2767e...521
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Sa ikke legen noe da? Men bra du fikk ny kontroll fort. Kan jo være tilfeldig. Kanskje alt er fint i neste uke 😊 Sunn mat og bevegelse hjelper mot det meste. Jeg hadde kun høyt bt og protein på slutten da jeg fikk sv. Anonymous poster hash: 15887...eba
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Sa ikke legen noe da? Men bra du fikk ny kontroll fort. Kan jo være tilfeldig. Kanskje alt er fint i neste uke 😊 Sunn mat og bevegelse hjelper mot det meste. Jeg hadde kun høyt bt og protein på slutten da jeg fikk sv. Anonymous poster hash: 15887...eba Nei. Var inne hos lab etter legetimen. Når jeg spurte sykepleieren der hva det betydde sa hun bare "nå spør du godt" så ringte hun legen og satt meg opp til kontroll om en uke. Skal spise så sundt jeg klarer og prøve å drikke masse vann. Så får jeg håpe ting er bedre om en uke! Hi Anonymous poster hash: 2767e...521
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Høyt undertrykk bare. Vet ikke om det har så mye å si Anonymous poster hash: 94d7b...c81
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Høyt undertrykk bare. Vet ikke om det har så mye å si Anonymous poster hash: 94d7b...c81 Er jo undertrykket som er viktigst. Anonymous poster hash: cb8fa...a1e
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 Svangerskapsforgiftning???!! 😰😰 er bare 13 uker!! Hi Anonymous poster hash: 2767e...521
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 Du glemte kriteriet om at man må være minst 20 uker på vei. Jo, og at blodtrykket til HI langt fra er høyt nok til å fylle kriteriene for hypertensjon. Og, 1+ protein kan godt være forurensing i prøven. Så, du bør lese deg litt opp før du gir råd. Anonymous poster hash: eb9c7...ef7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 At hvafornoe??? Skjerp deg! Anonymous poster hash: ad3e9...c28
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 Det har hun ikke! Skjerp deg, du kan ikke si sånne ting uten grunn for å skremme folk. +1 i protein kan komme av utflod i urinen. Det kan også komme av at hun kaster opp. Men ja BT er litt høy men hun blir sikkert fulgt opp. Anonymous poster hash: 6cb1e...3a9
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 Hvor langt er du på vei? Du har svangerskapsforgiftning,sa ikke legen det? Hvis det er tilfelle ville jeg byttet lege. Svangerskapsforgiftning får man som diagnose når 2 av 3 symptomer er på plass,du mangler ødemer men har høyt BT og protein i urinen. Dersom undertrykket blir på 100 skal du inn til sjekk,eventuelt observasjon på sykehuset. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 Det er IKKE svangerskapsforgiftning. Må ha over 100 i undertrykk ca og +1 i protin er ikke mye. Anonymous poster hash: c3435...346
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Vel,det er dere som virkelig må lese dere opp ang svangerskapsforgiftning. Nordmenn er generelt uvitende på dette området,også legestanden. Anonymous poster hash: e9c03...2f0
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Vel,det er dere som virkelig må lese dere opp ang svangerskapsforgiftning. Nordmenn er generelt uvitende på dette området,også legestanden. Anonymous poster hash: e9c03...2f0 Nå må du gi deg. Du kan faktisk ikke komme med slike diagnoser hos en ukjent og nå livredd kvinne. Du mener at du har mer kunnskap om dette enn alle leger i Norge og legehåndboka? Hun har per definisjon IKKE svangerskapsforgifting nå, men det er klart hun må følges opp og kontrollere dette. Legen har satt henne opp på ny kontroll om en uke så det er helt greit. Man kan ikke diagnostisere svangerskapsforgiftning etter én urinprøve og én blodtrykksmåling. Det må være minst to prøver og målinger da det finnes mange ting som påvirker resultatet. Dessuten er ikke HI over 20 uker. Anonymous poster hash: e7300...38f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 Tusen takk for svar dere! ❤️ Sitter hjemme lettere angst fylt men det hjalp å lese svarene deres etter uttalelsen om sv.forgiftning. Dette er mitt 3sv.skap og ikke opplevd det er før. Tar nok en telefon til legen i morgen for å berolige meg litt mer pluss høre om å kanskje få en tidligere kontroll. Mange bekymringer gitt 💔 Hi Anonymous poster hash: 2767e...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå