Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Kom over en som etterspurte barnevakt 4 ganger i uka fra 9-14. Til en baby på 3 mnd? Er ikke dette ganske spesielt? Dette var altså da en baby med både en mor og far. Hadde aldri spurt på face selgegruppe og så mange ukedager og alle de timene. Baby på 3 mnd! Anonymous poster hash: 3eb81...544
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 Om man ikke har opptjent permisjonsrettigheyer har man bare engangsstønad som er ment å dekke de første 6 ukene. Det er ikke alltid man har så mye valg. Forresten, veit om tvillinger som begynte i barnehage ved 3 mnd, pga at mor ble syk. Anonymous poster hash: 04e10...bfb
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Alt hva man skal bry seg med! Kjære vene, kanskje feie for din egen dør først? Hva vet vi om hvorfor hun trenger barnevakt til dette barnet? Anonymous poster hash: 71654...df1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 ikke optimalt, men hva gjør man hvis alternativet er å sulte ihjel og at huset går på tvangssalg...? Hva hadde du gjort HI? Anonymous poster hash: a991c...4f2
februarprins2013 Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 babyer har ikke vondt og være sammens med andre
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Det kan da være gode grunner for det. Herregud. Hva med å passe sine egne saker? Anonymous poster hash: 55a85...687
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Uff, hørtes IKKE bra ut! Anonymous poster hash: 65140...614
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Synes det høres rimelig sjokkerende ut. Får håpe det er en god grunn til det... Anonymous poster hash: 6cba9...74f
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Vel jeg tror grunnen er at de skal trene.... Anonymous poster hash: 3eb81...544
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 Og blair ... babyer har det best med primæromsorgspersonen sin , du snakker tøys. Og ... håper ikke dere som sier det høres greit ut snakket nedsettende om paprikadamen da hun gjorde det samme? Anonymous poster hash: 3eb81...544
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Nei det er ikke normalt, men det er jo noen som skiller seg ut. Når du snakker om trening så se på Marit Bjørgen f.eks, hun trente mange timer om dagen hun da barnet hennes var 3 mnd gammel. Anonymous poster hash: a94fd...22f
februarprins2013 Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 Og blair ... babyer har det best med primæromsorgspersonen sin , du snakker tøys. Og ... håper ikke dere som sier det høres greit ut snakket nedsettende om paprikadamen da hun gjorde det samme? Anonymous poster hash: 3eb81...544 Ja,men de tåler og være hos andre også noen timer, er bare sunt
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 For meg høres det hårreisende ut, men de har sikkert en god grunn Anonymous poster hash: 9e68c...ff1
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #15 Skrevet 13. mars 2017 Og likevel er dette NORMALEN i de aller fleste land. I USA har jeg ei venninne som måtte begynne i full jobb da baby var 6 uker.. det var helt normalt der. Anonymous poster hash: 3c910...6e8
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #16 Skrevet 13. mars 2017 Nei det er ikke normalt, men det er jo noen som skiller seg ut. Når du snakker om trening så se på Marit Bjørgen f.eks, hun trente mange timer om dagen hun da barnet hennes var 3 mnd gammel. Anonymous poster hash: a94fd...22f Da var jo baby sammen med far, så ser ikke helt sammenhengen her? Hvis du ikke er av de som mener at pappa er barnevakt på sitt eget barn, da. Anonymous poster hash: 26754...819
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #17 Skrevet 13. mars 2017 Syns ikke du skal sitte på din høye hest å fordomsdømme henne! Det kan godt være at de har flere barn itellegg til en kolikkbaby for eksempel å da er det ikke rart om mor trenger litt tid til å ha barnfri så hun kommer til hektene igjen. Må da også være greit å ha faste tider og faste dager forholde seg til når hun først har barnevakt. Dessuten sover en baby på 3 mnder så mye på dagtid at barnet vil sikkert knapt merket at mor er borte. Da synes jeg det er verre med baby på 4 mnder i BARNEHAGE. I barnehagen der tanten til sønnen min jobber har de ett barn på bare 4 mnder i en barnehage med mange andre barn ettersom de kun har en avdeling. Det syns jeg nesten er omsorgssvikt! Anonymous poster hash: 4d53f...941
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #18 Skrevet 13. mars 2017 I USA starter de aller fleste babyer i barnehagen når de er 6 uker gamle! Fulle ti-timers dager! Det blir folk av de også 😜 Tror nok du kan ta det helt med ro HI! Anonymous poster hash: fc6bf...775
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #19 Skrevet 13. mars 2017 Dette er deres første barn. Så ingen søsken. Jeg tror faktisk at grunnen er trening. Er f eks fitness så viktig? Noen nevnte bjørgen men hun er verdens beste skiløper og mannen hadde Marius da hun trente. Dette er ikke tilfelle her. Jeg gjentar, alle her inne hadde mye negativt å si om dette når paprikadamen skulle ha dagmamma/ barnevakt men nå er det plutselig en helt annen pipe? For alle var negativ til villa p . sin greie men her i denne posten finner mange gode grunner til dette. Selv om det ikke er de samme som svarer må noen av svarerne være de samme ,men plutselig med forskjellig svar. Trynetilleg her inne, i negativ forstand for paprika, anne brith og fotballfrua alltid 😉 Anonymous poster hash: 3eb81...544
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #20 Skrevet 13. mars 2017 Dette er deres første barn. Så ingen søsken. Jeg tror faktisk at grunnen er trening. Er f eks fitness så viktig? Noen nevnte bjørgen men hun er verdens beste skiløper og mannen hadde Marius da hun trente. Dette er ikke tilfelle her. Jeg gjentar, alle her inne hadde mye negativt å si om dette når paprikadamen skulle ha dagmamma/ barnevakt men nå er det plutselig en helt annen pipe? For alle var negativ til villa p . sin greie men her i denne posten finner mange gode grunner til dette. Selv om det ikke er de samme som svarer må noen av svarerne være de samme ,men plutselig med forskjellig svar. Trynetilleg her inne, i negativ forstand for paprika, anne brith og fotballfrua alltid 😉 Anonymous poster hash: 3eb81...544 Men hvis hun trener gjør hun jo i hvert fall noe. Paprikaen har barnevakt så to friske, voksne mennesker kan ligge i sofaen. Stor forskjell! Vet ikke så mye om paprikaen, men akkurat det har jeg fått med meg! Anonymous poster hash: fc6bf...775
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #21 Skrevet 13. mars 2017 For å henge med i Fitness-toppen trenger man ikke annet enn et stort ego. Dette har veldig lite med talent å gjøre. Så lenge man har kroppen i relativt god stand så kan alle løfte og spise sunt om de gidder. Dette blir en livsstil, og i mine øyne en svært egoistisk livsstil. Og hvorfor drar flere her paralleller til USA?? Selv om babyene begynner i barnehage tidlig der borte så er det vel ingen som har sagt at dette er BRA for barnet?? Les litt tilknytnings og utviklingspsykologi folkens. Gud bedre for en kunnskapsløs gjeng. Babyen trenger nærhet til en omsorgsperson LENGE. Dette er ekstremt viktig for barnets emosjonelle og mentale utvikling. Så nei - i min verden er ikke dette verken normalt eller ok. Har man ikke tid eller lyst til å være hjemme med barnet, så ikke få barn da. Er den økonomiske situasjonen vanskelig så kan jeg godt forstå at man er nødt til å finne noen løsninger. Men det var ikke dette denne familien sleit med var det vel? Anonymous poster hash: aaef3...ca7
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #22 Skrevet 13. mars 2017 Signerer denne siste, og må tilføye at jeg er sjokkert over at så mange ikke vet noe om tilknytning og hvor viktig det er for små barn. Hjelp! Anonymous poster hash: b2adc...911
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå