Gå til innhold

Facebook og normer - hvordan bruker du facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min bruker sosiale medier på en totalt ulik måte fra meg selv så jeg må høre med andre for å sammenligne. Han har over 1000 venner og legger til rubbel og bit. Han er ivrig på å debattere og bruker mye tid på dette. Han er også veldig nysgjerrig på ting og tang. Plutselig haR han lest om feks undervannsubåter og får lyst til å lære mer om det. Da finner han noen som kan noe om dette, legger til på face og begynner å Chatte. Han chatter med menn og kvinner i følge han selv.

Er det normalt?

Anonymous poster hash: 6ecf1...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er normalt er vel ikke så viktig, så lenge han trives med dette? Ser for meg en sosial og utadvendt fyr :)

Jeg har ca. 250 venner på fb, men bare en håndfull av dem prater jeg med. Legger sjelden ut noe, og bruker stort sett bare messenger.

Anonymous poster hash: d0e67...a57

Skrevet

Han eR ikke sosial utenfor sosiale medier..

Jeg synes det er trist å se han bruke så mye tid på mobilen sin, men å be ut en kompis for en øl bruker han ikke tid på.

Han må gjerne gjøre det på den måten, men jeg ville bare høre om det er "normalt". For meg og flere av min omgangskrets er dette litt rart. Kjenner ikke til noen andre som bruker facebook på denne måte. Ville bare høre her om noen andre hadde erfaringer.

Skrevet

Er ikke på facebook, eller har to inaktive profiler jeg startet men sluttet å logge inn på etter en dag. Facebook er masete, de jeg ønsker å ha kontakt med har jeg kontakt med uavhengig om det er facebook. Så de jeg ville hatt kontakt med på facebook er personer som jeg aldri ville ha snakket ellers. Det var bare mas, holdt ut under 24 timer og da hadde det klart å tikke inn 37 vennforespørsler. Moren min ringte for å spørre om jeg var sur på den og den siden jeg ikke hadde godtatt forespørslen enda, haha, altså jeg var på jobb. Så fant fort at at facebook var stress så begynte aldri å bruke det skikkelig. I tillegg så ser jeg at folk er avhengig av facebook, og det i seg selv er ganske tåpelig. Sosiale medier er her og kommer bare til å bli større men jeg har meldt meg ut, og det er helt greit det også. 

Anonymous poster hash: d1266...aee
Skrevet

Undervannsubåt, den var søt! 😀

Aner forøvrig ikke hva som er normalt, alle gjør som de vil.

Anonymous poster hash: 82dcc...d7a

Skrevet

Om en fremmed fyr hadde lagt meg til og begynte å spørre meg ut om pasientbehandling, narkose, etc. så ville jeg virkelig stusset og lurt på hva dette var for fyr, men mest sannsynligvis ville jeg aldri ha lot det gå så langt.

Lurer jeg på "noe om ubåter" har jeg en god venn som kan mye om mangt ellers, google. 

Anonymous poster hash: dd2dc...140
Skrevet

Jeg bruker det aktivt for planlegging og oppfølging av barna. Delvis også i jobb sammenheng. Det er sjeldent jeg legger ut noe personlig og jeg chatter så godt som aldri. Det er veldig tilfeldig hvem som står på ventelisten min, ca 100 personer. Er med i en del grupper.

Anonymous poster hash: fbff0...752

Skrevet

Jeg har kanskje 50 venner på facebook og bruker det stort sett for å følge med i lukkede grupper rundt ungene. Altså foreldergrupper i speideren, klassetrinnet og slike ting. Legger sjelden ut noe der og bruker lite tid der,

Men bruker messenger da, grei måte å kommuniser med søsken o.l. som bor et stykke unna.

Anonymous poster hash: 43661...367
Skrevet

Jeg har kanskje 50 venner på facebook og bruker det stort sett for å følge med i lukkede grupper rundt ungene. Altså foreldergrupper i speideren, klassetrinnet og slike ting. Legger sjelden ut noe der og bruker lite tid der,

Men bruker messenger da, grei måte å kommuniser med søsken o.l. som bor et stykke unna.

Anonymous poster hash: 43661...367

Samme her.

Anonymous poster hash: 1c804...76c

Skrevet

Jeg har kanskje ca 300 venner på fb. Bruker den til forskjellige grupper rundt ungene og meg selv. Chatter litt, spiller litt spill. Legger ut ting innimellom.

Bruker det for å holde kontakt med familie som ikke bor i nærheten.

Er kun med i grupper som jeg har relevans til.

Ville aldri gått inn i grupper eller lagt folk til for å lære om ting. Det kan jeg nok finne ut på andre nettsider.

Anonymous poster hash: da790...bdd
Skrevet

Jeg bruker mye face. Liker mange sider som bla er jobbrelatert, og oppdaterer meg på denne måten. Følger med på nyhetssaker også, pluss noen grupper jeg er med i av felles hobbyinteresse, pluss noen grupper for barna. Legger innimellom ut noen bilder og sånn. Ca 250 venner

Skrevet

Jeg har rundt 400 venner på face. Er innom hver dag og leser. Følger mange nyhetssider, både norske og utenlandske, så er en kjapp måte å holde seg oppdatert på. Jeg har endel venner i utlandet, så face er en super måte å holde kontakten med de på, ofte i felles grupper. Har også endel familie som bor langt vekke som jeg holder god kontakt med på face og messenger. Legger i grunn sjelden ut noe. Var nok mer aktiv før sånn sett. Nå brukes i grunn face mest til diverse grupper jeg er medlem i ift ungenes aktiviteter og klasser + jeg er medlem i noen lukkede interiørgrupper for å dele og få inspirasjon. Jeg har en ganske stor IG-konto med interiør, så det er kjekt å dele og få inspirasjon på face også. Jeg kommenterer aldri på nyhetssaker og jeg skriver aldri politiske kommentarer/statuser. Ser det er mange som gjør det, og noen ganger tror jeg nok ikke alle tenker seg like godt om (dette gjelder spesielt de amerikanske vennene mine, og særlig under valgkampen)

Jeg ville aldri lagt til folk jeg ikke kjenner for å diskutere ting, og ville heller aldri godtatt forespørsler fra ukjente uansett grunn.

Skrevet

Eg brukar face mest for å fylgje med på grupper rundt barna sine aktivitetar, og diverse andre grupper.  Brukar ein del messenger.

Er og moro å fylgje litt med på folk som eg møtte i studietida og ikkje har hatt kontakt med på åresvis.  Har vel rundt 150 vener.

Kva så om sambuaren din sin facebookbruk ikkje fell inn under "normalen" så lenge han trives med å ha det slik?  Dersom han er så mykje på mobil at det går ut over familielivet er det jo ei sak de må diskutere og gjerne finne litt køyrereglar for. 

Skrevet

Jeg sjekker FB hver dag, men legger ut egne statuser og oppdateringer kanskje en gang i måneden. Ikke så aktiv selv altså. Jeg og bestevenninnen min har imidlertid en hemmelig "kom-i-form-gruppe" kun for oss to der vi deler oppskrifter, treningsfremgang og vektreduksjon. En gang i uka har vi innveiing. Har funket kjempebra for oss to!💪🏼 Jeg "stalker" ingen, men synes naturlig nok det er hyggelig å se oppdateringer i livene til litt fjernere venner og bekjente. De nære vennene mine har jeg jo kontakt med på "ekte vis" 👭 Jeg "liker" eller deler kun ting jeg synes er morsomme for meg selv og andre. Hater når andre deler videoer og bilder av ekle ting😡 En nå slettet FB-bekjent delte en gang en video av en dame som sugde pikken på en hest. Ble unfriended med en gang!!!! Man lærer fort hvem folk er gjennom FB har jeg funnet ut😂

Anonymous poster hash: 8f0fb...bd9

Skrevet

Er innom flere ganger om dagen av gammel vane, men legger sjelden ut noe selv. Max 4-5 ganger i året.

Men er medlem av en del grupper, og synes det hadde vært vanskelig å "henge med" uten. Nesten alle informasjon fra aktivitetene ungene er med på legges ut der, samt fra klassekontakter osv.

Barselgruppa, venninnegjengen +++. Så disse gruppene ser jeg meg ganske avhengig av, men blir ganske flau over de som bruker FB som en blogg/personlig dagbok osv...man trenger ikke fortelle vennene sine at man har jogga en halvtime på mølla liksom. Så slike venner legges i "unfollow"-boksen.

Ang din mann så er vel dette et ganske sammensatt spm. Han er ikke sosial ellers, og føler seg trygg bak "tastaturet". Er jo synd om dette "nettlivet" hindrer sosial deltagelse ellers, men kanskje det ikke hadde utgjort noen forskjell?

Jeg hadde nok blitt ganske flau om mannen min var veldig aktiv og synlig på FB. Hadde tenkt at andre tenkte "har han ikke noe liv".

Vi er jo alle forskjellige da. Men hvis denne nett-aktiviteten går utover dere som familie så ville jeg jo tatt det opp.

Anonymous poster hash: 0d0b9...b26

Skrevet

Samboeren min bruker sosiale medier på en totalt ulik måte fra meg selv så jeg må høre med andre for å sammenligne. Han har over 1000 venner og legger til rubbel og bit. Han er ivrig på å debattere og bruker mye tid på dette. Han er også veldig nysgjerrig på ting og tang. Plutselig haR han lest om feks undervannsubåter og får lyst til å lære mer om det. Da finner han noen som kan noe om dette, legger til på face og begynner å Chatte. Han chatter med menn og kvinner i følge han selv.

Er det normalt?

Det er vel mer typisk menn.

Jeg legger kun til folk jeg faktisk har møtt.

Anonymous poster hash: 9357c...0fd

Skrevet

Er ikke på facebook, eller har to inaktive profiler jeg startet men sluttet å logge inn på etter en dag. Facebook er masete, de jeg ønsker å ha kontakt med har jeg kontakt med uavhengig om det er facebook. Så de jeg ville hatt kontakt med på facebook er personer som jeg aldri ville ha snakket ellers. Det var bare mas, holdt ut under 24 timer og da hadde det klart å tikke inn 37 vennforespørsler. Moren min ringte for å spørre om jeg var sur på den og den siden jeg ikke hadde godtatt forespørslen enda, haha, altså jeg var på jobb. Så fant fort at at facebook var stress så begynte aldri å bruke det skikkelig. I tillegg så ser jeg at folk er avhengig av facebook, og det i seg selv er ganske tåpelig. Sosiale medier er her og kommer bare til å bli større men jeg har meldt meg ut, og det er helt greit det også.

Anonymous poster hash: d1266...aee

Samme her! Jeg synes det holder med Snapchat og Instagram. FB blir for masete.

Anonymous poster hash: 7eaa2...821

Skrevet

Jeg har ca 40 venner, bare folk jeg faktisk kjenner. Liker eller deler noe et par ganger i uka kanskje, poster sjelden noe selv. Gratulerer folk med dagen i blant. Ellers bruker jeg messenger chatten en del, men bare med venner. Kunne ikke falt meg inn å legge til ukjente for å chatte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...