Gå til innhold

Min! Min! MIIIIN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen er så opptatt av at alle leker han vil leke med er hans. Huska er hans, sklia er hans. Roper miiiiiiin hvis andre barn nærmer seg "hans" ting.

Er dette en vanlig fase? Han er enebarn og vi foreldre er veldig forsiktige av oss. Synes hans atferd er litt lei, men er samtidig nesten litt imponert over hans selvhevdelse.

Tilsnakk og oppmuntring til deling ser ikke ut til å gjøre han mer villig til å dele...

Anonymous poster hash: fba4d...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en fase 😆 en av de litt mindre sjarmerende faser!

Anonymous poster hash: a642c...333

Skrevet

Det er en fase.

Men dette med å dele må jo læres, så snakk til han hele tiden så forstår han det til slutt. Snakk også når han vi ha noe du har, spiller ingen rolle om det er en ting, mat, litt snop eller hva som helst du har i hendene som han vil ha, når han strekker seg etter det og sier han vil ha svarer du at "Ja, det er klar du skal få, vi må jo dele vet du". Han forstår det etterhvert.

Anonymous poster hash: d4cee...17f
Skrevet

Høres ut som min 2-åring. Her har det vært noen måneder hvor omtrent alt er "miiiin". Nå i det siste har han fått mer forståelse av hva som er "min" og "ikke min" og deling.

Anonymous poster hash: 2c27a...e5c

Skrevet

Vet ikke om det er en fase jeg, synes noen barn er veldig "min" mens andre gjerne deler og tenker at det har mye med personlighet å gjøre. Hvis han mener at til og huska og sklia er hans ville jeg jobbet mye med å lære han å dele. Går han i barnehage?

Skrevet

Her er også det meste miiiin. Jente som blir 2 i juni. Hun har en eldre bror og alt han finner av leker skal hun ha, og sier min. Veit ikke helt hvordan hun oppfører seg i barnehagen rundt dette, men av det jeg har sett så deler hun på lekene der uten å være så eiersyk 😊

Anonymous poster hash: d4105...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...