Gå til innhold

Natteskrekk hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gie det seg? Noen med erfaring? Her er barnet straks 4år og har "anfall" på natten veldig ofte, spesielt siste mnd etter at han har sluttet å sove på dagtid. Det startet første gang før han ble 1år, og det kan vare fra 10 min til 2timer på det meste. Det er så frustrerende å være vitne til at han gråter og skriker uten å kunne hjelpe. 😔 han bør vel vokse det fra seg snart?

Anonymous poster hash: 2a6d2...08f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Er virkelig ikke noe gøy å se de små sitte å hyle hysterisk i søvne uten å få kontakt med dem, eller å klare å trøste dem. Min eldste har hatt mye natteskrekk og det har vært helt grusomt for oss foreldre å oppleve. Hun husker heldigvis ingenting og blir helt rolig etterpå. Hun lurte ofte på hva vi gjorde inne hos henne og ville ha en kos før hun sovnet igjen.

Det ga seg egentlig så gradvis, i høst en gang, at jeg ikke fikk det med meg. Hun ble fire i høst.

Anonymous poster hash: 5f1dd...1ce

Skrevet

Huff, vil bare si at dere har min fulle medfølelse. Nattskrekk er ingen spøk, kan bli rablende gal av mindre.

Sønnen vår på 2 år får lettere nattskrekk om han er overtrøtt. Hos oss fungerer det derfor godt om han legger seg tidligere dersom han er veldig trøtt. Har dere prøvd å legge barnet tidligere i en overgangsfase nå etter slutt på daghvil?

Anonymous poster hash: 31dbd...792

Skrevet

Vet akkuratt hvordan det er. Vi har en på snart åtte år som fortsatt strever med dette😔

Anonymous poster hash: 9483b...0f8

Skrevet

Husker ikke helt nå, men en glidende overgang mellom 2 og 4 år. Fra hun var ca. 2,5 år. 

Nattskrekken ble i en periode overlappet med å gå i søvne uten å hyle bare snakke mye usammenhengende. Det å gå i søvne hadde hun lenger enn nattskrekken. Ble ferdig med det da hun var ca. 10 år.

Det siste året nå fra hun var 10 til 11 år har vært veldig bra :)

Hun hadde også kolikk da hun var bany og slet mye med maven da hun var mellom 2 og 3 år.

Jeg tror det har en sammenheng.

Anonymous poster hash: 4fcf5...736

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...