Gå til innhold

Er det Ok å la en 11 åring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå opp selv i morgen?!

Jeg skal til legen i Oslo ifb med ivf og vil gjerne ha med mannen min, som vi i utg.pkt tenkte skulle være hjemme med 11 åringen som vanlig på morgenen.

Jeg tenkte da å vekke han før vi drar 06.20 og legge ned i matpakke etc. Så går han til skolen selv, i 08 tiden.

En av oss har alltid vært hjemme om morgenen, så føler meg litt uansvarlig på tross av at han helt sikkert greier det.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 9142c...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig klarer en 11 åring det!

Jeg har en 11-åring med flere diagnoser som også klarer det en gang i blant.

Anonymous poster hash: 26170...c7f

Skrevet

Vi ordnet oss selv som 7 åringer, så dette går nok helt fint

Anonymous poster hash: b7182...855

Skrevet

Dette gjør 11 åringen vår flere ganger i uka, hun lager seg matpakke også. vi har jobber hvor vi begynner tidlig. Vekker henne før vi drar ut av døra rundt kl 07.00. Hun ordner seg da, og går til skole n rundt 8.00.

Har hendt jeg har ringt henne kl 08.00 bare for å høre at hun er i rute, enkelte ganger glemmer hun å passe tiden.

Anonymous poster hash: e73d2...118
Skrevet

0620 var vel litt tidlig, hvis han skal gå 0800..

Anonymous poster hash: dc656...05a
Skrevet

Dette gjør 11 åringen vår flere ganger i uka, hun lager seg matpakke også. vi har jobber hvor vi begynner tidlig. Vekker henne før vi drar ut av døra rundt kl 07.00. Hun ordner seg da, og går til skole n rundt 8.00.

Har hendt jeg har ringt henne kl 08.00 bare for å høre at hun er i rute, enkelte ganger glemmer hun å passe tiden.

Kan dere ringe han å høre at han er våken og sånn? Syntes det hørtes veldig tidlig ut å måtte stå opp før 06.20 ,men nå vet jo ikke jeg når det er vanlig for dere å stå opp.

Skrevet

Min 6åring hadde klart det dersom vi la til rette for det. Det går bare bra!

Anonymous poster hash: a061a...81c
Skrevet

Jeg må til Oslo, så derfor må jeg dra såpass tidlig. Han er en earlybird så han står vanligvis opp halv sju.

Ja, har mulighet til å ringe han underveis.

Anonymous poster hash: 9142c...4be

Skrevet

ojjjj, vi er forskjellige ja... Min 10 åring har stått opp alene siden hun var 8 år.. Da gikk hun i tillegg til skolebussen. Jeg gjør klar sekk og klær osv før jeg drar også ordner hun seg ivei selv. Jeg har også vært bevisst på å ikke ringe å minne henne på ditt og datt. Da lærer de tenke selv. 

En 11 åring burde absolutt takle den utfordringen, ellers bør du begynne trene på det

Skrevet

Bør ikke være noe som helst problem for en 11 åring.

Min 10 åring har gjort dette i ett år nå. Står opp selv, lager seg frokost og matpakke, og går til skolen selv. Ingen problem. Passer tiden og alt.

Anonymous poster hash: b3609...790

Skrevet

Ja en normal 11 åring burde virkelig klare det. Her har 11 åringen (snart 12) gjort det hver dag i over 2 år. Lager matpakke , pakker sekken og finner frem klær selv .

Anonymous poster hash: adf9f...e34

Skrevet

Her vekkes barna på 8 og 11 før vi drar på jobb (blir noen dager i uka at begge begynner tidlig). Da har vi laget niste og frokost til dem (eller gjort det nesten ferdig), og til yngste er det lagt fram både vanlig tøy og yttertøy. Eldste velger tøy selv og kler seg etter været.

De er våkne når vi drar, ofte er de påkledd og sitter ved frokostbordet.

Anonymous poster hash: e50d9...05c

Skrevet

Det gjør min tiåring hver dag. Vi drar kl 7 og han er hjemme til kl 0830. Vekker ham når vi drar. Han har gjort det siden tredjeklasse og elsker tiden alene om morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...