Gå til innhold

Overreagerer jeg nå? Ang mannen og eksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på en tilstelning i dag der både mannen og jeg er aktive, i forbindelse med treningen vår. Plutselig kommer eksen hans sammen med to venninner, hun har aldri brydd seg om denne treningen før, har aldri vært med og har sagt at hun ikke liker det. Så bare det var "rart". Mannen og henne har ikke sett hverandre på ca 8 mnd, de er ikke venner da hun hele tiden før prøvde å få han tilbake. Hun har truet, grått osv fordi hun ville at de skulle prøve igjen, men mannen har hele tiden sagt nei da han er ferdig med henne og havnet fort i et forhold med meg. Vi bor sammen, har begynt prøving med barn og skal gifte oss i august.

Greien er at hun hele tiden i de 4 timene vi var der i dag, hang på mannen, klemte han flere ganger, klapset han på rumpen og strøk han på låret. Og det er ikke mannen sin feil, men jeg føler han kunne sagt noe til henne? Hvert fall etter en stund? Han syns han var flink fordi han bare gikk hver gang og ikke ga henne respons? Andre fikk jo med seg dette også, og jeg syns hele greien ble så dum! Jeg angrer på at jeg ikke sa noe, men følte at han fikk ordne opp selv..Nå føler jeg nesten at han var utro?!? Det var langt over min grense, og han er fryktelig lei seg nå, men jeg er sint på han.. Egentlig er jeg sint på begge, men det er hans jobb å stanse henne, hun var bare tragisk, men hun hadde et mål og gikk for det.

Men ingenting skjedde utenom den klåingen, men allikevel er jeg såret og sint på han..

Anonymous poster hash: c4816...fd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk om rollene hadde vært byttet om. Eksen din hadde kommet og klapset deg på rumpa og klemt deg flere ganger.

Det der var sykt spess! Han burde seriøst ha sagt i fra om klåingen. Blir jo en slags sextrakassering??

Anonymous poster hash: e2a84...1a7

Skrevet

Når du er sint på ham så er det en overreaksjon, ja. Men at du har grunn til å bli både irritert og kanskje noe såret fordi han ikke var tydeligere med henne, det har du.

Jeg tror mannen din muligens føler dette er veldig ubehagelig, altså å være i den situasjonen med å bli seksuelt trakassert av eksen? Og muligens - eller helt sikkert ;) - er mannen din også konfliktsky. En gang brydde han seg om henne, og selv om han ikke gjør det i dag, så kan han ha prøvd å skåne henne fra å bli nedverdiget. Men problemet med den ev. "gode" intensjonen er jo at han ikke skåner deg...

Han må rett og slett kontakte sin eks og gi klar beskjed til henne om at det hun gjorde i dag var helt uakseptabelt. At han ikke vil finne seg i dette, og be henne holde seg helt unna ham og aldri ta kontakt med ham igjen.

Det mannen din i dag ble utsatt for er seksuell trakassering. Når det er uønsket seksuell oppmerksomhet så er det trakassering, og det er et noe tabu område for menn å ta tak i. Det er på en måte akseptert at kvinner ikke skal trakasseres, men når det er kvinner som trakasserer, da blir det oftere bagatellisert, og det er derfor også vanskeligere for menn å si fra om det.

Men, her må mannen din bare manne seg opp og gi henne klar beskjed. Ikke ring henne, men skrive en sms til henne, da kan han også bevise for ev. senere at han har bedt henne la ham i fred. Samtidig må han selvfølgelig blokkere henne fra alle sosiale medier - og gjerne hennes venninner også om de var med på å "hjelpe" henne i dag.

Har de barn sammen så må han gjøre helt klart at heretter skal kontakt de har kun ha med barna å gjøre.

Pass deg fra å være sint på ham, for det kan gjøre at du skyver han lenger fra deg, og da vinner eksen hans...

Anonymous poster hash: c763f...8d1
Skrevet

Jeg hadde nok reagert som mannen din da jeg ikke ønsker noe offentlig oppstyr og hadde vært redd reaksjonen til min x hvis jeg hadde sagt fra.

Anonymous poster hash: 69e01...cca

Skrevet

Å ikke ta avstand er en form for godtakelse, så jeg skjønner deg godt.

Anonymous poster hash: 96fcb...cc9

Skrevet

Jeg skjønner godt følelsene dine, han burde sagt fra på en klar og tydelig måte!!

Anonymous poster hash: 349e0...dcb
Skrevet

Dersom deres felles barn var til stede ønsket han vel ikke noe styr og det kan jeg forstå. Alle synes vel hun bare var patetisk, så ro ned og du vinner på dette uansett

Anonymous poster hash: 2f710...b38

Skrevet

Vi har pratet endel om det, og det er mulig jeg overreagerte, men å se på det der var veldig rart og ubehagelig. Jeg forstår også at det var ubehagelig for han, og han er lei seg for hele greien. Han skjønner at hun kom og gjorde som hun gjorde bare for å markere seg, og på en måte fikk hun det som hun ville da siden det ble en skikkelig drittdag, men samtidig ble han og jeg enda mer sikre på hverandre, så det er hennes tap..

Hun var bare patetisk og jeg er overrasket over at folk kan gjøre slik, og være så frekk, og selv om jeg skulle ønske mannen var tydeligere med henne når det sto på, skjønner jeg at han kanskje ikke ser det på samme måte som meg (og de andre), men nå er vi forhåpentligvis ferdig med henne..

Det er forøvrig ingen barn i dette, så det er en problemstilling vi ikke trenger å forholde oss til.

Skrevet

Lurer på en annen ting, er jeg urimelig fordi jeg ønsker at han skal slette henne fra fb og slikt? Jeg føler hun var svært respektløs og frekk, han sa ingenting når det foregikk, og jeg syns ikke hun skal få dure på som hun vil og at det skal se ut som at mannen syns det er helt greit..

Skrevet

Vent nå for pokker med å få barn... Dette er som å lese prologen til skilsmisse.

Dere gifter dere etter ca 1 år...veldig fort det også

Anonymous poster hash: 5163d...84c

Skrevet

Lurer på en annen ting, er jeg urimelig fordi jeg ønsker at han skal slette henne fra fb og slikt? Jeg føler hun var svært respektløs og frekk, han sa ingenting når det foregikk, og jeg syns ikke hun skal få dure på som hun vil og at det skal se ut som at mannen syns det er helt greit..

Beklager, sier ikke dette for å være kjip, men det virker som om han setter pris på oppmerksomheten. Det er ikke noe problem å markere på en høflig men samtidig tydelig måte at man ikke ønsker oppmerksomhet eller kontakt.

Anonymous poster hash: 95fdd...ddb

Skrevet

Han burde ha slettet henne for lenge siden. Hun stikker kjepper i hjulene for dere og har oppført seg skikkelig dritt mot han, hun må slettes asap.

Anonymous poster hash: 1456c...6cc

Skrevet

At han sletter henne på fb og andre sosiale medier, det er en selvfølge slik som hun holder på.

Som jeg skrev over her et sted så bør mannen også skrive en sms om at han ikke aksepterer det hun holdt på med i går og at hun har å holde seg helt unna ham i fremtiden og aldri ta kontakt med ham igjen.

Det finnes ingen grunn til at han skal fortsette å ha henne på fb og andre sosiale medier nå. Og i tillegg til at han bør ha egeninteresse av å slette henne, så bør han slette henne av respekt for deg.

Vil han ikke gjøre det så hadde jeg også valgt å se an barn og bryllup med denne mannen.

Nr. 3

Anonymous poster hash: c763f...8d1

Skrevet

Seriøst?

Det hadde ikke vært greit her i huset, og det går begge veier. Hvis dere har det slik at den ene eller begge parter tenker slik må det selvsagt slås ned på. Dette vil jo da ikke oppleves spesielt hyggelig for deg, og dessuten hvilke signaler er det han sender ut til eksen sin? Hvem er viktigst han her, henne eller du?

Ta deg en snakk med han, tipper dere finner ut av det :) 

Anonymous poster hash: 2e78c...554

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...