Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #1 Skrevet 9. mars 2017 Jeg har hjemmefra lært meg en sterk arbeidsmoral og er opptatt av at barna våre skal lære seg dette. Mener også at de blir bedre rustet ift motgang dersom de lærer seg forskjellen mellom syk og å være i litt redusert form (altså jeg sender ikke barna i BHG med feber, oppkast eller dårlig allmenntilstand). Feks lært de at mamma og pappa drar på jobb med vondt og det går bra, hosting og tett nese kvalifiserer ikke for å være hjemme. Også streng på at er de hjemme får de ikke finne på noe på ettermiddag/ kveld selv om formen er bra. Har barn på 3 og 6 år og de har forstått dette. Synes dere jeg er tidlig ute? Synes alt for mange er hjemme med små vondter og ubehag. De må lære seg å kjenne kroppen sin og dens tålegrense fra en tidlig alder mener jeg. Anonymous poster hash: 1dd2f...7ad
Hengebukksvinet Skrevet 9. mars 2017 #2 Skrevet 9. mars 2017 Kjempebra.Vi trenger ikke flere unnasluntrere:-)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #3 Skrevet 9. mars 2017 Det er sånn det bør være, Hi Anonymous poster hash: 49414...4fa
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #4 Skrevet 9. mars 2017 Helt greit å sette bra eksempel selv. Men om du tvinger dem avsted selv tror jeg har mindre å si. Du viser dem hvordan en voksen takler det. Da er det slik de forventer selv å gjøre det når de blir voksne. De kan fint skjelne mellom voksne og barn. Vi var flere søsken. Mine foreldre praktiserte at vi måtte være hjemme en full dag etter at symptomene hadde gitt seg før vi fikk dra i barnehage/skole igjen. Ingen av oss er blitt unnasluntrere som blir hjemme for det minste. Men de voksnes arbeidsmoral feilet ikke noe. Dermed fikk vi et godt forbilde og en forventning om hvordan ting skulle gjøres. I tillegg regner jeg det som usannsynlig at vi spredde smitten videre til alle de andre barna og det er jo faktisk en god ting. Så det kan være flere måter å gjøre ting på uten at det blir krise av den grunnen. Anonymous poster hash: b5809...87a
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2017 #5 Skrevet 9. mars 2017 Sånn har vi det også. Det skulle bare mangle Anonymous poster hash: 55bdd...b02
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 En av godene ved å være barn er å bli pleiet av mamma (eller pappa ) når en er syk. Arbeidsmoral lærer de av å se på hva foreldrene gjør. Anonymous poster hash: 1d8b7...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå