Gå til innhold

Får man ikke bakovervendte bilstoler i Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal leie bil i Barcelona, men jeg kan ikke se noe sted at de leier ut bakovervendte stoler. Vi trenger to stk til tvillingjenter våre på 3 år. Må de sitte framovervendt da? Liker ikke.

Anonymous poster hash: 78a41...a99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gangene jeg har prøvt å bestille bilstol fra 15 kg, har vi kun fått en pute uten rygg. Mulig dette varierer, men vi tar med sete selv.

Skrevet

Er nok greiest å ta med.

Anonymous poster hash: 6f801...c63

Skrevet

Må ta med selv hvis du skal være sikker på å få.

Anonymous poster hash: 84ca9...862

Skrevet

Fikk ikke det da vi leide bil i spania for to år siden til vår 3 åring. Fikk det heller ikke de to gangene vi har leid i frankrike. Er ikke så bra barnesikringsregler i mange land som Norge. Selv om vi booka med beltestol til 7 åringen var det ikke å oppdrive på flyplassen , kun pute. Det man valgte på nett var absolutt ikke det man kom til, var heller ikke noen av gangene klarlagt og øremerket at de setene var til oss, de gikk og fant på et rom så i verste fall kunne de vel vært tom for toddler seat også til 3 åringen, men altså bakoverfeste ? De skjønte ikke hva vi snakket om da vi ba om det.

Anonymous poster hash: 28977...d58

Skrevet

Vi fikk bakovervendt i Spania i 2014.

Anonymous poster hash: 96b73...995

Skrevet

De gangene jeg har prøvt å bestille bilstol fra 15 kg, har vi kun fått en pute uten rygg. Mulig dette varierer, men vi tar med sete selv.

Skrevet

Har dårlig erfaring med å leie seter dessverre. En gang fikk vi et flott maxi cosi sete, men ellers har det vært bare dårlige seter, slitte og ofte i dårlig stand/defekte og av ukjente merker uten bruksanvisning de gangene vi har undersøkt muligheter for å leie. En annen ting jeg har hørt flere si er at de hadde bestilt et sete av den og den typen/alder og kommet frem og så har dette setet vært utleid eller ikke tilgjengelig likevel og de har fått pute isteden. Har av den grunn valgt å ta meg egne seter slik at vi vet hva vi har og slipper den usikkerheten.

Skrevet

Takk for svar, alle.

Det med å ta med egne seter er dessverre uaktuelt for vår del. Jeg jobber ombord i fly selv, og vet hvordan de blir behandlet. Jeg tør ikke å ta den sjansen. Da tror jeg jammen meg vi skal vurdere å kjøre nedover.

HI

Skrevet

Nei, kun pute uten rygg over 15kg. Jeg prøvde for andre gang nå nettopp, stod på nettsiden at de hadde bilstolet, men da jeg kom ned hadde de kun puter.

Anonymous poster hash: ccdae...8f1

Skrevet

Vi har dratt innom babyshop eller barnas hus og fått en eske av cirka samme type som bilstolen. På den måten er stolen ganske godt beskyttet. Jeg har kjøpt et britax two way elite pent brukt til en billig penge som vi har med på reiser. Det er et bra sete, ikke så stort og enkelt å montere. Slipper å være redd for at det dyrere setet vi bruker hjemme skal bli ødelagt, samtidig som jenta vår sitter så godt sikret som det er mulig å få til når vi reiser.

Skrevet

Takk for svar, alle.

Det med å ta med egne seter er dessverre uaktuelt for vår del. Jeg jobber ombord i fly selv, og vet hvordan de blir behandlet. Jeg tør ikke å ta den sjansen. Da tror jeg jammen meg vi skal vurdere å kjøre nedover.

HI

Vi pakker i originalemballasje/eske. Det må vel være greit? Setene blir transportert i post og lignende i eskene.

Skrevet

Jeg vet ikke for Spania, men i Frankrike er det visst noe regler på at det er forbudt med bakovervendt  sete etter babysetet. Endte opp med å ha min på den gang 18 mnder fremovervendt på en ukes ferie, var ikke noe særlig og vi kjørte dermed minimalt. Nå er barna heldigvis større og sitter uansett fremover så vi har kjøpt gode fremovervendte seter til dem som vi har der nede. Men det er virkelig håpløst. De begrunner det visst med at det er et flertall av sidekollisjoner eller noe, der seteveien ikke har noe å si........men jeg synes det er helt merkelige regler.

Anonymous poster hash: fbbe1...974
Skrevet

Jeg vet ikke for Spania, men i Frankrike er det visst noe regler på at det er forbudt med bakovervendt sete etter babysetet. Endte opp med å ha min på den gang 18 mnder fremovervendt på en ukes ferie, var ikke noe særlig og vi kjørte dermed minimalt. Nå er barna heldigvis større og sitter uansett fremover så vi har kjøpt gode fremovervendte seter til dem som vi har der nede. Men det er virkelig håpløst. De begrunner det visst med at det er et flertall av sidekollisjoner eller noe, der seteveien ikke har noe å si........men jeg synes det er helt merkelige regler.

Anonymous poster hash: fbbe1...974

På motorveier med høy fart er det ikke en fordel å sitte bakovervendt. Det er ikke møteulykker som skader og dreper flest der.

Anonymous poster hash: 66f40...727

Skrevet

Vi har dratt innom babyshop eller barnas hus og fått en eske av cirka samme type som bilstolen. På den måten er stolen ganske godt beskyttet. Jeg har kjøpt et britax two way elite pent brukt til en billig penge som vi har med på reiser. Det er et bra sete, ikke så stort og enkelt å montere. Slipper å være redd for at det dyrere setet vi bruker hjemme skal bli ødelagt, samtidig som jenta vår sitter så godt sikret som det er mulig å få til når vi reiser.

Dere som tar med seter selv, må dere betale for ekstra baggasje på flyet for å ta de med? Har selv kjøpt britax two way elite som vi skal ta med på ferie, og esken er jo ganske stor.

Anonymous poster hash: 2e328...4e4

Skrevet

Nei, betaler ikke ekstra for å ha med setet, barnet har også lov å ha med en bagasje. Så legger jeg heller litt klær i min egen koffert og litt i håndbagasjen.

Skrevet

Men altså, når ungene er 3 år er det jo ikke så lenge til de likevel kommer til å bytte til framovervendt sete. Tror det er mer risikofylt å kjøre hele veien ned.

Skrevet

Men altså, når ungene er 3 år er det jo ikke så lenge til de likevel kommer til å bytte til framovervendt sete. Tror det er mer risikofylt å kjøre hele veien ned.

Enig
Skrevet

I England finnes det tjenester på nett som leier ut brukbart barneutstyr til ferierende folk. Utstyret blir levert med budtjeneste der du er. Sjekk om muligheten finnes dit dere skal?

Ellers kan dere kjøpe ekstra seter og selge etterpå? Vi har kjøpt en del barneutstyr billig i utlandet, og enten drasser med oss hjem og selger for en billig penge, eller bare legger igjen.

Skrevet

er de så store som 3, trenger de ikke sitte bakovervendt

Skrevet

er de så store som 3, trenger de ikke sitte bakovervendt

Seriøst, jeg begynner virkelig å lure på om du bare troller! Du er jo ikke rett bevart 😂

Skrevet

Seriøst, jeg begynner virkelig å lure på om du bare troller! Du er jo ikke rett bevart

er bare abefalt,ikke en regel at de må sitte bakover til de er 4

Skrevet

Jeg har leid bilseter i Spania ved tre anledninger og de har aldri vært brukbare. Ta med eget sete.

Skrevet

Vi tar med bilstolen ombord på flyet så sitter frøkna i den under flyturen. Da vet vi hvordan stolen blir behandlet hele veien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...