Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #1 Skrevet 13. mars 2017 Etter og ha fått innsyn i en sak, må jeg si jeg er sjokkert over tiltakene de iverksetter. Når system som skole, helsevesen etc svikter i en kommune og en familie hyler etter hjelp kommer barnevernet og henter ut noen av barna og flytter de til en annen kommune. I ny kommune kommer plutselig den hjelp familien har etterspurt i flere år. Bare trist hele greia! Mistet helt troen! Barnevernet kan altså ikke legge press på skole, ppt osv, de bare tar ungene om familien ikke når igjennom. Tipper flere vil bli sjokkert når alle sannheter der ute kommer for en dag... Og alle de stakkars ungene som samfunnet svikter 😢 Anonymous poster hash: 26274...a9a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #2 Skrevet 13. mars 2017 ja dette kommer mer og mer frem snart. Grusomt hvor de holder på. Anonymous poster hash: 08aca...74b
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #3 Skrevet 13. mars 2017 Etter og ha fått innsyn i en sak, må jeg si jeg er sjokkert over tiltakene de iverksetter. Når system som skole, helsevesen etc svikter i en kommune og en familie hyler etter hjelp kommer barnevernet og henter ut noen av barna og flytter de til en annen kommune. I ny kommune kommer plutselig den hjelp familien har etterspurt i flere år. Bare trist hele greia! Mistet helt troen! Barnevernet kan altså ikke legge press på skole, ppt osv, de bare tar ungene om familien ikke når igjennom. Tipper flere vil bli sjokkert når alle sannheter der ute kommer for en dag... Og alle de stakkars ungene som samfunnet svikter 😢 Anonymous poster hash: 26274...a9a Nen trodde du at Barnevernet har makt til å instruere andre instanser? Det burde være slik at man får lik hjelp over alt, men sånn er det ikke. Om barna trenger hjelp de ikke får i kommunen, og foreldrene ikke flytter, må barnevernet flytte barna. Alternativet er jo bare å la det skure til barna er ødelagt. Absolutt en horribel løsning, likevel den minst dårlige 😢 Anonymous poster hash: 05300...f5d
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #4 Skrevet 13. mars 2017 Nen trodde du at Barnevernet har makt til å instruere andre instanser? Det burde være slik at man får lik hjelp over alt, men sånn er det ikke. Om barna trenger hjelp de ikke får i kommunen, og foreldrene ikke flytter, må barnevernet flytte barna. Alternativet er jo bare å la det skure til barna er ødelagt. Absolutt en horribel løsning, likevel den minst dårlige 😢 Anonymous poster hash: 05300...f5d Når man er en familie med en voksen og halvparten av barna bør bli, resten muligens burde vært flyttet, men da også taper trygghet som storfamilie, bosted osv som er meget viktig for dette barnets utvikling/livskvalitet/trygghet i og med det har endel utfordringer synes jeg det er helt horribelt at ikke barnevern, skole, helse institisjoner kan jobbe sammen ja. Det hadde jeg faktisk forventet! Hi Anonymous poster hash: 26274...a9a
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Nen trodde du at Barnevernet har makt til å instruere andre instanser? Det burde være slik at man får lik hjelp over alt, men sånn er det ikke. Om barna trenger hjelp de ikke får i kommunen, og foreldrene ikke flytter, må barnevernet flytte barna. Alternativet er jo bare å la det skure til barna er ødelagt. Absolutt en horribel løsning, likevel den minst dårlige Anonymous poster hash: 05300...f5d Altså det er ------- å si. Mange barn blir ytterligere traumatisert av å flytte med tvang fra foreldrene. Om BV mener familien må flytte så må de kommunisere dette før de henter barna med tvang. Stakkars barn, de har ikke sett på barnas beste her. De fleste er så trangsynte til å se det også. Tenk den regninga våre barn får? Når alle disse barna som blir sviktet ber om gigant erstattning. For den dag kommer. Anonymous poster hash: 6e530...859
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Nen trodde du at Barnevernet har makt til å instruere andre instanser? Det burde være slik at man får lik hjelp over alt, men sånn er det ikke. Om barna trenger hjelp de ikke får i kommunen, og foreldrene ikke flytter, må barnevernet flytte barna. Alternativet er jo bare å la det skure til barna er ødelagt. Absolutt en horribel løsning, likevel den minst dårlige Anonymous poster hash: 05300...f5d Hva i alle dager tenker du med? Hvordan skulle familien på forhånd kunne vite at nabokommunen vil være mer samarbeidsvillige enn kommunen de bor i nå? De hadde allerede opplevd at lovmessige rettigheter barnet deres har i nåværende kommune, ikke ble fulgt opp. Anonymous poster hash: e8e9d...101
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #7 Skrevet 14. mars 2017 Når man er en familie med en voksen og halvparten av barna bør bli, resten muligens burde vært flyttet, men da også taper trygghet som storfamilie, bosted osv som er meget viktig for dette barnets utvikling/livskvalitet/trygghet i og med det har endel utfordringer synes jeg det er helt horribelt at ikke barnevern, skole, helse institisjoner kan jobbe sammen ja. Det hadde jeg faktisk forventet! Hi Anonymous poster hash: 26274...a9a Hvor nær er du på denne familien, da? Siden du mener å kjenne hele sannheten? Anonymous poster hash: fce91...103
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #8 Skrevet 14. mars 2017 Hvis kommunen ikke kunne hjelpe meg til å forbedre mitt barns vel og ve, ja da hadde jeg flyttet, ikke latt det gå utover barnet i lengre tid. Det hadde til syvende og sist vært mitt ansvar. Og når foreldrene ikke tok det ansvaret så måtte barnevernet gjøre det. De får flytte etter og få igjen ungene sine. Anonymous poster hash: 58dc5...90f
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #9 Skrevet 14. mars 2017 Det er igjen fylkesnemnd og tingrett som kan vedta omsorgsovertagelse. Du mener vel det er dem du har endret syn på da? Anonymous poster hash: a75b2...3fe
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #10 Skrevet 14. mars 2017 Det er trist å se hvor bastante mange er. Barnevern, rettssystem og sakkyndige gjør i mange tilfeller god jobb. Faktum er at de i mange tilfeller gjør en dårlig jobb, også. Uten at det finnes system for sikring. Sakkyndig er én person. Hvilken garanti finnes for at denne personen vurderer rett? Ikke blir manipulert? Lurt? Konkluderer feil? Er et råttent egg? Jeg er helt enig i at vi trenger barnevern, vi trenger noen som kan passe på de mest sårbare. Men både vi voksne og barna trenger trygghet og kvalitet i dette systemet. Anonymous poster hash: 8bffd...578
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2017 #11 Skrevet 14. mars 2017 Nå er det ikke en enkeltpersons avgjørelse at barn blir flyttet fra hjemmet da. Det er det en nemd som gjør, den består av flere personer. Selvsagt gjør barnevernet feil, men i media får vi bare en side av saken. Mange foreldre med svak omsorgsevne har meget liten selvinnsikt. Anonymous poster hash: a7036...1e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå