Gå til innhold

Bufferkonto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere på bufferkonto?

Anonymous poster hash: 3bd69...d01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingenting.. eller, holder på å spare opp nå. Akkurat begynt. Så ha 4500 kr. Sparer 1500kr i mnd. Mannen sitter med pent over 300000 på konto. Jeg har vært et rotehode med penger (altså kjøpt det jeg har ønsket og reist uten tanke på sparing), han har vært dyktig å spare siden han var barn.

Anonymous poster hash: 214d6...f88
Skrevet

2 mill. 1,5 mill er sparing til barna, 0.5 mill er ren buffer. alt kan brukes skulle det bli en krise i heimen.

Anonymous poster hash: 1567b...290
Skrevet

Har kun 10.000 kr, men jobber med saken. Er student og ikke i full jobb

Anonymous poster hash: f9db6...37b

Skrevet

Jeg ca. 120 000 kr og mannen har nå ca. 80 000 kr. Det er felles penger, men vi begger liker å ha egne kontoer.

Anonymous poster hash: c16af...7d5
Skrevet

Ikke en krone. Alenemor med dårlig økonomi.

Anonymous poster hash: 88f42...c02

Skrevet

Ca 300 000,- men planen er å bruke endel av dem på oppussing. Vi bare bruker ufattelig lang tid på å bestemme oss for hva, hvordan, når etc. Jeg tenker at 100 000 er det jeg vil sitte igjen med og ha som en bufferkonto. 

Anonymous poster hash: b65ef...779
Skrevet

Har 400 000 på en konto, bufferkonto.

Har 300 000 på en annen, pensjonsparing.

Og har 600 000 på en tredje, sparing til barna, som de ikke vet om eller skal vite om før det får pengene.

Anonymous poster hash: 4416e...dfe

Skrevet

Har 400 000 på en konto, bufferkonto.

Har 300 000 på en annen, pensjonsparing.

Og har 600 000 på en tredje, sparing til barna, som de ikke vet om eller skal vite om før det får pengene.

1,3 mill på bufferkonto er mye! Over hvor lang tid har dere spart? Dere har kanskje god lønn?

Anonymous poster hash: f9db6...37b

Skrevet

Har ingenting nå. Liker overhodet ikke å ha det sånn, men det har blitt sånn. Holder på å bygge hytte som jeg tok noe lån for å bygge, men planen var å legge av hver mnd. Har ikke akkurat blitt sånn i det siste.

Men har renter på bsu, ca 10.000,- og et fond som står ca 5000,- Disse pengene kan brukes som buffer om det skulle bli behov for det. Håper bare ikke jeg må ta fra de pengene til hyttebygging.

Anonymous poster hash: 688c9...ab8
Skrevet

Ingenting. Har rammelån på 3 mill som snart er nedbetalt. Det er vår buffer.

Anonymous poster hash: dc2e0...cf6

Skrevet

ca 300 000 ,men de skal ikke røres hvis det ikke blir 100% krise

Skrevet

70 000. Sparer 5000 PR mnd

Anonymous poster hash: 63d72...240

Skrevet

1,3 mill på bufferkonto er mye! Over hvor lang tid har dere spart? Dere har kanskje god lønn?Anonymous poster hash: f9db6...37b

Spart siden vi var ferdig med å studere.

Har veldig lite lån på huset også, og god lønn.

Vurderer å kjøpe en leilighet til å leie ut, og bruke noen av pengene.

Skrevet

Vi har rundt 400 000, + 150 000 på bsu. Det meste blir brukt snart på bryllup og ny bil. Vi tjener 1,5 mill i året, så det går nok greit å spare opp igjen en ok buffer også.

Anonymous poster hash: 43a72...8fa

Skrevet

Ingenting.

Anonymous poster hash: 9e5ca...151

Skrevet

ca 300 000 ,men de skal ikke røres hvis det ikke blir 100% krise

Hvordan klarer dere med store bufferkontoer å spare så mye? Over lang tid kanskje? Eller tjener dere mye?

Anonymous poster hash: 9e5ca...151

Skrevet

3.15 kr. Alt forsvant når vi begge måtte til tannlege og ene katten ble syk. Har tatt noen mnd avdragsfrihet på billånet for å få inn noen tusenlapper på buffer. Får nok bygd opp litt igjen i mai\juni. 

Skrevet

650.000 kr. Pluss en del på andre brukskontoer.

Så har vi to biler med en verdi på tilsammen 500.000 og hus med verdi på 5 mill. Ingen lån.

Anonymous poster hash: f9692...0dd

Skrevet

Har hele 46 000. Ikke all verden, men en god start. Begynte å spare i august etter syv år med studentøkonomi.

Målet er å ha 50 000, så betale hurtigere ned på billånet. Når det er utbetalt tenkte jeg å spare til 100 000 på buffer.

Anonymous poster hash: 6299e...dcb

Skrevet

Ingenting.

Anonymous poster hash: da6da...579

Skrevet

For å si det enkelt: vi har nok.

Og husk at hva som er nok, kan være svært individuelt. Slutt å mase om pengesummer hele tiden.

Anonymous poster hash: bde69...ab8

Skrevet

Enig med anonym som sier at det er ulike individuelle behov hva angår tryggheten i å ha en buffer. De som påstår at sparepenger er tull når man har lån å betale på, føler kanskje ikke på behovet for den trygghsfølelsen en stor sparekonto kan gi. Livssituasjon spiller også inn; for 15 år siden da vi var nyetablerte og ventet første barn, var det å ha 10 000 i sparing helt fantastisk. Nå får vi hetta om bufferen blir tatt av og ikke er tett opp til de nødvendige 200 000 vi trenger for å føle at vi kan leve i økonomisk 'frihet' (alt er relativt - økonomisk frihet for meg er å slippe å bekymre meg for ubetalte regninger, og det å kunne reise på ferie når og hvor vi vil). Det er et gode som vi har slitt for, men som jeg setter veldig stor pris på etter en fattig oppvekst.

Skrevet

Den nette sum av kroner null.

Anonymous poster hash: 790c0...ea2

Skrevet

Jeg er 30 år og har aldri hatt bufferkonto og aldri hatt bruk for det, så her er det 0kr

Anonymous poster hash: cb5f8...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...