Gå til innhold

Braun øretermometer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte den for en måneds tid siden men er virkelig ikke fornøyd! Uansett hvor varm barna er viser den bare 34-35 grader i temp. Er vi uheldig med vår eller er de så dårlige?

 

Anonymous poster hash: adb98...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fornøyd med vår. Tipper at du ikke presser den godt nok inn i øret

 

Anonymous poster hash: 3ca46...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, det er den vi er best fornøyd med. Vi kjøpte en billig variant på apoteket når den første gikk i stykker. Den er veldig korrekt, jeg har virkelig dobbelt skjekket med å ta både i rumpa og øret og likt resultat.

 

 

 

Anonymous poster hash: eeea9...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ikke riktig inne, for mye ørevoks i øra ellerlitt dårlige batterier viser den ikke riktig. Om ungene er veldig små, kan de være for små.

 

Vi er veldig fornøyd med den. Viser tempen noe annet enn hva vi tror, sjekker vi ørevoks først, så batteri selv om de pleier å virke lenge.

Har sjekket opp mot rompetermometer på alle i hus. Da har vi kommet frem til at den viser 0,4 grader mindre enn hva rompetermometerr viser. Så da kan vi stole på den. Om feberen er veldig høy, dobbeltsjekker vi. Har ett barn som plutselig får veldig høy feber, så for henne er denne redningen. Hadde vært ett mareritt med rompetermometer på hun hver gang.

 

Anonymous poster hash: db9ae...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

På sykehuset jeg jobber bruker vi Braun øretermometer. Tror jeg har testet ut alle på markedet og vel så det, da vi nesten månedlig får nye(de mistes i gulvet, blir borte, ødelagt osv).

 

Det jeg opplever er at det ofte kan vises lavere temperatur hvis personer har mye ørevoks eller dem ikke settes godt nok inn i øret. Til tider har jeg personlig stusset på om disse faktisk er til å stole på, og det har variert. Kan få en øretemperatur på 36,2 og rectal temp på 38,4. Kan også få lik temperatur i øre og rectalt, så føler det er store variasjoner akkurat der.

 

Hvis du er i tvil ville jeg tatt en rectal temp for sikkerhets skyld! :)

 

Jeg personlig ville ikke kjøpt øretermometer da jeg føler at dem ikke er til å stole på. På egne barn måler vi under arm eller rectalt (alt etter form og behov).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også testet diverse øretermometer igjennom jobben. De er rett og slett ikke til å stole på. Rektaltemp er det som gjelder.



Anonymous poster hash: 0e434...2ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 11.3.2017 den 16.56, Anonym bruker skrev:

Rart, det er den vi er best fornøyd med. Vi kjøpte en billig variant på apoteket når den første gikk i stykker. Den er veldig korrekt, jeg har virkelig dobbelt skjekket med å ta både i rumpa og øret og likt resultat.

 

 

 

Anonymous poster hash: eeea9...593

Mitt fungerer ikke i det hele tatt. Det står :lo, og intet mer , leser ikke av temperatur. Dette var noe dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Beurer termometer. Det fungerer ikke. Leser ikke av temperatur. Det står bare lo. Spå dette var noe dritt. Brukte noen kroner på noe som ikke fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
9 minutter siden, jaeols skrev:

Nå fungerer den sånn normalt. Men viser bare 36 grader hele tiden. Er ikke det lite? 

Og her er de resterende 3. Altså du meldte deg inn i dag for å dra opp gamle tråder? 

Anonymkode: 14207...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og her er de resterende 3. Altså du meldte deg inn i dag for å dra opp gamle tråder? 

Anonymkode: 14207...adb

Gi deg da. Hun har ikke meldt seg inn i dag

Anonymkode: 25b2d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Gi deg da. Hun har ikke meldt seg inn i dag

Anonymkode: 25b2d...49a

åkei da, men hun har postet alle sine tråder i dag i innlegg fra 5 og 2 år siden. 

Anonymkode: 14207...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

åkei da, men hun har postet alle sine tråder i dag i innlegg fra 5 og 2 år siden. 

Anonymkode: 14207...adb

Hva så?

Anonymkode: 25b2d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det mye rart her, an som er anonym er bekymret for at folk kommenterer innlegg som er noen år gamle. Ikke rart det er krig i verden.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og her er de resterende 3. Altså du meldte deg inn i dag for å dra opp gamle tråder? 

Anonymkode: 14207...adb

Det har ikke en som deg noen ting med. Ikke bry deg så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...