Gå til innhold

Å ta på magen til gravide/kommentere "fritt"


Ásfríðr

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert meget sensitiv på dette området. Men syns ikke det er greit at familie/venner/bekjente tar seg friheten og skal ta på magen min uten engang å spørre først. Kjenner også veldig på at jeg heller ikke syns det er greit å kommentere hvor "stor" man har blitt når man er gravid.

 

Har i det siste begynne å ta tilbake når folk kommer og bare tar på magen min, litt for å speile deres adferd. Noen blir faktisk veldig fornærmet, men jeg opplever at de faktisk tenker seg litt om etterpå.. at de kjenner litt på at det kanskje ikke er bare å "ta for seg".

 

Svarer som oftest "takk det samme", når noen kommenterer vektoppgangen min. Da blir også folk litt fornærmet.. ganske overraskende, at det er greit å kalle ei som er gravid tjukk/fet, emn ikke like hyggelig å få servert det i retur. 

 

Hvorfor er det liksom helt akseptert at man kan ta på gravides mage, eller kommentere deres vektøkning/at de er blitt store osv.. Jeg syns for min del at det er langt ifra innenfor.

 

 

Er jeg bare meget sensitiv, eller er det flere som er slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte det samme.  Selvsagt fikk dem lov om dem spurte, men å bare ta for seg uten å spørre eller avtale med er feil..  Jeg trakk meg tilbake og blokkerte magen når folk skulle stryke eller snakke til den ;)   er ikke fritt  fram bare fordi man er gravid....  ville aldri stryket noen på magen som ikke jeg ville stryket på magen om dem ikke var gravid . 

Du er ikke sensitiv, det er dem som ikke vet hvordan å oppføre seg,  sånt gjør man liksom bare ikke ! 

Jeg syns du skal si ifra at du ikke liker det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har derimot ingen ting i mot at folk "hilser" på magen☺

 

Jeg har heller ikke blitt kalt feit eller fått høre at jeg har lagt på meg eneste her er slikt som: "se den fine magen" og div i den duren😊

 

Men du må si i fra ja om folk gjør/sier noe du ikke liker!!😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette irriterer meg også... spesielt når det skal kommenteres at jeg har lagt på meg. Takk for opplysningen, det var jeg ikke klar over selv!

 

Anonymous poster hash: 33d8b...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke. Jeg liker at folk vil ta på magen min 😍 synes det er super koselig!

Å tror ikke de som sier man er blitt stor mener det sånn at man er blitt feit :P

For det er jo ikke fett som ligger i magen, er jp en baby som vokser 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med deg, HI! Det er pussig at folk synes det er greit å ta på magene til folk uten forvarsel bare fordi de er gravide. Bra du "tar igjen". 

Det er ikke så vanskelig for disse menneskene å spørre først, altså. 



Anonymous poster hash: 9bc82...ba0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke. Jeg liker at folk vil ta på magen min 😍 synes det er super koselig!

Å tror ikke de som sier man er blitt stor mener det sånn at man er blitt feit :P

For det er jo ikke fett som ligger i magen, er jp en baby som vokser 😁😁😁

For å si det sånn, så har jeg fått kommentarer på at jeg har gått opp i vekt sånn generelt.. ikke så gøy at folk fremhever hvor stor magen er heller. Den er helt normal, men folk er litt sånn ojoj så stoooor mage du har!! Takk, jeg vet det!

 

 

Anonymous poster hash: 33d8b...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg føler meg ukomfortabel hvis folk begynner å ta på magen min. Spesielt hvis det er noen jeg ikke kjenner så altfor godt. Det er min kropp og jeg har en intimgrense som sier at å bli tatt på magen ikke er greit, uavhengig om jeg er gravid eller ikke. De fleste i familien spør meg om det er greit, og da går det som regel fint. Da er jeg også forberedt på det, men når de bare kommer å tar på magen uten å spørre så føler jeg meg ukomfortabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg finner rart er at av de som står meg nære har ingen "tatt for seg", men de som bare har tatt på meg er feks bhg ansatte...folk jeg ikke kjenner engang 😬 

Spør først, så er jeg forberedt, men ikke bare ta. Jeg syntes det er flaut.

Anonymkode: ab5e5...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...