Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Ja! Hva så? Forventer dere at alle i klassen skal være like høye? Er du like høy som alle du kjenner? Bekymrer du deg over om du er for lav eller for høy? Kjæresten min er 175 cm. Og så har jeg en kompis som er to meter høy, men det er ikke noe jeg går å tenker på. Så jeg lurer vel egentlig litt på hvorfor noen bekymrer seg over at barnet deres er noen cm. lavere eller høyere enn mange andre i klassen.. Har det noe å si? Er det noe jeg ikke vet? Anonymous poster hash: c5cc2...e14
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Barnehagen her hadde det glimrende innfall å måle alle ungene felles. Hjem får jeg en trist liten gutt som er lavest av alle han er skolestarter i år og er kortere enn også 2012 ongan. Så jeg syns jo det er litt unødvendig av barnehagen og synliggjøre det slik. I følge helsestasjon er han jo innafor normal området, men kjenner litt at jeg bekymrer meg litt over at han så vodt er over strekken mellom normal området og vekstavik. Anonymous poster hash: de822...5af
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Vel, om avviket er fort stort så kan det være at barnet trenger veksthormoner. Det er vel én årsak til å faktisk reflektere litt over høyde. Anonymous poster hash: f0a55...aed
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Barnehagen her hadde det glimrende innfall å måle alle ungene felles. Hjem får jeg en trist liten gutt som er lavest av alle han er skolestarter i år og er kortere enn også 2012 ongan. Så jeg syns jo det er litt unødvendig av barnehagen og synliggjøre det slik. I følge helsestasjon er han jo innafor normal området, men kjenner litt at jeg bekymrer meg litt over at han så vodt er over strekken mellom normal området og vekstavik. Anonymous poster hash: de822...5af Det er i det minste en glimrende anledning til å snakke om ulikheter oss mennesker i mellom. "Ja, du er lavest, men så er det andre ting du har/kan som andre ikke har/kan". Anonymous poster hash: f0a55...aed
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Det er ikke bare lett å ha barn i andre enden av skalaen heller. Hvor kult tror du det var når sønnen min var 2 hoder høyere enn alle andre når han begynte på skolen? Han er 10 år og 170 snart. Datteren min er også veldig høy, og blir tatt for å være 11-13 år. Hun er 8. Anonymous poster hash: d0abf...bdc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Det er i det minste en glimrende anledning til å snakke om ulikheter oss mennesker i mellom. "Ja, du er lavest, men så er det andre ting du har/kan som andre ikke har/kan". Anonymous poster hash: f0a55...aed Enig! Det er viktig å sette fokus på at ulikheter er bra! Kommer han trist hjem gir du beskjed til barnehagen at de må fokusere bedre på positive ulikheter, ikke kun måle barna og ferdig med det. Du må også fokusere på det positive ved din gutt. Ja så er han liten men hva så? Hva er han flink til? Jenta mi er 1 år og 6,5 kg. Bitte lita og en i barselgruppa kommenterte det mens en annen brøyt inn at hun ikke måtte si sånn for mulig jeg ble lei meg. Tror de ikke jeg ser hun er lita? St viss ingen nevner noe så er det ingen som legger merke til det? Hun er liten men vokser sin kurve! Men hun har en vilje av stål og er knallflinke å prate! Man må hjelpe barna sine til å bli glad i seg selv slik man er. Alle skal ikke være like. Ja så har per briller, Kari høreapparat på et øre, Nils er kjempelang og Pål bitteliten, Siri har rødt hår til rumpa mens Hilde sitt hår vil nesten ikke vokse så hun har kun til skuldrene, Ali har en annen hudfarge osv. Ungene ser jo det, de vet det. Det er de voksne som ikke skal prate om ulikheter og prøve å "gjemme dem". Dette er et viktig tema for mange ungdommer sliter med at de ikke er like alle andre. Msn må starte med å fokusere på ulikheter positivt alt i barnehagen! Anonymous poster hash: 9c063...1a9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Syns det var verre med "tolvåringen min har en så og så lang penis, er det stort?" Anonymous poster hash: 62669...7e1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Barnehagen her hadde det glimrende innfall å måle alle ungene felles. Hjem får jeg en trist liten gutt som er lavest av alle han er skolestarter i år og er kortere enn også 2012 ongan. Så jeg syns jo det er litt unødvendig av barnehagen og synliggjøre det slik. I følge helsestasjon er han jo innafor normal området, men kjenner litt at jeg bekymrer meg litt over at han så vodt er over strekken mellom normal området og vekstavik. Anonymous poster hash: de822...5af Normalområdet er ganske stort, og her er det bare å snakke med gutten om at han er flott som han er, og at ingen er like. Om høyde skal være noe vi foreldre tillater at barns verden skal rase for, så blir det mye gråt i framtiden. Isåfall gråter alle skolestarterene i vår barnehage, for min 2012-jente er høyere enn dem alle. Anonymous poster hash: dbc7d...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå