Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Jeg og eksen har to døtre sammen. Da vi splittet lag har jeg fått stønader fra NAV. Nå, rundt ett år senere har jeg og bf begynt å treffe hverandre igjen og vil gjerne se om vi kan bli til noe mer igjen. Vi har helt klart mye å ta tak i og mye å jobbe oss i gjennom før vi i det hele vil si dette til døtrene våre da vi ikke vil gi noen falske forhåpninger før vi er sikre på at vi kan klare oss denne gangen, logisk nok. Men jeg lurer jo på dette med NAV da... jeg har skjønt det sånn at så lenge en har så og så mye kontakt med den andre forelderen så har man ikke rett på "det og det", så vil jo helt klart være ærlig fra starten av og ikke plutseligmøte på saksbehandleren min på butikken om vi rn dag er ute og handler inn til middag sammen. For det er liksom der vi er foreløpig. Spiser middag sammen og besøker hverandre, datingstadiet til tenåringer, hehe... men jeg er så utrolig redd for å stoppe de stønadene jeg nå har som enslig forsørger, for så at vi finner ut kanskje to uker senere at vi ikke ønsker noe mer enn ett vennskap og godt sammarbeid. Det blir jo da en helt ny prosess av søknader osv, og det vil jo se helt teit ut. Tenker jeg da. Jaja. Hva gjør jeg egentlig? Skal helt klart bestille time med saksbehandler og forklare situasjonen, men hvordan går jeg frem? Og hva kan jeg forvente? For jeg er jo ikke sammen med bf igjen, men vi har helt klart fått en bedre tone enn bare venner. Er bare så redd for å stoppe stønadene for tidlig om det ikke skjer noe mer. Noen som har vært i samme situasjon? Anonymous poster hash: ca618...67e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Ingen...? Anonymous poster hash: ca618...67e
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 Mitt forslag er å fortsette å teste ut forholdet som dere gjør idag. Den dagen dere bestemmer dere for at det er dere sier du i fra til NAV. Det er lov å date og ha sex, spise middag osv uten å være et par. Anonymous poster hash: 00bf4...55a
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Mitt forslag er å fortsette å teste ut forholdet som dere gjør idag. Den dagen dere bestemmer dere for at det er dere sier du i fra til NAV. Det er lov å date og ha sex, spise middag osv uten å være et par. Anonymous poster hash: 00bf4...55a Sex uten å være et par? Nei... Anonymous poster hash: 5c2a0...7cc
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Jeg ville forklart situasjonen til NAV, si det som det er at dere vurderer å begynne å se hverandre igjen, men at dere har behov for å bo hver for dere en tid til. Anonymous poster hash: 93abe...31c
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Sex uten å være et par? Nei... Anonymous poster hash: 5c2a0...7cc Kødder du? Jeg har ligget med sikkert 30 stk jeg ikke har vært kjæreste med. Noen av de flere ganger. Anonymous poster hash: 00bf4...55a
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Mitt forslag er å fortsette å teste ut forholdet som dere gjør idag. Den dagen dere bestemmer dere for at det er dere sier du i fra til NAV. Det er lov å date og ha sex, spise middag osv uten å være et par. Anonymous poster hash: 00bf4...55a Man skal ikke ha et kjærestelingdende forhold med den andre foreldrene når man får støtte som enslig forsørger. Ville snakket med de og fortalt situasjon, bedre enn å bli anmeldt før svindel. Anonymous poster hash: 743ff...c83
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Sex uten å være et par? Nei... Anonymous poster hash: 5c2a0...7cc Haha du tuller nå? Da har jeg hatt mange flere kjærester enn jeg trodde 😂 Anonymous poster hash: 1a1c0...5a3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Hva med å spørre nav skriftlig via tjenesten på dine sider på nav.no? Da får du svar på det du lurer på og ikke minst er det skriftlig slik at du kan bevise at du har spurt om dette er lovlig. Viktig at du presiserer at dere ikke er kjærester da og at dere ikke bor samme/har sex. Anonymous poster hash: f0db9...cd3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Jeg ville nok prøvd å date mest mulig i skjul til dere vet mer. Anonymous poster hash: e1fdf...81b
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Sex uten å være et par? Nei... Anonymous poster hash: 5c2a0...7cc Aldri hørt om one night stand før??? Anonymous poster hash: 4c86b...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå