Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Er det veldig krevende i forhold til fagene fra ungdomsskolen? Burde man sikte på noe annet om man sliter litt på skolen? Anonymous poster hash: a498c...b49
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Er man motivert og jobber jevnt går det. Anonymous poster hash: d74da...90f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Årsaken til frafall er omtrent alltid fravær. Så hvis fravær ikke er problemet vil det nok gå Anonymous poster hash: 48372...e97
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Det blir ikke av seg selv! God arbeidsinnsats er viktig, så motivasjonen bør være på plass. Anonymous poster hash: 4c132...0f3
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Før, nei. Nå, ja. Ikke fordi elevene er blitt dyktigere, men fordi skolene får stykkprisbetaling pr elev som fullfører... Anonymous poster hash: ace07...09f
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Hvor gammel er du? Du må huske at de aller fleste distre, hormonelle, festglade, forelskede og ufokusert tenåringer klarer det, om du da er voksen, motivert og villig til å lese og lære stoffet er det virkelig ikke noe problem Anonymous poster hash: 2b0e0...ca0
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Er man tilstede i timene, gjør det man får beskjed om og i tillegg legger til vilje og litt arbeidsinnsats, så klarer man studiespesialisering. Anonymous poster hash: ddf44...20c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 Hvor gammel er du? Du må huske at de aller fleste distre, hormonelle, festglade, forelskede og ufokusert tenåringer klarer det, om du da er voksen, motivert og villig til å lese og lære stoffet er det virkelig ikke noe problem Anonymous poster hash: 2b0e0...ca0 Jeg er 26. Er jo motivert, men samtidig så har jeg jo småbarn så er litt redd for at jeg ikke får jobbet så godt med fagene som jeg burde. Har alltid vært ganske dårlig på matematikk, men har forstått det sånn at det er to vanskelighetsgrader å velge mellom? Anonymous poster hash: 70730...92d
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Jeg er 26. Er jo motivert, men samtidig så har jeg jo småbarn så er litt redd for at jeg ikke får jobbet så godt med fagene som jeg burde. Har alltid vært ganske dårlig på matematikk, men har forstått det sånn at det er to vanskelighetsgrader å velge mellom? Anonymous poster hash: 70730...92d Du har nok ingenting å bekymre deg for! Jobb med fagene, gjør unna prøver. Anonymous poster hash: 48372...e97
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Jeg er 27 og til høsten skal jeg også starte på studiespesialiserende. Om man har snitt på over 3 fra ungdomskolen skulle det gå bra, har man under det så er det vanskeligere... om du synes det er vanskelig kan du fordele fagene over flere år. Anonymous poster hash: 25bc9...594
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 Er det veldig krevende i forhold til fagene fra ungdomsskolen? Burde man sikte på noe annet om man sliter litt på skolen? Anonymous poster hash: a498c...b49 Det vil nok de fleste klare, og det er 20 år siden jeg var russ. Jeg har barn som har gjennomført dette nylig. Det er faktisk temmelig easy peasy. det kreves ikke så fryktelig mye for å stå, eller å få et slikt nogenlunde resultat. Det finnes jo mennesker som er lettere retarderte, og det finnes mennesker som er sterkt tilbakestående, de vil nok ikke klare det. Men at mange og 90 % av befolkningen kan stå er nok ikke å overdrive. Det er ikke vanskelig, og de krever ikke all verden. Verken før eller nå. Anonymous poster hash: c59b2...590
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 "Alle" klarer det nok ikke. Flere av dem jeg gikk på vgs med strøk og har ikke studiekompetanse. Felles for dem alle var mangelen på motivasjon. Det viktigste er nok å møte opp, så slipper man å lære alt på egenhånd. På vår skole hadde vi ikke lekser, så alt pensum og alle oppgaver ble gjort på skolen, der lærere var sterkt tilstede. Jeg slet selv på vgs. Ikke med fagene, men pga psykisk sykdom var jeg mye mindre på skolen enn de andre i klassen. Likevel klarte jeg det, selv om jeg brukte et år ekstra for å komme gjennom alle fagene. Min største driv var motivasjonen til å klare det. Med godt samarbeid med lærere, klarte jeg det utmerket selv med mye fravær og innleggelser på sykehus. Alt går jo, på et vis. Bare man vil det. Anonymous poster hash: bd797...928
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 Så dere mener at jeg helst burde søke meg inn på skolen og ikke melde meg som privatist? Anonymous poster hash: 70730...92d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå