Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Alt man skal lure på! Jeg fjernet livmoren i mai i fjor, fjernet samtidig eggledere og livmorhals, så det eneste som står igjen er eggstokkene. Det jeg da lurer på, av en eller annen merkelig grunn, er om jeg kan få klamydia? Vil det da i såfall holde seg bare i skjeden? (Jeg høres jo helt forferdelig dum ut, men det får gå.) Jeg har egentlig ingen grunn til å bekymre meg, har fast partner og har ingen bekymringer om at han er utro. Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Ja, sorry det der var dumt. Såklart du kan få klamydia. Tror du kjønnssykdommer bare holder til i livmoren?? Anonymous poster hash: d9aea...9d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Clamydia bor typisk i livmorhalsen, så jeg synes ikke det er et dumt spørsmål. Kan dessverre ikke svare deg. Anonymous poster hash: 03578...018
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Clamydia bor typisk i livmorhalsen, så jeg synes ikke det er et dumt spørsmål. Kan dessverre ikke svare deg. Anonymous poster hash: 03578...018 Man kan få klamydia i halsen, i rompa, på øyet og i skjeden. Den er ikke veldig kresen på hvor den bor altså. Anonymous poster hash: d9aea...9d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Som andre sier, klamydia kan du få nå også. Anonymous poster hash: 13a5c...259
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Jeg er veldig klar over at man kan få klamydia andre steder, som i hals osv, jeg burde presisert at det var vaginalt jeg mente. (Tenkte det ble forstått da jeg presiserte at jeg lurte fordi jeg har fjernet livmor og livmorhals). Så, hva skjer om man får det vaginalt? Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Jeg er veldig klar over at man kan få klamydia andre steder, som i hals osv, jeg burde presisert at det var vaginalt jeg mente. (Tenkte det ble forstått da jeg presiserte at jeg lurte fordi jeg har fjernet livmor og livmorhals). Så, hva skjer om man får det vaginalt?Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b Omg... Anonymous poster hash: d9aea...9d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Omg... Anonymous poster hash: d9aea...9d4 Omg, hva? Opplys meg gjerne! Det skumle med klamydia er jo at man kan bli steril av det (når vi snakker vaginal klamydia), så HVA kan evnt skje om man blir smittet? Vil man få noen symptomer? Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Omg, hva? Opplys meg gjerne! Det skumle med klamydia er jo at man kan bli steril av det (når vi snakker vaginal klamydia), så HVA kan evnt skje om man blir smittet? Vil man få noen symptomer?Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b Det blir jo helt likt som om du hadde hatt livmor bare at du ikke risikerer sterilitet eller graviditet utenfor livmor. Noen har symptomer andre ikke. Man vil jo uansett ikke ha klamydia.. du får Google symptomer da vettu så ser du om det stemmer med dine? Anonymous poster hash: d9aea...9d4
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Omg, hva? Opplys meg gjerne! Det skumle med klamydia er jo at man kan bli steril av det (når vi snakker vaginal klamydia), så HVA kan evnt skje om man blir smittet? Vil man få noen symptomer? Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b Google litt, du kan få samme symptomer som andre som får klamydia. Det som er med klamydia er jo at det også kan være ganske symptomløst, og da er det vanskeligere å oppdage. Det viktigste er jo at det blir brukt kondom når du har sex med menn du ikke kjenner helsen til. Det beskytter ikke 100 %, men det er i hvert fall det beste du kan gjøre for å beskytte deg selv. Klamydia kan også gå over i en kronisk infeksjon som kan være vanskeligere å behandle, eller kreve langvarig behandling. Det er ikke særlig vanlig, men trolig underdiagnostisert her tillands. Bruk google, hold deg til seriøse kilder og les og lær Anonymous poster hash: 13a5c...259
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Takker for seriøse svar Jeg har googlet, og de som opplever symptomer opplever det stort sett fra nedre del av mage (livmor, livmorhals og eggstokker), noen opplever også svie ved vannlating. Da er det jo eventuelt det siste man må kjenne etter, men det kan jo fort bli forvekslet med begynnelsen på en uvi. Jeg har ingen symptomer, og som jeg skrev i første innlegget har jeg fast kjæreste og er ikke redd for at han er utro (jeg har heller ikke hatt sex med andre, og vi testet oss begge to før vi innledet et seksuelt forhold), så dette var et hypotetisk spørsmål på noe jeg har tenkt på en sjelden gang. Hi Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Takker for seriøse svar Jeg har googlet, og de som opplever symptomer opplever det stort sett fra nedre del av mage (livmor, livmorhals og eggstokker), noen opplever også svie ved vannlating. Da er det jo eventuelt det siste man må kjenne etter, men det kan jo fort bli forvekslet med begynnelsen på en uvi. Jeg har ingen symptomer, og som jeg skrev i første innlegget har jeg fast kjæreste og er ikke redd for at han er utro (jeg har heller ikke hatt sex med andre, og vi testet oss begge to før vi innledet et seksuelt forhold), så dette var et hypotetisk spørsmål på noe jeg har tenkt på en sjelden gang. Hi Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b Jeg hadde uvi 5 ganger på 6 mnd, da bestemte legen seg for å ta en klamydia-test på meg (det var IKKE godt!) Fikk sjokk da hun sa hun ville teste meg, men som hun sa: svie ved vannlating kan være tegn. Prøven var negativ, måtte bare få sagt det 🙈 Var vare uvi som ikke slapp taket. Anonymous poster hash: 5531c...e96
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #13 Skrevet 11. mars 2017 Takker for seriøse svar Jeg har googlet, og de som opplever symptomer opplever det stort sett fra nedre del av mage (livmor, livmorhals og eggstokker), noen opplever også svie ved vannlating. Da er det jo eventuelt det siste man må kjenne etter, men det kan jo fort bli forvekslet med begynnelsen på en uvi. Jeg har ingen symptomer, og som jeg skrev i første innlegget har jeg fast kjæreste og er ikke redd for at han er utro (jeg har heller ikke hatt sex med andre, og vi testet oss begge to før vi innledet et seksuelt forhold), så dette var et hypotetisk spørsmål på noe jeg har tenkt på en sjelden gang. Hi Anonymous poster hash: 2bd3c...f2b Det er bedre å spørre og lære enn å aldri spørre Uansett så bør du vel fortsatt ta en gynekologisk undersøkelse minst hver tredje år, selv om du har fjernet alt du har fjernet? I så fall er det bare å be om å få ta en chlamydiatest ifm. de undersøkelsene. Så lenge du og mannen holder sammen og er trofaste mot hverandre så er det jo trolig ikke noe problem. Men husk også at en senere positiv test ikke nødvendigvis betyr at en av dere har vært utro, da bakteriene kan gå i dvale og skjule seg, og kan gjøre det i årevis - selv om nye infeksjoner selvfølgelig er hovedårsak til positive tester. Anonymous poster hash: 13a5c...259
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå