Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg tenkte det aldri ville skje meg, faktisk. Men så skjedde det. Vi skulle ha en liten søster eller bror i november. Vi gledet oss og levde på en rosa sky - det passet så utrolig bra, timingen og alt. Men så mister jeg den lille spiren. Ufattelig og jeg syns det er fjernt å tenke på at jeg går igjennom en SA. Spontanabort liksom. Så begynner jeg å tenke... hvorfor, hva er galt med meg. Hva gjorde jeg galt. Og jeg hadde alt sett for meg sommeren og tiden fremover som gravid, passet så ufattelig bra. Blir trist av dette, men vi får bare prøve igjen :-) Hvor lenge blør man etter en spontanabort? Og kan vi prøve igjen med en gang? Og må jeg til lege? Jeg var på tidlig ultralyd og hun sa jeg hadde spontanabort, så begynte jeg åblø dagen etterpå. Men må jeg kontakte fastlege og må jeg på "kontroll"? Og en annen ting: får jeg litt mer oppfølging neste svangerskap pga SA? Jeg ønsker det, men er det vanlig? Anonymous poster hash: 79b98...2bd
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Jeg vet hvor vondt det er 😔 Mistet i uke 13. Ta kontakt med fastlegen for oppfølging. Klem til deg Anonymous poster hash: a63b6...99c
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 JEg har hatt to tidlige SA og en MA(oppdaget i uke 11) Sa'ene var så tidlig at det bare aksepterte jeg og gikk videre med en gang. Prøvde igjen med det samme, eller når jeg hadde sluttet å blø. Har vørt som en vanlig mens begge ganger og jeg har gått rett i syklus igjen. Etter MA'en var det litt tyngre, men jeg kom meg i grunn over det ganske raskt og var klar for å prøve igjen . Jeg blødde en stund så ventet til den var over før vi startet prøvingen. Hadde så uregelmessig syklus noen mnd, så tok 5 mnd før jeg ble gravid igjen. Det var nesten tyngre å ikke bli gravid igjen enn det var å miste. Man trenger stort sett ikke noen kontroll etterpå. Og ekstra oppfølging i neste svangerskap får man normalt sett heller ikke(med mindre man har mistet 3 ganger på rad). Anonymous poster hash: c7a88...0c8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Så trist! Det er iallefall ikke noe du har gjort galt - dette skjer MANGE. Faktisk så mye som 25 % av alle graviditeter ender i SA sa legen min. Jeg mistet i uke 8 og fikk en kontroll etterpå for å se at alt hadde kommet ut. Du vil nok blø en liten uke, og så skal det gå som normalt etterpå.Ikke noe i veien for å prøve igjen, hvis du føler for det.. Jeg fikk ekstra oppfølging + tidlig utltralyd pga tidligere SA, men det var vel mest fordi jeg var ekstra nervøs og hadde en snill og forståelsesfull jordmor. Lykke til! Anonymous poster hash: 8081a...2b8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Uff så trist. Har hørt at det er lettere å bli gravid etter en SA. Homøopatene som driver Frøyaklinikken i Oslo fortalte om en pasient som slet med gjentatte spontanaborter. Så tok de blodprøver og det viste seg at hun manglet jern. Det jernnivået var normalt igjen gikk graviditeten fint,så det kan være lurt å sjekke om du har nok vitaminer og mineraler med blodprøver. Sender deg en klem Anonymous poster hash: 8c8e9...9e8
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Vil først og fremst gi deg en klem. Ikke noe gøy å miste, Jeg hadde sa i uke 9. En torsdag Fikk ul på fredag som bekreftet at det ikke var liv mer. Fikk da også tabletter som jeg skulle ta for at alt skulle komme ut. Cytotec. Var på ul igjen 3 dager etter for å se at alt var kommet ut. Blødde vel ca 1 uke, kanskje litt mer. Ble oppfordret å vente litt før vi prøvde igjen. En mens forstod jeg. Vet ikke om du får ekstra oppfølging ved ny graviditet. Har forstått det sånn at om du har hatt en sa, er det ikke større risiko for at det skjer igjen. Har du derimot hatt 3 el flere sa, så er det en risiko for at det skjer igjen. Jeg tenkte sånn at det var nok noe galt med spiren, den var ikke levedyktig, og derfor ordnet kroppen opp. Ikke tenk at det er du som har gjort noe galt, dette kunne du nok ikke forhindret. Prøv igjen, du skal se det går bra nestegang. Anonymous poster hash: ad70b...88d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå