Gå til innhold

HJELP! Har noen her blitt gravide da de har tatt angrepillen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ubeskyttet sex med min kjæreste for ca 12 dager siden. Tok angrepillen under 24 timer etter samleie. Nå skulle jeg hatt mensen for 2 dager siden, og den har ikke kommet. I tillegg har jeg en følelse av at jeg har fått økt utflod (noe det kan hende jeg bare inbiller meg). Er det noen her som har blitt gravid til tross for at de tok angrepillen? Og er det for tidlig for meg å ta en graviditetstest i morgen tidlig? 

Vær så snill å hold dere saklige under dette emnet. Jeg trenger ikke en skjennepreken på at man alltid skal ha beskyttet sex. 

Anonymous poster hash: e263e...614
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du allerede er på overtid, kan du fint ta test i kveld, eller i morgen tidlig. Noen tester positivt før ikm, andre må gå flere dager over før en test slår ut positivt.

Anonymous poster hash: 42f45...48c

Skrevet

Man kan bli gravid på selv om man har tatt angrepillen, om eggeløsningen allerede har vært gjør den nada. Om du hadde ubeskyttet sex for 12 dager siden, og mensen allerede er to dager forsinket er det ganske stor sannsynlighet for at du allerede hadde hatt eggeløsningen før sex.

Det kan også bli litt rot i syklusen om angrepillen har funket, men du kan helt klart ta en test i morgen. Om den er negativ men mensen ikke kommer innen en uke ville jeg tatt en test til.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: b0387...f26

Skrevet

Ja, to ganger! Ta en test.

Skrevet

Jada! Har en 5 år gammel datter som resultat av det😊👍

Skrevet

Det er slett ikke hver gang angrepillen virker, det skjer ganske ofte at den ikke gjør det

Men det er sterke hormoner i den, så selv om den har virket er der veldig vanlig at syklusen blir forstyrret i flere måneder etter å ha tatt den

Der er derfor ikke så godt å vite om du er gravid eller om du bare har en syklus helt ute å kjøre fordi du tok den

Du må nesten ta en test.

Anonymous poster hash: b8614...507

Skrevet

eggløsning er 14 dager før mens. angrepillen forskyver eggløsningen, men hvis egget alt er sluppet så er det ikke noe å gjøre..

Anonymous poster hash: 85862...c36

Skrevet

Jepp, 10 mnd gammel datter her.

Anonymous poster hash: 2437c...6bb

Skrevet

Mensen kan bli forsinket av den, det skjedde meg. Vet ikke om det var fordi jeg var så veldig stresset eller hva. Har hvertfall aldri vært så lykkelig for å få mensen som da den endelig kom😂

Anonymous poster hash: b7ab7...0b7

Skrevet

Tatt en test, hi? ;)

Anonymous poster hash: b0387...f26

Skrevet

Jeg har ett barn på ca ett år. Tok angrepillen bare et par timer etter samleie.

Skrevet

Ja. Brukte kondom og...

Skrevet

Angrepille utsetter eggløsning. Dersom du allerede har hatt eggløsning hjelper det ikke med angrepille...

Anonymous poster hash: 6ee8c...fbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...