Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Har en på 14mnd nå som såvidt har begynt å prøve seg på ett eller to skritt før han enten faller eller bare setter seg. Satser på han begynner å gå om ikke så veldig lenge (jeg definerer ikke ett-to skritt som at han -går- ). Spørsmålet er - når skal vi kjøpe sko til han? Når går han "nok" til at det er på tide? Og hvilke sko skal vi kjøpe? Temperaturene her har ligget på 4-7 grader stort sett hele vinteren (med unntak av noen få dager med minusgrader) og vi har MYE regn. Tenker noen gode vintersko med god støtte som også er vanntette? Jeg vokste opp med sånne cherrox eller hva det heter men de er gjerne ikke stødige nok til en som er så liten? Skal vi i tillegg ha førstegangssko? Er det meningen de skal ha sko på av og til innendørs også? For meg er det helt unaturlig at han skal ha sko innendørs også , men for generasjonen over meg er det visst hårreisende at han ikke allerede HAR det siden han går rundt møbler etc. har også sett flere barn på helsestasjonen som tusler rundt med førstegangssko på innendørs der (ikke lov med "utesko" der, så antar disse er sko kun brukt innendørs.).. Anonymous poster hash: 132bf...bc3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Før trodde man at sko var bra for å lære å gå. Det er bare tull. Å gå barbeint er det beste for små føtter. Jeg ville kjøpt goretex overgangssko. Ikke cherrox..de sitter for dårlig. Tror neppe han rekker å få bruk for vintersko denne sesongen. Disse var min sønns første sko: https://lekmer.no/barneklar/barnesko/fritidssko/superfit-joggesko-sport5-gore-tex-ocean-kombi Anonymous poster hash: 739e7...d90
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Kjøp Ecco, Ponny eller Kavat som de første skoene. De er veldig gode. Anonymous poster hash: 9a509...2a2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Synes ecco, ponny, skofus og lignende rett og slett er stygge sko. Vil aldri i verden ha slike sko på mine barn. Kan ikke fatte og begripe at de ikke klarer å lage gode OG fine sko! Liker best pom d'api og little mary. Gode og fine, klassiske sko! Anonymous poster hash: e64c5...4fb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Før trodde man at sko var bra for å lære å gå. Det er bare tull. Å gå barbeint er det beste for små føtter. Jeg ville kjøpt goretex overgangssko. Ikke cherrox..de sitter for dårlig. Tror neppe han rekker å få bruk for vintersko denne sesongen. Disse var min sønns første sko: https://lekmer.no/barneklar/barnesko/fritidssko/superfit-joggesko-sport5-gore-tex-ocean-kombiAnonymous poster hash: 739e7...d90 Godt eksempel på hva jeg mener med direkte stygge sko! Anonymous poster hash: e64c5...4fb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Kjøp sko når han går 10-15 skritt i slengen 😊 Flott at han får lære seg å gå uten sko, det er jo hele poenget. Her hadde nr 1 superfit skinnsko og nr 2 hadde Nike joggesko 😂 Men mine var trege og gadd ikke prøve å gå før de kunne gå. Her har Ecco sko vært altfor smale for mine og de har forholdsvis normale føtter. Har gode erfaringer med superfin som førstegangssko og som vintersko. Det er ikke sånn lenger at skoene skal være stive og gi støtte, da får ikke muskulaturen i føttene utviklet seg slik de skal. De trenger heller ikke nødvendigvis være høye heller. Ikke stress med å kjøpe sko. Men han går nok om ikke lenge. Kjøp 1.gangssko og ett par goretex overgangsko. Vi er veldig fornøyd med Timberland goretex. Ta deg en runde og se hva som finnes før du bestemmer deg. Anonymous poster hash: b7d0a...3c1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Kjøp sko når han går 10-15 skritt i slengen 😊 Flott at han får lære seg å gå uten sko, det er jo hele poenget. Her hadde nr 1 superfit skinnsko og nr 2 hadde Nike joggesko 😂 Men mine var trege og gadd ikke prøve å gå før de kunne gå. Her har Ecco sko vært altfor smale for mine og de har forholdsvis normale føtter. Har gode erfaringer med superfin som førstegangssko og som vintersko. Det er ikke sånn lenger at skoene skal være stive og gi støtte, da får ikke muskulaturen i føttene utviklet seg slik de skal. De trenger heller ikke nødvendigvis være høye heller. Ikke stress med å kjøpe sko. Men han går nok om ikke lenge. Kjøp 1.gangssko og ett par goretex overgangsko. Vi er veldig fornøyd med Timberland goretex. Ta deg en runde og se hva som finnes før du bestemmer deg. Anonymous poster hash: b7d0a...3c1 Ikke superfin, men superfit 😁 Anonymous poster hash: b7d0a...3c1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Synes ecco, ponny, skofus og lignende rett og slett er stygge sko. Vil aldri i verden ha slike sko på mine barn. Kan ikke fatte og begripe at de ikke klarer å lage gode OG fine sko! Liker best pom d'api og little mary. Gode og fine, klassiske sko! Anonymous poster hash: e64c5...4fb Googlet de skoene du nevner, og de var fæle. Anonymous poster hash: 50061...75e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Googlet de skoene du nevner, og de var fæle. Anonymous poster hash: 50061...75e Altså pom d'api og little mary. Anonymous poster hash: 50061...75e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Godt eksempel på hva jeg mener med direkte stygge sko! Anonymous poster hash: e64c5...4fb Komfort over utseende. Alltid! Anonymous poster hash: 739e7...d90
Mamma til 2 søte Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Googlet de skoene du nevner, og de var fæle. Anonymous poster hash: 50061...75e Det der var jo bare flaut 😂 Rakke ned på vanlige og gode barnesko og henvise til sko som ser ut som de ble brukt under 2 verdenskrig. Aldri i verden om ungene mine hadde fått slike sko!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Altså pom d'api og little mary. Anonymous poster hash: 50061...75e Sikkert mange som synes de er fæle. Mye annet som er fælt også, av barneklær. Klær med mye motiv og "skiltene" farger. Jeg liker best klassiske klær i klare, rene farger. Dette gjelder også sko. Og jeg kan fremdeles ikke forstå av nevnte sko er fine. Absolutt gode sko, men pene er de ikke. Og komfort kommer ikke over utseende. Skoene jeg kjøper til mine barn er gode og sitter fint på føttene, OG de er pene og se på! Anonymous poster hash: e64c5...4fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå