Gå til innhold

Ketose og amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å være i ketose mens man ammer? Lillebror fyller året i slutten av måneden, og ammer for det meste på kveld og natt. Han spiser for det meste vanlig mat, men vil gjerne kose litt på puppen til tider.

Ønsker ingen trollkommentarer, er bare interessert i synspunkter før jeg evt starter.

Anonymous poster hash: fb3d9...4ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så lurt. Har du lest om det noen plass?

Anonymous poster hash: 43afa...c93

Skrevet

Siden han er så gammel bør det vel gå fint skulle man tro. Mulig han vil reagere på smak/lukt.

Anonymous poster hash: 7477c...b70

Skrevet

Så lenge du ammer bør du ikke slanke deg, og definitivt ikke på den hardeste måten!

Slanking frigjør giftstoffer fra fettvevet ditt og går ut i morsmelken. Er det det du ønsker å tilby ham som "kos"?

Anonymous poster hash: 3854a...76f
Skrevet

Så lenge du ammer bør du ikke slanke deg, og definitivt ikke på den hardeste måten!

Slanking frigjør giftstoffer fra fettvevet ditt og går ut i morsmelken. Er det det du ønsker å tilby ham som "kos"?

Dette var en av kommentarene jeg hadde håpet på å unngå. Trenger ikke være nesevis for å ytre ditt synspunkt. Jeg har egentlig ikke lyst til å kalle det slanking, da jeg ikke ønsker å redusere vekt, men fettprosent spesielt rundt magen. Men det er kanskje det som er slanking? Haha.

Skrevet

Dette var en av kommentarene jeg hadde håpet på å unngå. Trenger ikke være nesevis for å ytre ditt synspunkt. Jeg har egentlig ikke lyst til å kalle det slanking, da jeg ikke ønsker å redusere vekt, men fettprosent spesielt rundt magen. Men det er kanskje det som er slanking? Haha.

Det er jo ikke nesevist å stille deg et spørsmål. Du vet jo at det jeg skrev stemmer - men det ønsker du tydeligvis ikke å forholde deg til? Du ønsker at andre skal si at det er ok å gjøre det, slik at du kan gjøre det og forsvare det for deg selv at du velger å gjøre noe du vet ikke er bra for barnet ditt.

Ja, det du beskriver er slanking. Så lenge du ammer bør du ikke slanke deg - og definitivt IKKE gå i ketose!

Skrevet

Det er jo ikke nesevist å stille deg et spørsmål. Du vet jo at det jeg skrev stemmer - men det ønsker du tydeligvis ikke å forholde deg til? Du ønsker at andre skal si at det er ok å gjøre det, slik at du kan gjøre det og forsvare det for deg selv at du velger å gjøre noe du vet ikke er bra for barnet ditt.

Ja, det du beskriver er slanking. Så lenge du ammer bør du ikke slanke deg - og definitivt IKKE gå i ketose!

Nei. Måten du formulerte deg på synes jeg er nesevis. Det er en grund til at jeg spør, og det er for å ta en vurdering. Jeg har fått vite at det ikke er bra, og da vil jeg selvfølgelig ikke utsette ungen min for det. Synes at det får an å si ifra uten å hinte frem til at jeg har lyst til å skade barnet mitt, og vinkle det som at det er noe jeg har tenkt å gjøre selv om det ikke er bra. Nå har jeg fått svar på at jeg ikke burde gjøre det, og da har jeg heller ikke tenkt til det. Da får jeg heller kjøre på med ett sunt og normalt kosthold og heller yte litt mer på trening.

Jeg setter pris på svar, men jeg synes også det er greit å spørre spørmål uten å sitte igjen med en følelse av at man er dum og uforsvarlig. Neste gang kan det hende jeg ikke spør, og ender da kanskje opp med ett uheldig valg.

Skrevet

Nei. Måten du formulerte deg på synes jeg er nesevis. Det er en grund til at jeg spør, og det er for å ta en vurdering. Jeg har fått vite at det ikke er bra, og da vil jeg selvfølgelig ikke utsette ungen min for det. Synes at det får an å si ifra uten å hinte frem til at jeg har lyst til å skade barnet mitt, og vinkle det som at det er noe jeg har tenkt å gjøre selv om det ikke er bra. Nå har jeg fått svar på at jeg ikke burde gjøre det, og da har jeg heller ikke tenkt til det. Da får jeg heller kjøre på med ett sunt og normalt kosthold og heller yte litt mer på trening.

Jeg setter pris på svar, men jeg synes også det er greit å spørre spørmål uten å sitte igjen med en følelse av at man er dum og uforsvarlig. Neste gang kan det hende jeg ikke spør, og ender da kanskje opp med ett uheldig valg.

For all del, veldig greit å spørre. Jeg mente ikke å være nesevis med det spørsmålet, men det virket på hovedinnlegget ditt som om du egentlig ønsket å begynne på en ekstrem lchf-diett for å slanke deg, selv om du tydeligvis hadde fått vite at det ikke er bra.

Flott at du har bestemt deg for å ikke gjøre det :)

Skrevet

Men ketolyse er jo absolutt slanking, selv om du ikke ønsker å kalle det for det. Ketolyse er jo for de som er veldig overvektige som skal ned minst 10 kilo, ikke for de som bare har litt fett på magen.

Anonymous poster hash: 89905...5f1

Skrevet

Nei, nei. Ketosen får du vente med til du er ferdig med å amme.

Spis sunt og vær aktiv så lenge.

Anonymous poster hash: d920a...7b4

Skrevet

Stemmer ikke, dette er bare en myte. Man kan helt fint slanke seg uten at giftstoffer havner i melken.

Problemet er at melkeproduksjonen ofte går ned mens man slanker seg, så det er ikke sikkert det er noe kos for han hvis han ikke får noe melk. Hvis han fremdeles er avhengig av melk til enkelte måltider må du være forberedt på å gi mme i tillegg.

Et annet problem er at enkelte kvinner ikke går ned i vekt mens de ammer, pga hormoner. Da er det ikke sikkert ketose hjelper noe særlig.

Skrevet

Jeg merker på barnet mitt når jeg får i meg for lite karbohydrater (ligger normalt rundt 50 g daglig), for da dier han oftere og lengre av gangen.

Ketose unngås derfor. Jeg er dessverre en av dem som ikke går ned ett gram under ammeperioden.

Anonymous poster hash: 1bfac...8a7

Skrevet

Stemmer ikke, dette er bare en myte. Man kan helt fint slanke seg uten at giftstoffer havner i melken.

Problemet er at melkeproduksjonen ofte går ned mens man slanker seg, så det er ikke sikkert det er noe kos for han hvis han ikke får noe melk. Hvis han fremdeles er avhengig av melk til enkelte måltider må du være forberedt på å gi mme i tillegg.

Et annet problem er at enkelte kvinner ikke går ned i vekt mens de ammer, pga hormoner. Da er det ikke sikkert ketose hjelper noe særlig.

Det er absolutt ingen myte.

Hilsen toksikologen

Anonymous poster hash: af900...ac7

Skrevet (endret)

Hilsen toksikologen

Ketoner havner i morsmelken, men det finnes ingen studier som viser negativ virkning på babyen av å drikke morsmelk med ketoner.

Det finnes heller ingen studier som viser negativ virkning på kroppen av stoffene som frigjøres av vekttap.

Endret av Pobie
Skrevet

Ketoner havner i morsmelken, men det finnes ingen studier som viser negativ virkning på babyen av å drikke morsmelk med ketoner.

Ketoner? Problemet er jo ikke ketonene. Men miljøgiftene og tungmetallene som frigis fra fettvevet.

Skrevet

Hilsen toksikologen

Nysgjerrig - har du referanser til noen gode studier på dette? Har hørt og sett det flere ganger, men aldri sett eller greid å finne referanser fra skikkelige kilder.

Anonymous poster hash: 2ac3e...a32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...